Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Gears of War 3


Citerar HellSpawn:
Myyrrah på sin fula insekt eller? xD


Spoiler poiler:Epic lägger aldrig in de viktigaste bossarna i horde, då är man ju lagom kluven må jag säga..

Alla boss Waves har de vanliga "bossarna", även på wave 50.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Lurkman:
Inte om man trycker av tre sekunder för tidigt och måste ladda om i en kvart, som de flesta jag möter gör.


Nästan aldrig hänt för mig. Men vad jag menar är, om man inte är så bra online och ändå har lust att få ut någon som helst förhållning online, så känns det ju vettigt att använda Sawed off för att lära sig och bara lattja lite. Tycker det verkar smartare än att lacka ur på grund utav att man känner att man är för kass hela tiden.
Alla har ju inte ork och tid för att träna upp sina färdigheter och sikte.

Tillagt 2011-09-27 22:13:
Spelade föresten klart Act 1 idag.

Spoiler.
Det var fint det där med Cole tycker jag.
Stay out of my shed
  • 0
Måste nästan säga att 3an är bäst i serien. Känns dock lite som om epic har fläskat på för mycket, allra helst i slutet. Håller dock på att kör om en andra gång för att se om det kändes så för att man ville fram till slutet första genom spelningen och stressade lite, klart man vill veta hur det slutar
Don't ever back down
  • 0
Pinsamt att sawn off har längre range än Gnashern för att gibba. Räcker det inte med att man inte behöver sikta övar huvud taget?

Vilket jävla skämt.
  • 0
Första Onyx är tagen tog den lättaste först, Dorrman gav en hel del exp vid Onyx. 64 Onyx medaljer kvar då, dock lär jag i alla fall inte gå efter alla.
Bara en sån som att man måste dö ex antal gånger av samma fiende är ju BS, den är som gjord för alla casual idioterna som dör ofta. Visst man kan boosta alla MP medaljer i privat men orka med sånt BS där man som spelare måste dö ofta för att sen få en belöning.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Kan inte sluta spela!!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Om det är någon annan "casual idiot" som läser detta kan ni väl adda mig så kan vi spela lite co-op eller så. ;) Vill ha lite svenskar att spela med, är trött på alla engelsmän.

Riktigt så dålig är jag väl inte kanske; plågar mig igenom insane för närvarande, men jag känner mig långt ifrån så självsäker som Sparda ovan.

Gamertag: ALLIED_GOONIE
  • 0
Söker också lite folk att spela med, är helt värdelös.. Men tycker det är roligt att spela ändå!

ImbaGimrik heter jag
"A man who stands for nothing will fall for anything."
  • 0
Citerar Sparda:
Bara en sån som att man måste dö ex antal gånger av samma fiende är ju BS, den är som gjord för alla casual idioterna som dör ofta.


Vid det laget att man börjar ta en större del av alla andra Onyx-medaljer lär man ju ha dött ett antal gånger, oavsett hur bra man är.
  • 0
Allt är kul utom versus, dock är jag fruktansvärd dålig hittils, dör alltid av någon fjomp som hoppar fram med sin avsågade manlighet och gör sylta av mig...
Ja man kan ju göra så... Men de e ju inte rätt!
  • 0
Citerar aroon:
Vid det laget att man börjar ta en större del av alla andra Onyx-medaljer lär man ju ha dött ett antal gånger, oavsett hur bra man är.


Jo visst dö gör man ju. Men är man verkligen så pass dålig så man dör av samma fiende 5 gånger på rad så bör man tänka om innan man ger sig in i ett MP spel.

Medaljen kräver att du får 5 deaths av samma fiende utan att du dödar han /hon för att han/hon ska bli din Nemesis i en match och det är ju idiotiskt.
Hade jag varigt så dålig så hade jag lagt ner mitt Gears online spelande för länge sen.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Medaljen kräver att du får 5 deaths av samma fiende utan att du dödar han /hon för att han/hon ska bli din Nemesis i en match och det är ju idiotiskt.
Hade jag varigt så dålig så hade jag laggt ner mitt Gears online spelande för länge sen.


