Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Aaandy, spelar du möjligen som Imperial Agent? För det där låter precis som Kaliyo.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Citerar Crobos:
Aaandy, spelar du möjligen som Imperial Agent? För det där låter precis som Kaliyo.


Jag spelar mycket riktigt som Imperial Agent, och medhjälparen jag pratar om är Kaliyo. Full poäng till dig! Spelar du möjligtvis samma klass?
  • 0
Citerar Siberia:
Warzone var frustrerande. Folk vet inte vad de ska göra, tydligen ...


Du skämtar inte heller.. Huttball och Voidstar är näst in till alltid lite av ett kaos
  • 0
Citerar Crusaderr:
Du skämtar inte heller.. Huttball och Voidstar är näst in till alltid lite av ett kaos



Tydligen spelar jag på servern med bland de bästa Republikanska spelare i Swtor, organiserade klaner från wow som trollar runt där. Har spelat nästan 20 matcher och inte vunnit - en enda gång.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Crusaderr:
Du skämtar inte heller.. Huttball och Voidstar är näst in till alltid lite av ett kaos
Japp, och så lite lag på det. Kanske 20 fps också. Då har du en typisk warzone-match.

Tillagt: För mig alltså.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Siberia:
Citerar Crusaderr:
Du skämtar inte heller.. Huttball och Voidstar är näst in till alltid lite av ett kaos



Tydligen spelar jag på servern med bland de bästa Republikanska spelare i Swtor, organiserade klaner från wow som trollar runt där. Har spelat nästan 20 matcher och inte vunnit - en enda gång.



Citerar Krysslåda:
Citerar Crusaderr:
Du skämtar inte heller.. Huttball och Voidstar är näst in till alltid lite av ett kaos
Japp, och så lite lag på det. Kanske 20 fps också. Då har du en typisk warzone-match.

Tillagt: För mig alltså.


Känner igen det allt för väl, PvP´n är inte särskilt rolig just nu. Antar att det ordnar upp sig snart dock

Eller ja, nångång
  • 0
Nu har jag inte spelat med någon annan klass, men Bounty Hunter är hur rolig som helst.
  • 0
Citerar Ciriux:
Nu har jag inte spelat med någon annan klass, men Bounty Hunter är hur rolig som helst.



Dude.

Sith Assassin. Att smyga sig på trollande republikaner och peta dem i röven är hur roligt som helst.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Ciriux:
Nu har jag inte spelat med någon annan klass, men Bounty Hunter är hur rolig som helst.
Pröva inte Jedi Sentinels...de är verkligen helkassa och/eller krångliga. Jag har slösat bort 6 dagars playtime på att traggla upp en sådan till lv 50 och hoppas på att det blir bättre. Enligt JohnnyK beror det på att jag bara är för dålig för att kasta sten, men det förklarar inte varför jag inte alls dör lika mycket med min lv 37 commando... ska sluta spela sentinel nu tills de gör något för att förbättra klassen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Crobos:
Aaandy, spelar du möjligen som Imperial Agent? För det där låter precis som Kaliyo.


Jag spelar mycket riktigt som Imperial Agent, och medhjälparen jag pratar om är Kaliyo. Full poäng till dig! Spelar du möjligtvis samma klass?


Mycket riktigt så spelar jag Agent, mera specifikt Sniper.
(Dock så är jag väldigt dålig på det = PvP är inte alls roligt. )
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Sniper/gunslinger är en riktigt bra och lättsam klass att spela. Bara lägga sig i cover och börja hacka knappar så hamnar man med lätthet över 100k i damage mellan 1-45. Jag har som sagt en gunslinger som gjorde mer skada på lv 13-14 än min då runt lv 40 jedi sentinel gjorde. Det går att få ut rätt mycket skada som sentinel men då måste allt stämma (Jupiter stå i konjunktion med Uranus t ex.). Tråkigt för mig då jag tycker den är den coolaste klassen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Kommer förmodligen skaffa detta nästa vecka.
Spelade ganska mycket MMORPG förr i tiden, men var ett tag sedan nu. Guild Wars, WoW (t.om den första expansionen, med Outlands, glömt namnet.. höh) och även lirat en del DC Universe när det var nytt.

