Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


Har haft många OMFG-ögonblick med World of Warcraft. Tidernas mest storslagna och magnifika spel om man frågar mig.

Tävlingsartade spel som CS och SC2 har jag ju haft en del sånna ögonblick med, både positiva och negativa. Jag är en tävlingsmänniska.

Det där ögonblicket när man inser att man kommer dö, oavsett spel, är oftast ett ganska tydligt OMFG-moment.

Barsneaker: Kanske bra om du säger vilket spel du spoilar först. Annars kommer ingen läsa det. Hint: Final Fantasy IX.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
När jag bytte till HDMI-sladd till min PS3... goda tider!
"Absence of evidence is not evidence of absence."
  • 0
Citerar esse123:
När jag bytte till HDMI-sladd till min PS3... goda tider!

Hur kunde jag glömma?! Jag spelade PS3 på en 20" tjock-TV i två år innan jag fick min första HDTV. Det var nästan chockartat att byta från 20" tjockgryninghet till 40" full-HD.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
När jag klarade Through the Fire and Flames på expert, det var sjukt mäktigt

Och när man kom ut ur kloakerna i Oblivion för första gången
On the internet, nobody knows you´re a dog
  • 0
God of war och Gears of war var såna ögonblick, från början till slut egentligen. Hade aldrig sett nåt liknande innan.
Samma kände jag när jag spelade igenom Ico, Metal gear solid, Shadow of the colossus, Tomb raider, Shenmue, Ratchet & Clank, Grim fandango, Resident evil, Silent hill och Half-life 2 första gångerna.

Det sorgligaste ögonblicket var nog i Persona 4, tätt följt av Silent hill. Det mest chockerande var i Gears of war 2.
  • 0
Mina största OMFG-ögonblick som jag kan komma på nu är:

Metal Gear Solid 4: Spoiler:När man återvänder till Shadow Moses Island, och slutscenen när Big Boss dyker upp livslevande och att han har med sig en 105årig Zero. DAMN! Snacka om jaw-dropping!

The Legend of Zelda Wind Waker: Spoiler:När man dyker ner i gamla Hyrule, och när Tetra avslöjas vara Zelda.
  • 0
15 min sen när jag (efter extremt lång tid) klarade alla träningsdelar av Yoshime på Rock Band 3 på Hard med Pro Guitar, helt sinnes.
  • 0
via mobil

När jag tripplade med Awp i CS 1.6. Även när jag dubblade med deaglen.
HAEJ PÅ ER!
  • 0
Får inga sånna ögonblick längre
KO
  • 0
När jag såg Demon Ruins i Dark Souls.

Bästa lavan sen Donkey Kong Country 2!
  • 0
call me a noob men hur fan gör man spoilers här på forumet
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
Citerar nidpok:
call me a noob men hur fan gör man spoilers här på forumet


Alla måste lära sig någon gång!

Längst ner till vänster i listan av smileys finns det ett förstoringsglas. Klicka på det och skriv in vad du vill mellan <spoiler> och < /spoiler>.
"Absence of evidence is not evidence of absence."
  • 0
<spoiler></spoiler>
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
Citerar nidpok:
Spoiler:<spoiler></spoiler>


Så skriver du vad du vill ha spoilermärkt mitt emellan! > HÄR! <
"Absence of evidence is not evidence of absence."
  • 0
Hela Uncharted 2
  • 0
När jag precis hade köpt Fuel ( för 700kr ).
''Öh... DUH! Alla vet ju att chip smakar kräm!'' - Axel (TheCreamchip) i skolan.
  • 0
När jag insåg att första bossen i Vanquish inte var en boss
  • 0
Big Boss.. MGS4.

'nuff said.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
När jag körde Left 4 Dead 2 och det bara var jag och en annan (inte så värst erfaren) spelare kvar och det kom zombies från alla håll.

Typ.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Fick just min första triple kill in one shot på MW2. En riktigt nerdgasm kan jag lova!
  • 0
När man klarar Mass Effect 2 och blir så ledsen eftersom man har förlorat halva sin squad
  • 0
När jag startade Skyrim för första gången.
  • 0
Citerar Parrot:
När jag startade Skyrim för första gången.


Det har inte kommit ut än?
  • 0
RDR-Spoiler: När john marston dör i rdr
  • 0
Lär dig spoilervarna, tejbz.
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!