Kanske är en sådan medalj man inte ska försöka få tag på, utan mer "upptäcka" efter ett lång tids spelande när man tillslut möter sin överman.

Angående balansen över Sawd-off så tycker jag inte det är något problem alls. Den kräver väldig närhet för resultat och reloaden är superlång...
Om man möter en fiende med en sådan så krävs det inte mycket för att vinna. Long-range vapen ska man inte använda i närhet av fiender direkt och är man duktig med t.ex. Lancer eller Hammerburst så kommer ingen fiende ens i närheten!
Art is not ink on paper, characters made of stone nor visions of a calm world. No, Art is nothing less than ONE HELL OF AN EXPLOSION!
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Nästan aldrig hänt för mig. Men vad jag menar är, om man inte är så bra online och ändå har lust att få ut någon som helst förhållning online, så känns det ju vettigt att använda Sawed off för att lära sig och bara lattja lite. Tycker det verkar smartare än att lacka ur på grund utav att man känner att man är för kass hela tiden.
Alla har ju inte ork och tid för att träna upp sina färdigheter och sikte.


Aa, känns inte som en jättestor grej öht. Ibland byter jag min lancer mot sawed off på slagfältet...

Tillagt 2011-09-28 18:11:
Har f.ö. 1,4 efter att ha gjort sylt av ett lag med tre spelare, tillsammans med min bror (resten bottar). De i motståndarlaget spelade så dåligt att man inte kunde skilja dem från bottarna. Fick en killstreak på 19, sedan fick jag slut på ammo i en opassande situation
  • 0
Fick precis Onyx på medic, gick snabbt när man boosta den. Tog ca 50 min från det att jag börja vid 250 revives. Använde mig av metoden som visas i videon.

http://www.youtube.com/watch?v=9tacMcGKAss&feature=player_e
mbedded#!



Vill man sen boost sin exp (LV) snabbt så kan man boosta i Horde via konstant reparation av turret samtidigt som en polare står och skjuter med turreten. Onyx på Field Engineer är bara 1000 och man kan ta Onyx flera gånger om.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Fick precis Onyx på medic, gick snabbt när man boosta den. Tog ca 50 min från det att jag börja vid 250 revives. Använde mig av metoden som visas i videon.


Men vafan, spela spelet vanligt istället för att tråka sig och boosta medaljer.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Men vafan, spela spelet vanligt istället för att tråka sig och boosta medaljer.


Jag hade gjort det om jag kunnat spela över Live, men tyvär är uppkopplingen jag har nu totalt värdelös för onlinespelande. Det är precis så den klarar av att man är på www och inget mer.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Rahelon:
Long-range vapen ska man inte använda i närhet av fiender direkt och är man duktig med t.ex. Lancer eller Hammerburst så kommer ingen fiende ens i närheten!


Man ska alltså bara sitta och campa? Sawn off har ju för i helvete tagit ut gnasher-duellerna i spelet. Så jävla trasigt att det är pinsamt.
  • 0
Citerar Frasse6:
Man ska alltså bara sitta och campa? Sawn off har ju för i helvete tagit ut gnasher-duellerna i spelet. Så jävla trasigt att det är pinsamt.


riktigt så illa är det ju inte, men håller ändå med dig lite.

man blir riktigt lack när man har full hälsa och blir bortblåst från flera meters avstånd av en kille som egentligen inte har en chans. så springer man där med sin gnasher, har gjort active reload och allt

köpte spelet igår, så har inte lirat så värst mycket... men det jag annars störde mig mest på var stathoror i det andra laget.
körde ett par matcher koth, så stod där 3 pers i mitten av banan hela tiden och bara försökte döda. vi nollade dom hela matchen i poäng, men i slutet hade ena killen med sniper i mitten mer än 40 kills. PALLA

ingen i mitt lag brydde sig om att ens försöka göra nåt åt saken heller då vi bara ville vinna.

