Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


Slutet av RDR.
  • 0
Citerar 0pPerAxz0r:
Slutet av RDR.


Exakt, upplevde det idag och var det första jag tänkte på när jag såg tråden.
  • 0
Batman: Arkham Asylum

Sista bossfighten med Scarecrow när man tror att hela Xboxen har pajjat.
We all make choices, but in the end our choices make us. - Andrew Ryan
  • 0
Slutet av Braid.

Realiseringen att man har spelat hela spelet baklänges (i den snuskigt geniala sekvensen i sista banan), att man essensiellt är skurken samt att princessan är en metafor för upfinnandet av atombomben.
Where are your friends tonight?
  • 0
Spoiler kompis, du glömde spoiler.

<spoiler*>TEXT</*spoiler> (Utan stjärnorna)

Ex. Spoiler:Realiseringen att man har spelat hela spelet baklänges (i den snuskigt geniala sekvensen i sista banan), att man essensiellt är skurken samt att princessan är en metafor för upfinnandet av atombomben.

Markera för att göra texten synlig.
  • 0
När man gick ombord Spoiler:'The Collectors' skepp i Mass Effect 2.
  • 0
första gången jag svingade mig i Bionic Commando till nes
större delen av Ocarina of Time av ett enda stort OMFG
Första gången jag spelade EA Skate
  • 0
<quote author="Th3 End">Spoiler kompis, du glömde spoiler.


1. Spelet är två år gammalt, har man inte spelat det än lär man inte göra det/bry sig.

2. Läser man första paragrafen, "Slutet av Braid", utan att ha spelat spelet och bryr sig om spoilers, och ändå läser vidare i andra paragrafen får man väl skylla sig själv nästan.

3. Visste inte att det fanns spoiler taggar
Where are your friends tonight?
  • 0
Hm, du har två poäng där. Hur som helst, nu vet du hur man skapar en spoiler tag. =)
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar danne1337:
Sista bossfighten med Scarecrow när man tror att hela Xboxen har pajjat.


Haha, word. Det var sjukt läskigt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Citerar danne1337 ista bossfighten med Scarecrow när man tror att hela Xboxen har pajjat.

Haha, word. Det var sjukt läskigt.


Varför tror man deT? O.o
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Axelorio:
Varför tror man deT? O.o


Spela spelet så märker du ;)
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Låter som något gammalt trick från han läderbossen Mantis i MGS till Playstation. Själv spelade jag det på PC. Hela spelet var ett OMG-ögonblick.
  • 0
Scarecrow i Arkham Asylum eller Bioshock-twisten.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
När man kom till Spoiler:underjorden i Gears of War 2.
  • 0
Vad är nu detta? Hur länge har man kunnat göra dom där spoilergrejsimojserna?
  • 0
Ninja Gaiden 2 överraskade mig hela tiden på de högre svårighetsgraderna. Första bossen (Spindel ninja...) som man mötte i början av spelet fick man möta igen fast då hade man ökat antalet bossar samtidigt i en och samma strid med hela 4 stycken. Jag. Blev. Chockad.

Citerar Ciriux:
Vad är nu detta? Hur länge har man kunnat göra dom där spoilergrejsimojserna?


Några veckor sedan har jag för mig.
  • 0
Åh, juste! Masken i Gears Of War 2, när man hittar Spoiler:Sir Francis Drake död inne i skattkammaren i Uncharted och No Russian i Modern Warfare 2 är också riktiga OMFG-ögonblick. På ett bra sätt, då.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar danne1337:
Batman: Arkham Asylum

Sista bossfighten med Scarecrow när man tror att hela Xboxen har pajjat.


Ja verkligen, jag trodde den frös så jag tänkte stänga av den. När jag var en decimeter från knappen såg jag att det började röra sig och jag typ
> > > > > > > .

Igår spelade jag Crysis för att hypa lite inför tvåan. Eftersom jag redan klarat det femtioelvatusen gånger tänkte jag bara lattja runt lite, så jag mixtrade lite i programkoderna. En grej jag tycker om att göra i alla spel (Ja, Crackdown jag tittar på dig) är att slå till en fiende och se honom flyga 0.42 kilometer upp i luften och 2.89 kilometer framåt, så jag multiplicerade min slagstyrka med fem.

Då kände jag mig riktigt kaxig och aktiverade Speed Mode och sprang till närmsta fiendeutpost varav jag gick fram till en korean och slog honom på näsan med min gevärskolv. Eftersom jag slog så enormt hårt lyckades jag på något sätt också mörda mig själv samtidigt. Blev lite förvånad, men inget mer med det.

Jag laddade om senaste checkpointen och sprang till koreanens kompis och slog honom i nacken. Då fungerade det alldeles utmärkt; han flög en bra bit och genom en vägg vilket såklart resulterade i att resten av nordostasiaterna upptäckte mig.

Kände mig fortfarande kaxig, så jag hoppade fyra meter upp i luften och landade på en hydda och skuttade ner för att smälla till en ny fiende. Såg hur han ramlade ihop, men också hur jag gjorde det samma. Då blev jag lite irriterad, så jag sprängde hela byn med ett raketgevär istället, snattade en jeep och åkte till nästa läger med baracker.

Där slog jag ytterligare en soldat i ansiktet bara för att själv dö. Det här upprepade sig genom hela spelet, vilket resulterade i ett antal både
-moment, -moment, -moment och -moment.
  • 0
<quote author="aroon">Citerar danne1337:


Igår spelade jag Crysis för att hypa lite inför tvåan...


Vill du göra nåt kul så sätt styrka på typ högsta hoppa up på en sköldpadda titta ner och slå den på skalet.

Du får själv se vad som händer
  • 0
När man drog ner en hel jävla starfighter (tror jag) i Star wars: TFU.
Better to be pissed off then pissed on.
  • 0
Första gången jag sågade en Locust i Gears of War...fyfan, då var min haka nere på golvet och ögonen satt inte där de skulle heller. Visste att det skulle gå sedan innan, men inte att det skulle vara så förbaskat coolt! Det är min största OMFG känsla ever i ett spel
  • 0
Mitt första Pokémon spel, Pokémon Sapphire.

Jag hade mött Elite-fyran ett par gånger, utan framgång. Men nu hade jag tränat upp ett gott gäng. Nu jävlar, tänkte jag. En bit in i fighten känner jag att detta går vägen. Och när jag vinner över Drake är lyckan total.
- Yes, där har du ditt as, vrålar jag. Varvid han säger att jag inte är klar. Jag måste tydligen möta "the champion".
- Va?
Jag får naturligtvis storstryk och ett värre antiklimax har jag nog aldrig känt.
Jansson.
  • 0
Kan ta ett spel från förra året. Uncharted 2 gav mig 2 st helt fantastiska ögonblick.

LITEN SPOILER! När huset rasar och man befinner sig innuti det, detta är i spelets mittendel. Sedan den oförglömliga tågresan. Fantastiska!
Coca Cola Veins
  • 0
När jag i Dead Space blir jagad av en Necromorph och går in i en hiss och stänger dörren och ser Necromorphen klyvas itu av hiss dörrarna.
"Det värsta man kan servera mig är vatten. Vatten är giftigt, det visste redan Jesus. Han förvandlade vatten till vin så fort han fick syn på det" /Sten Broman
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!