Vad är poängen med att jag nämner detta? Ingen alls, förmodligen.

Men! Några tips eller tänkvärda saker inför mitt första äventyr i en galax, ganska så långt borta? Något man bör undvika? Tänka på?

Eller bara go with the flow?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar Krysslåda:
Sniper/gunslinger är en riktigt bra och lättsam klass att spela.


Snarare motsatsen, skulle hellre att Sniper/GS är den klass som kräver mest skills av alla klasser när det kommer till PvP. "Sitta i cover och hacka knappar" är just vad 99% av alla Snipers/GS och det är därför de är så bedrövligt usla i PvP. Det är ju ett faktum att mobility är livsviktigt i PvP, och det är inte något som Snipers och GS har så mycket utav, åtminstone inte om de är marksman/sharpshooter spec. Det är ytterst få som klarar av positionering och den situational awareness som krävs för att vara en bra Sniper/GS i PvP. Just i PvP är dock lethality/dirty fighting långt mycket bättre, man tappar sin burst och man blir lättare energy starved, men man har långt mycket bättre mobility och kontroll och dessutom så äter man tanks.
  • 0
Happ, men de är iaf lättare att spela än sentinels...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Får se vad du tycker när du är lvl 50 och möter folk som vet hur man spelar då.
  • 0
Är det bara jag som får otrolig hög load på GPUn (upp till 99%) i SWTOR!?
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Jag är lv 50 med min sentinel nu och han är helt keff och har så varit enda sedan starten...dör för ingenting. Ibland kan han/jag blixtra till och ta någon boss eller elite gubbe utan att tappa nämnvärt i HP men oftast får jag kämpa som fasen för att inte dö när jag möter fler än 2 fiender. Har använt så in i helvete mycket medpacs. Jag borde skaffat crewskillen biotech/chem/medpactillverkning istället för Artifice som man inte har fått ut ett jota av att levla upp till 400. Alla vapen man hittar har ju oftast en kristall som är minst lika bra och de andra grejerna man kan göra är helt ointressanta...men det kommer väl någon uppdatering framöver med lite vettigare grejer.

Sedan vette fan om man behöver så mycket "situational awareness" som gunslinger om man sitter och campar i ett hörn med överblick över sin motståndare, men det blir väl annorlunda när man kommer upp till lv 50 och slutar möta muppar som bara springer runt och skjuter på allt som rör sig.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Jag är lv 50 med min sentinel nu och han är helt keff och har så varit enda sedan starten...dör för ingenting. Ibland kan han/jag blixtra till och ta någon boss eller elite gubbe utan att tappa nämnvärt i HP men oftast får jag kämpa som fasen för att inte dö när jag möter fler än 2 fiender. Har använt så in i helvete mycket medpacs. Jag borde skaffat crewskillen biotech/chem/medpactillverkning istället för Artifice som man inte har fått ut ett jota av att levla upp till 400. Alla vapen man hittar har ju oftast en kristall som är minst lika bra och de andra grejerna man kan göra är helt ointressanta...men det kommer väl någon uppdatering framöver med lite vettigare grejer.

Sedan vette fan om man behöver så mycket "situational awareness" som gunslinger om man sitter och campar i ett hörn med överblick över sin motståndare, men det blir väl annorlunda när man kommer upp till lv 50 och slutar möta muppar som bara springer runt och skjuter på allt som rör sig.


Vilken companion använder du?
  • 0
Citerar Krysslåda:
Sedan vette fan om man behöver så mycket "situational awareness" som gunslinger om man sitter och campar i ett hörn med överblick över sin motståndare, men det blir väl annorlunda när man kommer upp till lv 50 och slutar möta muppar som bara springer runt och skjuter på allt som rör sig.


