Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

"OMFG-ögonblick" i spel?


Ett annat OMFG ögonblick var när jag lirade L4D hos min kusin. Kommer inte ihåg vilken bana men det var inne i ett stort hus med en massa rum och korridorer. Kommer ihåg att vi gick upp en trappa och sen in till ett rum där M4 sniper och Autoshotgun låg. Just efter att vi hade tagit vapena och skulle gå ut sa jag: Shit, witch framför oss. Vi båda börja pumpa hagel på den och när den var ganska nära så sköt vi typ samtidigt så att den ramlade ner från fönstret ner till marken. Jag blir skitglad(eftersom vi körde på expert och vi va noobs då) och ville gå vidare, men min kusin hade ställt sig vid fönstret samma stund och brast ut nåt liknande: SHIT, hon kommer in i huset!! Han hade sett henne kuta in en dörr längst ner,arg som fan för att döda oss. Jag blir livrädd och kutar in på en toa och skriker att han ska komma hit. Medans han kutar mot toan där jag befinner mig i hör man Witchens äckliga ljud bli högljuddare, ju närmare hon kommer. Till slut när min kusin kom in stängde jag dörren och tände ficklampan och lös på dörren. Vi kunde höra ljudet jävligt starkt då och bara några sekunder efter slår witchen sönder hela jävla dörren, kutar in och dödar mig på ett enda slag. Min kusin bombar med kulor i fejset på henne som höjer armare och kutar ner längs trappan. Min kusin är pissed off och jagar henne samtidigt som han skjuter slut på dom sista patronerna. När han kommer ner från trappan och skjutit ut på ammot måste han börja ladda när han ser witchen försvinna i en stor jävla zombiehorde! Han befinner sig ca 10 meter från en stor zombiehorde i en 1,5 meter bred korridor typ, och utan pratoner. Upp med pistol snabbt och slakta, men fan, han dog efter bara några sekunder. Hahaha, det var så jävla roligt!
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Låter galet kul, Skejte.
  • 0
De senaste OMFG ögonblicket var nog när jag på CoD 5 Råka kasta en granat till ingenstans (trodde jag) men jag träffade en kille i huvet som låg i last chance så han dog och sen när granaten sprängdes dog 3 andra.
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
Citerar The Vulture:
Låter galet kul, Skejte.


Visst gör det.
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Skejtes berättelse påminde mig om en egen händelse på L4D.

Jag och några kompisar provade på survival mode för första gången. Vi körde på en bana med en stuga med en fyr eller något på. Vi bestämde att vi skulle gömma oss tillsammans i ett rum i stugan och campa vid alla fönster och dörrar där zombiesarna skulle kunna tänka sig springa in. Vi tar god tid på oss att rigga massa olika sorters fällor, vi slänger en bensindunk vid varje fönster, och bär in alla gasoltuber i badrummet för att ha reserv. Vi startar skiten och väntar. Ingenting händer. Vi sitter duktigt kvar på våra positioner och väntar på att något ska hända. Plötsligt brakar hela väggen bakom oss sönder och en armé av zombies bara störtar in i rummet. Helt överraskade börjar vi skjuta runtomkring oss i panik, vi träffar våra egna fällor som vi spridit ut i rummet och blir fångade i ett hav av eld och brinnande zombies. Samtidigt som vi desperat försöker stå emot bakhållet börjar horder av zombies att strömma in genom dörren som vi campade förut. I ett desperat försök att överleva springer jag in i badrummet där vi lagt gasoltuberna och börjar skjuta mot zombierna som följt efter mig. Jag råkar såklart att skjuta på en av gasoltuberna, sprängs i luften och får sedan se på medan mina vänner blir brända levande och brutalt misshandlade av en massa zombies.

Alla vi blev helt OMFG eftersom att vi inte hade en aning om att zombiesarna kunde ta sig igenom väggar och liknande.
  • 0
Citerar Skejte:
...Kommer ihåg att vi gick upp en trappa och sen in till ett rum där M4 sniper och Autoshotgun låg, just efter att vi hade tagit vapena... När han kommer ner från trappan och skjutit ut på ammot måste han börja ladda...