om man bara vill sitta helt still på en kulle och snipe:a så kan man ju fan lika gärna spela horde.

har inte klarat av hela kampanjen än heller. kom till akt 2 igår.... och storyn verkar väl bra och så. är spänd på att få höra fortsättningen... MEN
är det bara jag som känner att där är alldeles för mycket cutscenes? känns som att man knappt hinner gå 5 meter innan man får titta på film
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Jag köpte spelet igår och klarade det idag. Vilket grym spelupplevelse jag hade, miljöerna ser helt fantastiska ut och variationsmixen är på topp både sett till miljön, vapen och fiender. Grymt bra.

Länge leve Carmine!

Tillagt 2011-09-29 17:26:
Citerar properskillz:
är det bara jag som känner att där är alldeles för mycket cutscenes? känns som att man knappt hinner gå 5 meter innan man får titta på film


Jag tyckte snarare att det var för många dörrar att öppna hela tiden.
  • 0
Går det inte att spela online, split-screen på Gears 3? Det gick ju fasen i tvåan.

Verkar inte gå. Vilket är ett stort steg bakåt enligt mig, och sänker spelets betyg några snäpp. Otroligt dåligt att ta bort en sådan bra funktion.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Går det inte att spela online, split-screen på Gears 3? Det gick ju fasen i tvåan.

Verkar inte gå. Vilket är ett stort steg bakåt enligt mig, och sänker spelets betyg några snäpp. Otroligt dåligt att ta bort en sådan bra funktion.


min polare gjorde det både igår och idag, så det är nog bara du som är noob ;)

Tillagt 2011-09-30 03:14:
Citerar Th3 End:
Jag tyckte snarare att det var för många dörrar att öppna hela tiden.


det har jag inte stört mig särskilt mycket på... tycker dock att det är alldeles för lätt.
brukar alltid ha torque+long shot med mig. så om man hittar en boomshot vill man ju inte slösa på den...

först så gav jag alla mina polare boomshots, sen fick dom torque eller snipe, men när dom redan har det så tänkte jag att då får man använda boomshoten som man hittar på marken så att den inte går till spillo. sen springer man tillbaka och ska hämta sin torque igen - och när man är tillbaka så har ens polare redan dödat alla fiender

det är nog den bästa kampanjen jag någonsin lirat dock, synd att det är så lätt bara
hade för mig att där ändå fanns ett par ställen man fastnade på i 1an, men har inte sett röken av nåt sånt i detta.

det skulle isf vart bossen på act 3. ett par polare hoppade in mitt i mitt game så vi var 4 stycken där, varav 2 är helt värdelösa, så dom blev nersprungna av han hela tiden. när dom sen quitade i mitten av bossfighten så gick det direkt

ser fram mot att avsluta sista akten imårrn så att man fullt kan koncentrera sig på mp'n. har pendlat lite fram och tillbaka mellan versus och campaign hittills.

det jag förresten stör mig mest på i hela kampanjen är att ens polare dödar downade fiender innan man hinner fram och avrätta dom
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Har lite ont om xbox vänner som lirar GoW för tillfället, skulle någon lira lite versus till och från så hysta gärna iväg en invite eller friend request då det är lagom kul att lira med random UK folk utan mic. Skulle ni vara mellan 25-35 så skadar det inte heller

GT: nikkymon
  • 0
Att spela med lite folk man känner hjälper verkligen otroligt mycket, random folk online verkar inte förstå hur revive funkar överhuvudtaget vilket gör mig GALEN!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar ICApåse:
år det inte att spela online, split-screen på Gears 3?


Jo, jag har sett folk som gjort det. Gissar på att du får logga in båda profilerna i huvudmenyn och gå till Versus.
  • 0
Citerar aroon:
Citerar ICApåse:
år det inte att spela online, split-screen på Gears 3?


Jo, jag har sett folk som gjort det. Gissar på att du får logga in båda profilerna i huvudmenyn och gå till Versus.


Dock så går det inte att spela Horde online split-screen om en av användarna är en gäst.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!