Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


När jag spelade Resident Evil 4 första gången. Jag kollade bort en sekund, sedan vände jag mig och då var hela byn full av zombisar som anföll, jag höll på att skita ut mina tarmar och jag skrek som en liten flicka. Jag har inte spelat det sedan dess.
Du vet vad mörker är när ljuset du ser, är brinnande bilar i våra kvarter.
  • 0
Måste säga Dead Space, direkt i början av spelet. Jag började spela lite lätt tidigare idag och måste säga att scenen då Isaac ska ta sig över stålbron i ett stort maskinrum, typ, är panik i sin renaste form.
På bron ligger ett lik. Vilket lik som helst (lik är ingen färkvara i DS). Jag tar två steg ut på bron och SCHAZAM! så hoppar liket upp och hugger och flåsar som fan efter mig. Som tur är har jag lätta reflexer och hinner spöa upp skiten, men lite liv fick man allt offra...
  • 0
Citerar T-man:
När jag spelade Resident Evil 4 första gången. Jag kollade bort en sekund, sedan vände jag mig och då var hela byn full av zombisar som anföll, jag höll på att skita ut mina tarmar och jag skrek som en liten flicka. Jag har inte spelat det sedan dess.


Hoho! Är det sant?
Oskar Nyström / Gamereactor
  • 0
får nästan ett sånt här ögonblick varje gång jag lirar bf2 online.

Men F.E.A.R har också en del grymma händelser
"Excuses are the refuge for the weak."
  • 0
Demot i L4D. Så många zombier, så lite tid...

Möjligen liten spoiler på Gears Of War 2



...



WTF När man red Brumaken O_O
:O
  • 0
Vid många tillfällen i Shadow of the Colossus.
We should kill time.
  • 0
The Knee (Captain Falcon) på två motståndare och som självklart flyger ut.
  • 0
Jag fick nästan hjärtattack när jag såg ett UFO i San Andreas. Vintern 04/05. Grått, inga lysen, svävade helt stilla, vid Mount Chiliad. Läs min asgamla blogg vettja...
  • 0
Citerar AnvändarnamnLedigt:
Till och börja med så springer zombiesarna alldeles för fort och dem tål för lite, bättre att minska på antalet zombiesar, minska livet på dem och halvera förflyttningshastigheten, då har du bättre zombiekänsla.


Och vad får man då? Ett tempofattigt spel som blir för lätt.

OT: Första gången jag spelade Half-Life och placerade 'kundvagnen' på dess rätta plats i början på spelet. Visste inte vad jag skulle göra och sprang runt som en nackad kyckling...
I lol'd
  • 0
  • Phip
  • Phip
Många gånger:

Mafia
wow
GTA vice city
Half life
NHL 07
Fifa
Css
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Hela tiden när jag spelade Final Fantasy 6... hehe... Ultros
"Livet är för viktigt för att tas seriöst."
  • 0
Dead Space ligger väldigt bra till på den fronten tycker jag.
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
När jag som ensam kvar på Gears2 hade den enorma turen att möta hela fiendelaget i en trång korridor med eldkastaren i handen (hehe)... Blev personliga påhopp och fuskanklagelser efter det kan jag säga ^^.
This is Weazel News
  • 0
Hela L4D.
''All those moments will be lost in time, like tears in rain."
  • 0
När jag för första gången körde LBP. Jag, en fattig gamer med grav konsllbrist hade plötsligt en PS3...
(egentligen död)
  • 0
Citerar SHEEZY_92:
Men F.E.A.R har också en del grymma händelser


Absolut... Slutet, inte minst. Jag var tvungen att avbryta mitt i och spela vidare dagen efter, jag pallade inte med det.
Det här är en signatur. Här kan man skriva något fyndigt i hopp om att någon kommer att läsa den och säga "Det var minsann en fyndig signatur", men ingen kommer någonsin att göra det. Vilket är rätt sorgligt, om man tänker efter. :(
  • 0
När jag hade spelat klart uppdraget i Call of duty 4 i chernobyl med Cpt. McMillan var min syn på spelvärlden förändrar för alltid.
  • 0
Citerar AnvändarnamnLedigt:
När jag hade spelat klart uppdraget i Call of duty 4 i chernobyl med Cpt. McMillan var min syn på spelvärlden förändrar för alltid.

Jaha, vad hände då?
PSN: Raccoonus
  • 0
När jag satte på Killzone 2 betan.

Eller när man hittar den rostiga ubåten i Uncharted. Världens vackraste spel...
  • 0
Första gången jag gick av tåget i Half-life1 och i Half-life2.
När musiken börjar snurra i slutet av Mass Effect.
När atombomben gick av i Cod4 singelplayer.
När man anländer till Rapture i sin lilla ubåtshiss.
o många många fler
  • 0
Citerar Raccoon:
Citerar AnvändarnamnLedigt:När jag hade spelat klart uppdraget i Call of duty 4 i chernobyl med Cpt. McMillan var min syn på spelvärlden förändrar för alltid.
Jaha, vad hände då?


Pretty much everything, som när man låg i gräset och det gick förbi ca 50 soldater, mer OMFG- ögonblick finns ju fan inte.
  • 0
Många gånger, När man spränger Megaton på Fallout 3.. När man ser ungefär en 20lvl högre mob i strangelhold vid en ö och som är stor som ett hus.. När man går runt i L4D... Dead Space när man möter den där jätte stora grejen på kapitel 5-7? (kommer inte ihåg vilken av dem de är) Jadu... Det finns så många spel jag kört och sagt OMFG till ;)
[URL=http://exophase.com/gamercards/][IMG]http://gamercards.exophase.com/180282.png?42036005[/IMG][/URL]
  • 0
  • Rova
  • Rova
Army of Two


SPOILER!!!



När man mötte Minigun bossen så hade jag lite armor kvar, tänkte jag gå och meela honom men jag upptäckte att det inte gick... lyckligtvis så fick min bror in ett turskott så bossen föll ner på marken död... Jag var helt OMFG!



SPOILER SLUT!!!
Glorp.
  • 0
3 Hjuls bilen på saint's row + granat = Flyger över hela staden hahah!
Jag är Gud - En rock'n'roll-profet
  • 0
Citerar marten77:
Det blev så för mig också när jag gjorde det för första gången. Ännu mer sedan när jag förlorade på Solo D. XD


Var väl en eller två noter från att droppa ur där jag med. Var som i en glädjedimma.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!