Snipers/GS är ett hög prio target i PvP, om man ignorerar en sådan så tar det inte lång tid innan man ligger ansikte ner. Just därför får man mycket uppmärksamhet, och då måste man trots sin immobilitet kunna vara väldigt mobil, och då är positionering och situational awareness livsviktig. Det är få som klarar av det, därav är 99% av Snipers/GS free kills för att dom sitter i cover och taktlöst hamrar sina knappar.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Vilken companion använder du?
Jag använder Doc numer, men jag vill egentligen använda Kira Carsen. Tyvärr så dör antingen hon eller jag fortare än kvickt. Har försökt lite med *SPOILER*........ Lord Scourge också *SPOILER*. Han tankar bra så länge han är vid liv, vilket inte brukar vara alltför länge.

Citerar Wrench:
Snipers/GS är ett hög prio target i PvP, om man ignorerar en sådan så tar det inte lång tid innan man ligger ansikte ner. Just därför får man mycket uppmärksamhet, och då måste man trots sin immobilitet kunna vara väldigt mobil, och då är positionering och situational awareness livsviktig. Det är få som klarar av det, därav är 99% av Snipers/GS free kills för att dom sitter i cover och taktlöst hamrar sina knappar.
OK, jag kan inte säga något om hur det är vid lv 50 men jag tycker iaf att det var bra mycket lättare att spela som gunslinger i PvP än som sentinel vid de lägre levelsen.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Citerar JohnnyK:Vilken companion använder du? Jag använder Doc numer, men jag vill egentligen använda Kira Carsen. Tyvärr så dör antingen hon eller jag fortare än kvickt. Har försökt lite med *SPOILER*........ Lord Scourge också *SPOILER*. Han tankar bra så länge han är vid liv, vilket inte brukar vara alltför länge.


De minuterna Doc fick springa runt för mig kan jag räkna på 1 hand.

Använda Kira tills dess att jag fick Lord Scourge, efter det använde jag Lord Scourge till 95%.

Sentinels kan inte tanka, ska inte kunna tanka. Doc kommer ha problem att hålla dig uppe på de starkare elit fienderna (de som förekommer i class quester) om du inte gett honom all gear han kan ha. Att bounca aggro mellan din compaion är ett bra sätt. Använder du Kira, skicka in henne först, när hon är på runt 20% HP, ta aggro.
  • 0
Citerar Crobos:
Mycket riktigt så spelar jag Agent, mera specifikt Sniper.
(Dock så är jag väldigt dålig på det = PvP är inte alls roligt. )


Samma som mig då. Riktigt, jävla, roligt. Faktiskt. Spelade först till level 30 med en Jedi Consular, men det sög. Helhjärtat.
  • 0
Mega-fail.

Sith Assassins har en skill som heter Low Slash. Superbra i framförallt PVP. Den tillfogar hyggligt med skada, men det trevligaste är att motståndaren oskadliggörs i fyra sekunder - så länge han inte tar skada - vilket passar sig utmärkt att avbryta färdigheter eller dra sig tillbaka. Jag hade lagt undan färdigheten och glömt bort den >_<.


Btw: kan någon säga mig hur mycket Willpower en level 37~ Assassin bör ha, på ett ungefär? Jag har omkring 650-670. Vill bara veta ifall jag faller under genomsnittet, har sett folk med galet höga nivåer.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Aaandy:
Samma som mig då. Riktigt, jävla, roligt. Faktiskt. Spelade först till level 30 med en Jedi Consular, men det sög. Helhjärtat.


Jag spelar en Jedi Shadow just nu vid sidan av min main som är en Sniper, men jag har haft riktigt kul på min Shadow. Dock kan det till viss del bero på att det var kul med en kontrast mot Sniper, men gameplayet (Infiltration) har också varit grymt bra.

För övrigt så slutade jag använda mig av Kaliyo på min Sniper och bytte till Spoiler:Lokin, och nu går det otroligt mycket enklare.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Sentinels kan inte tanka, ska inte kunna tanka. Doc kommer ha problem att hålla dig uppe på de starkare elit fienderna (de som förekommer i class quester) om du inte gett honom all gear han kan ha. Att bounca aggro mellan din compaion är ett bra sätt. Använder du Kira, skicka in henne först, när hon är på runt 20% HP, ta aggro.Ändrat 2012-02-19 00:36 Citera


OK, ska pröva med det. Tackar
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!