Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gears of War 3


Finns 4 bilder på Gears of War 3 på Gamestop.com


This is going to be badass!!
Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Finns 4 bilder på Gears of War 3 på Gamestop.com


Det är ju stillbilder från trailern...
  • 0
Med tanke på trailern, tror ni detta blir sista delen i serien?
  • 0
Citerar Aaandy:
Med tanke på trailern, tror ni detta blir sista delen i serien?


Hatar Epic pengar? Nej.
We all make choices, but in the end our choices make us. - Andrew Ryan
  • 0
Citerar danne1337:
Hatar Epic pengar? Nej.


Alla serier måste ta slut någon gång. De kanske annars vill göra något nytt?
  • 0
Citerar aroon:
Citerar HellSpawn:
Finns 4 bilder på Gears of War 3 på Gamestop.com


Det är ju stillbilder från trailern...


1200 x 720
Evil Is Back
  • 0
One year to go... Hoorah, boys!
  • 0
Det blir väl sista i trilogin. Men vi lär ju få en hel drös Gears of War titlar senare i framtiden. Kanske kommer del fyra att utspela sig under Emergence Day. Vore ju mer intressant, eftersom det verkar ha en djupare handling i och med konflikten mellan COGS, Locusts överraskningsattack och konflikten mellan Marcus och Adam Fenix.
  • 0
Citerar HellSpawn:
1200 x 720


Okej då.

Citerar Th3 End:
Det blir väl sista i trilogin. Men vi lär ju få en hel drös Gears of War titlar senare i framtiden. Kanske kommer del fyra att utspela sig under Emergence Day. Vore ju mer intressant, eftersom det verkar ha en djupare handling i och med konflikten mellan COGS, Locusts överraskningsattack och konflikten mellan Marcus och Adam Fenix.


Det tror jag också. Det verkar ju sannerligen som att historien om Delta Squad (De var så de hette va?) tar slut i trean, men varken Epic eller Microsoft är nog sugna på att lägga ner franchisen, det vill säga dumpa pengar i sjön.

Jag skulle gärna se ett "Gears of Wars" eller något, ett strategispel i stil med Halo Wars. Det skulle vara episkt. Fatta att bygga en arme av Brumaks, Corpsers, ett gigantiskt vattenmonster (det som fanns i tvåan), en Earthworm (Jag minns verkligen inte namnen på de här sakerna), Sires och Spindelflyggrejen, som man får flyga i tvåan.

Inte för att jag förespråkar extremmjölkning, men jag skulle inte ha något emot ett rollspelsaktigt inslag, med uppraderningsbara rustningar och vapen samt lite mer story, dialog och mer interaktioner mellan karaktärerna annat än tjafs om vem som ska ta vilken väg och sånt.

Det var mina åsikter om trean och efterföljande spel.
  • 0
Citerar Th3 End:
Cliff Roll


  • 0
Oj oj, både 1an och 2an är bland det bästa jag upplevt. Så kan knappt längta mer efter Gears 3
Step into the bumper.
  • 0
Då är du ganska ensam. Skulle tro att majoriteten ser tvåan som en klar besvikelse.
  • 0
Citerar R1PP3D:
Då är du ganska ensam. Skulle tro att majoriteten ser tvåan som en klar besvikelse.


Tvåan är .. mycket bättre än första. Kan inte se vad som folk blev besvikna på i den. Det är närmast identiskt (Vilket är bra!), de nya vapnen är underbara, likaså att kunna executa folk. Kampanjen är betydligt mer välberättad, musiken otroligt mycket bättre, det är mer varierat. Lägg även till Horde, nya roliga spellägen i multiplayer med botar och du har ett av de bästa spelen någonsin. Just det, det var laggigt online, men ja, har aldrig ens spelat det online så det är inget som varit ett problem för mig.

Det enda som var roligare i första var bossfighterna.
"Then our aims aline."
  • 0
Båda var väl bra. Tvåan hade dock för många tråkiga fordonspartier. Inte för jag har något emot det, utan snarare att Epic Games verkar inte särskilt duktiga på att skapa ett kul fordon action. konstigt, eftersom de lyckades ju bra med Unreal Tournament 2k4.

Horde-läget blev ju numer standard för de kommande actionliren och är enligt mig ett sjukt bra flerspelarläge. Det enda som saknades var en 4 spelare co-op i kampanjläget, vilket kommer att införas i Gears of War 3.

Nätverkskoden i tvåan var dock så uselt och har än idag inte fixats ordentligt. Mycket lagg och sånt uppkommer nästan hela tiden. Ibland kan man dock ha tur.

Detta vill jag ha fixat i trean och det är Epic väl medvetna om.
  • 0
Citerar Aaandy:
Alla serier måste ta slut någon gång. De kanske annars vill göra något nytt?


Som... Final Fantasy? Resident Evil? Super Mario? Electronic Arts sportspel? Street Fighter-spelen och liknande? De utvecklarna har knappast lugnat sig eller tröttnat på att mata ut spel bara för att de säljer. Gears of War är bara uppe i tre delar nästa år, det är liksom småpotatis jämfört med andra serier. Det finns inga garantier för att det här blir det sista Gears-spelet.

Tillagt 2010-04-15 18:02:
Citerar R1PP3D:
Skulle tro att majoriteten ser tvåan som en klar besvikelse.


Yay, jag är en minoritet

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Yay, jag är en minoritet.


Jag med!
  • 0
Att Epic skulle lägga ner Gears är som att BioWare skulle lägga ner Mass Effect. Det kommer inte hända snart. Speciellt när det sades att båda spelen skulle bli en trilogi innan de släpptes.

Balls of steel.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Nu kam man köpa en Ticker till sin Avatar.
  • 0
Jättelika mechs utrustade med motorsågar i hårda dödskamper mot Brumaks? Ja tack!
  • 0
Finns nya scanningar av en tidning hos ett forum i vgchartz.

Här är länken: http://vgchartz.com/forum/thread.php?id=108480&page=1

Ser inte ut som tråkiga underjordiska banor mer som multi-bana i dark corners i vilda västern
Never talk to much bullshit
  • 0
  • kraz
  • kraz
Altså, tomater? Var det bara jag som tyckte att det lät lite lame? ;p
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Th3 End:
Det blir väl sista i trilogin.


Ja uppenbarligen.
  • 0
Citerar kraz:
Altså, tomater? Var det bara jag som tyckte att det lät lite lame? ;p




Ja, det är jävligt lame att slåss om livsviktig näring för överlevnad.
A million light reflections pass over me
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Kazeus:
Ja, det är jävligt lame att slåss om livsviktig näring för överlevnad.


Haha, jag tyckte att det lät rätt lame
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!