Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel tycker DU är GOTY -08?


Alla har sina favoriter om detta stora spelår och en av mina många favoriter detta år va Soul Calibur IV
Video-Games for life!
  • 0
1. Gears of War 2
2. Metal Gear Solid 4
3. Grand Theft Auto IV
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Har inte alls provat många spel i år från 2008, men säger WoW: WotLK och Brawl
Mmm... Hamburgare....
  • 0
Gears of War 2 lugnt! 1:an var fantastisk, och ännu mer så 2:an

GTA IV = störiga buggar. Både med ljus och fysik. Plus linjära och för det mesta "standarduppdrag". Hitta, döda och stick från polisen...

Wotlk är också ett alternativ till GOTY
  • 0
Little Big Planet, GTAIV eller MGS4.

Det är mina kandidater, själv gillar jag mest LBP, för att det är ett helt nytt spel, iden är grym. Inte för att GTAIV eller MGS4 är dåliga, det är två grymma spel, men LBP drar det längsta strået i år.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Jag har flera kandidater.

Dead Space
Little Big Planet
Gears of War 2
GTA IV
MGS 4
NHL 09 (faktiskt)
  • 0
Det har inte kommit så överdrivet många bra spel till wii i år. Så det blir ett enkelt val för finns egentligen bara ett spel som platsar på en GOTY lista.
GOTY på wii är BRAWL.
Super Mario Galaxy 16/11
  • 0
Ännu en röst på Metal Gear Solid 4 kommer här ^^
  • 0
BioShock eller Crysis Warhead. GoW 2, Mirror's Edge och Dead space verkar också vara kandidater men jag har inget av dom.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Dfcs
MGS 4 och LBP
  • 0
Metal Gear Solid 4. Urgrymt spel med ett bra onlineläge och med ett bra omspelningsvärde. Lätt mitt GOTY 08.
  • 0
Citerar Humanisten:
Varför inte GTA 4?


Tråkigt, ingen humor, seg kontroll, kass musik. Det finns anledningar.
  • 0
1.Iron man
2.The incredible hulk

(Eller inte)
  • 0
Hävdar fortfarande att Mega Man 9 borde få titeln. Nu har jag inte kört i närheten av alla som är "nominerade", men just Mega Man 9 förmedlade något jag inte känt på många år. Jag blev tålmodig och envis igen, det har jag saknat.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
GTA IV tätt följt av GoW2.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
NHL 09. Det absolut roligaste spelet detta året, faktiskt...
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
Rock Band blir mitt GOTY.

Mirror's Edge var väl hyfsat nära. GTA IV var där uppe vissa stunder, men långt ifrån alla var lika fantastiska som när man landade mitt i Star Junction (Time Square irl) med en helikopter. Gears of War 2 var bättre än första spelet, men multiplayern har inte fängslat mig som väntat... även om det delvis kanske är mitt eget fel. NHL '09 kändes ibland som en revolution, men genren har ändå vissa begränsningar som gör att det inte når hela vägen.

Rock Band har dock varit genialiskt hela vägen. Ifall man bortser från skräpguran och kvaliten på trumpedalen. Skitsnygg och smidig presentation. Underbara note charts som i kontrast till GHIII var en skänk från ovan. Ett låtbibliotek som bara växt och växt och fått spelet att hela tiden kännas fräscht på såväl förfester som när man suttit själva hemma och känt för att spela och lyssna på bra musik samtidigt. Musik man sedan fått upp ögonen för och går runt med i mp3'n. Och det känns på något vis stort, bara det.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
My Horse and Me 2,är upp i över 400 speltimmar nu
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Väntar tills året är slut.
Men hittentills :

GTA IV (det lilla jag har testat)

Fallout 3

Sen så har jag CoD 5, Left 4 Dead påväg hem snart. Så då får vi se om det.
  • 0
Little big Planet
Skater fore life
  • 0
Citerar tombibbi:
Little big Planet


Det står ju i din signatur att du inte har det än.
Jag har spelat dödsspel och mördarspel som t.ex Call of Duty 4. Jag är därför en mördare, tränad till att döda med extrem precision och helt utan samvete.
  • 0
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots borde få årets bästa Story. Jag hoppas dock att det får titeln: Årets bästa spel.

Klarade spelet i USA hemma hos min kusse med surroundljud och framför en 58" HDTV, 10 timmar i sträck med några enstaka pauser. En söt hund sittandes bredvid mig för att uppleva ett av världens grymmaste spel tillsammans.

Efter varje filmsnutt ur spelet ville jag bara veta mer, kunde helt enkelt inte släppa kontrollen och efter en stund blev man en med Old Snake rent spelmässigt. När man fick återbesöka "stället" blev man nästan tårögd.

Hideo Kojima är en levande legend!
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Ifall man bortser från skräpguran och kvaliten på trumpedalen.


Visst, mjukvarukvaliteten må vara hög men att "bortse" bristande faktorer från instrumenten, som ändå utgör åtminstone halva spelet, är likställt med att bortse grafiken och upplägget i exempelvis Crysis. Hur mycket hade det varit kvar då?

Personligen ska jag testa Dead space, GTA IV till PC och möjligen någon annan kandidat innan jag utser årets spel.
  • 0
Resistance 2!
When Chuck Norris does a pushup, he isn't lifting himself up, he's pushing the Earth down.
  • 0
GTA IV, 2:a borde Battlefield BC komma.
"They say their fans are ghosts. You don't see or hear them." Almunia about Chelsea
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!