Väldigt många skott din kompis måste ha slösat (?) mot Witchen, med tanke på att ni nyss hade hittat nya vapen =)
  • 0
När man drar ner en Stardestroyer med bara händerna i Star Wars: TFU

Bank-rånet i GTA IV

När du trycker Start Game i Crysis.
  • 0
Avslöjandet i KotOR.
I don't envy you.
  • 0
När jag sköt en granat med min rifleman i Battlefiled 1943, ett riktigt vådskott från flera 100 m håll. Den som som gjutet hehe
https://soundcloud.com/granston
  • 0
Citerar Sudden Death:
Citerar Skejte:
...Kommer ihåg att vi gick upp en trappa och sen in till ett rum där M4 sniper och Autoshotgun låg, just efter att vi hade tagit vapena... När han kommer ner från trappan och skjutit ut på ammot måste han börja ladda...


Väldigt många skott din kompis måste ha slösat (?) mot Witchen, med tanke på att ni nyss hittade nya vapen =)


Som sagt, vi var rånoobs och körde på expert. Plus att det var autoshotgun, som endast har 8 patroner i magasinet.
De är tyst, det är sorg, det är Helsingborg!
  • 0
Citerar Ciriux:
När man drar ner en Stardestroyer med bara händerna i Star Wars: TFU
´

Det blev mer "ÄÄÄÄÄNTLIGEN EFTER 1251212 FÖRSÖK JAAA!!!"
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
när man stjäl en bil i GTA IV
  • 0
Plot twisten i KOTOR var minst sagt OMFG
  • 0
Citerar blitzsnake:
Plot twisten i KOTOR var minst sagt OMFG


Tittie twister?

Ja då skulle man skrika OMFG du
  • 0
Slutet i Ocarina of Time
Stay away from the vodoo mon
  • 0
Citerar Koxer:
Tittie twister?

Ja då skulle man skrika OMFG du


Vad fan talar du om?
I don't envy you.
  • 0
Valfritt Shadow of Colossus bossar, särkilt de som kom senare
Honey we can't afford any more kids, we already got Blanka, Zangeif, Chunli Guile... Oh that was Street Fighter
  • 0
Sista rymdbossen i Kingdom Hearts II. När den börjar skjuta ser man inte ett skit.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Första gången jag mötte den första bossen i Prince of Persia: The Two Thrones, han var enormt stor och minst lika äcklig och jag ville verkligen inte ens försöka att attackera honom, utan jag bara sprang runt och undvek hans attacker.

Fy fan vad jag var rädd.
  • 0
Jag har haft många sådana ögonblick på L4D.

Ett var när jag körde Survivial när det var nytt. Jag minns inte vilken banan vi körde på.

Alla mina kompisar dog, och vi var inte långt ifrån guld. Jag hade 2 tanks efter mig, och sprang iväg. En smoker drog iväg mig, men timern gick fortfarande. VI KLARAR DET!!!!, skrek jag.

Timern stannade på 9:59:30

7 hundradelar kvar!

Det längsta jag har hållt ut med 3 spelare på en custom map var 22 minuter!


Jag minns inte så mycket av L4D OMFG ögonblick nu.
"You did good son, you did good"
  • 0
i L4D körde jag och 3 kompisar Death toll, jag var zoey som vanligt, och när vi dödat en tank så, ja, ställer mig över den och duckar upp och ner, mest för skojs skull (ja, ni fattar). Men när jag går ifrån tanken så kläcker zoey ut " oh, thats refreshing" med sin porrigaste röst. Alla kompisarna börjar as garva och jag tänker "omfg!" x)
I live my life free of compromise, and step into the shadow without complaint or regret
  • 0
Citerar knoe1:
Jag har haft många sådana ögonblick på L4D.

Ett var när jag körde Survivial när det var nytt. Jag minns inte vilken banan vi körde på.

Alla mina kompisar dog, och vi var inte långt ifrån guld. Jag hade 2 tanks efter mig, och sprang iväg. En smoker drog iväg mig, men timern gick fortfarande. VI KLARAR DET!!!!, skrek jag.

Timern stannade på 9:59:30

7 hundradelar kvar!

Det längsta jag har hållt ut med 3 spelare på en custom map var 22 minuter!


Jag minns inte så mycket av L4D OMFG ögonblick nu.


Blir väl ändå 7 tiondels sekund. Men snyggt jobbat ändå.
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Citerar Mr Clint:
Sista rymdbossen i Kingdom Hearts II. När den börjar skjuta ser man inte ett skit.


Jag blev jävligt besviken på slutbossen i tvåan, extremt lätt.
Prying open my third eye.
  • 0
Oj, glömde.

I HL2: Episode Two när man under den sista akten ska åka runt i skogen och jaga striders. Det är awesome.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Andolini:
Jag blev jävligt besviken på slutbossen i tvåan, extremt lätt.


Jag pratade om rymdbossen jag men jag vet vad du menar.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!