Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


Rymdgossen
  • 0
Citerar Mr Clint:
Jag pratade om rymdbossen jag men jag vet vad du menar.


Jag skäms, men det ringer ingen klocka, mot google!
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Andolini:
Jag skäms, men det ringer ingen klocka, mot google!


Kör mission 3 på Assault of the Dreadnaught. Då vet du.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Kör mission 3 på Assault of the Dreadnaught. Då vet du.



Jaha, gummiship, bland det sämsta i KH in my opinion. Sket totalt i't.
Prying open my third eye.
  • 0
Första gången jag mötte första och sista kolossen i shadow of the colossus.
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Citerar ironmanken:
Blir väl ändå 7 tiondels sekund. Men snyggt jobbat ändå.


Ooopps!


Jag har kopplat bort räknesinnet under sommaren.
"You did good son, you did good"
  • 0
ett omfg ögonblick som inträffar för mig rätt ofta är när man misskalkulerar en granat på cod4 så att granaten studsar på fönster karmen och landar på ens egen fot (speciellt om det är en cooked nade)

och ett annat värt å nämna hände på cod4 när jag satt å körde på min klans s%d på vacant och jag kastar in en handgranat i samma rum som en av mina teammate just sprungit in i, så jag kasta mig på push to talk knappen till TS och skriker "ander get out off there NADE" och i samma öginblick som jag skriker de så sprängs granaten och dödar den stackar ander:
  • 0
När jag ramlade som in i helvete på Skate 2 häromdagen. Även en halvtimme utan svordomar och ex antal slag i soffan fanns där.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Första gången jag spelade Naruto: Ultimate Ninja 2.
Jag hade kommit en bit in i spelet och eftersom jag är ett troget fan av Naruto, visste jag på ett ungefär vad som skulle ske. (Spelet följer inte storyn till punkt och prickar.) Iallafall så dyker det upp en karaktär som egentligen ska vara dö som en sten och jag utbrister: ''You're supposed to be dead!''. (Ja, jag älskar att säga sånna meningar på engelska.) Och nu till mitt Omfg-ögonblick. Karaktären som jag spelar säger EXAKT det jag sa tidigare!
Vad kan vi dra för slutsats? Jo, antingen är spelet väldigt förutsägbart, jag är synsk eller så hade jag bara väldigt mycket röta.
Hippopotomonstrosesquippedaliofobi - Rädslan för långa ord
  • 0
Citerar Swedssman:
Första gången jag mötte första och sista kolossen i shadow of the colossus.

Bara vägen till den sista kolossen var helt magnifikt skapat.
  • 0
Det sjukaste "omfg" moment i ett spel jag har är i cod4 multiplayer.

Det går ut på att jag står i ett hus ( kommer tyvärr inte ihåg bana) och prickskyttar folk till höger och vänster, inte speciellt gömd är jag heller. Men när jag stått där ett tag så får jag för mej att någon håller snart på att döda mej för glatta livet. Så jag vänder mej om lyckas göra en 360 och undviker en motspelares melee-kniv med en hal cm för att sedan på ren instinkt dra min egen kniv och hugga honom i ryggen.

Denna händelse gjorde att jag stod där ett bra tag och bara glodde...xD

Sen är dom flesta Banor och strider i Killzone 2 oerhört "OMFG"- moments ^^
  • 0
När jag spelade GTA IV för första gången.
  • 0
När jag spelade GTA III för första gången. GTA första gången i 3D-grafik. Det var grejer det!
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
  • Gold
  • Gold
Ner en person dödade en motspelare i CSS med en flashgranat. Då fick alla på servern ett omfg ögonblick.

Slutet (inklusive bossarna) i Kingdom Hearts.

När jag äntligen lyckades döda slutbossen i Ratchet and Clank 2 och ögonblicket sekunden senare när mitt ps2 hängde sig. Jag fick aldrig se slutet .

En massa i L4D.
  • 0
Ett par som jag kan komma på just nu;

De första uppdragen i GTA 3, grafiken var helt magisk.

Första gången jag försökte mig på "Platinum match" i Kingdom Hearts och såg att det var Sephiroth man mötte.

När jag var 1 hundradel inom cutoffen för 3 stjärnor på en time trial i Mirrors Edge.

När jag klarade Lou på expert i Guitar Hero 3.
Aye
  • 0
När jag steg in i världen i GTA II första gången. <3
Good judgment comes from experience, and often experience comes from bad judgment.
  • 0
När jag kom till andra staden i GTA 2 för första gången utan anledning, var typ 6 år. Då var det party dags
Battlefield 3
  • 0
Jag spelade CoD4. Jag sköt utan att sikta mot en snubbe, träffade en vägg, skottet gick igenom och träffade en Claymore på andra sidan och jag fick en kill plus att jag klarade en challenge
  • 0
Jag Jaratebombade sex (!) personer av misstag, varav två var Spies. Jag fick ett achievment tack vare det.
You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.
  • 0
Igår när jag spelade Turnig Point Fall of Liberty. Det var riktigt fult men sak lida mig igenomdet för Gamerscoren.
Nyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
  • 0
När jag och Kapsylen satt och spelade Team Fortress 2. Jag var Medic och han var en Heavy Gunner. Vi mejade ner precis allt motstånd och vi dog inte mer än cirka 2 gånger. Det var gött.
Tufft ju.
  • 0
Mina reaktioner har varit så här vid flera tillfällen i Oblivion " ". Tycker att 90% av alla karaktärer är läskiga, och en gång när jag städade upp i ett slott efter att min kompis hade uppfört sig som en viking så låg det en dam på golvet. Jag klickade på henne i förhoppningar att jag skulle hitta lite guld. Då reste hon sig upp på en halv sekund och sa "Hello"...
  • 0
när man får se Exella i redident evil5 bli Uruburos och hon täcker upp ett helt last fartyg och man måste använda satilit lasern för att döda den de va ett äkta OMFG
Hallo are you there? I can sill not hear you. Maybe you should put your phone to your ear.
  • 0
När jag dödade någon med en kon i Halo 3
Wanna haz mah cookeh?
  • 0
Just ja... Jag spelade CoD 2 för ett tag sedan, och under matchens gång så pistolade jag ihjäl ett skrattretande högt antal spelare.
You said it, man. Nobody fucks with the Jesus.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!