LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Star Wars: The Old Republic


      Citerar I:
      Är Biochem en bra crew skill att träna upp?


      Jo, det är det väl. Jag ångrar att jag inte tog Slicing från början, för att sedan byta till Biochem på level 50. Men att ha spelets starkaste, och samtidigt återanvändbara Med Packs går helt enkelt inte att neka som Main-Tank! Att man dessutom kan tillverka Stimulants som ger temporära buffar, samt Implants är ett stort plus.
      • 0
      • I
      • I
      Citerar Sudden Death:
      Jo, det är det väl. Jag ångrar att jag inte tog Slicing från början, för att sedan byta till Biochem på level 50. Men att ha spelets starkaste, och samtidigt återanvändbara Med Packs går helt enkelt inte att neka som Main-Tank! Att man dessutom kan tillverka Stimulants som ger temporära buffar, samt Implants är ett stort plus.


      Det är nog användbart oavsett vilken klass man är. Jag förmodar dock att man behöver olika föremål för att skapa med packs, så jag undrar hur och var man får tag i dem?
      Ad finem ambulo.
      • 0
      Citerar Gamesrule:
      Imperial Warrior, blir nog Sentinel sen.

      Sith Warrior, och sedan Marauder ;P
      • 0
      Funderar på att åka och köpa det senare. Men har ingen aning om vilken klass jag ska köra isf, finns det någon som kan spela som alla roller, dvs ungefär som en druid i wow?
      KiNG
      • 0
      via mobil

      Meeh.
      Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
      • 0
      Citerar I:
      Jag förmodar dock att man behöver olika föremål för att skapa med packs, så jag undrar hur och var man får tag i dem?


      Stämmer bra det. HÄR har du en bra guide som förklarar grunderna för Biochem och Bioanalysis.
      • 0
      Citerar Biffo:
      Funderar på att åka och köpa det senare. Men har ingen aning om vilken klass jag ska köra isf, finns det någon som kan spela som alla roller, dvs ungefär som en druid i wow?


      Nej, men alla klasser har möjligen att inrikta sig på att vara antingen damage/healer eller damage/tank.
      • 0
      Måste man signa upp för ytterliggare 30 dagar för att börja spela?
      Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
      • 0
      Citerar Krysslåda:
      Måste man signa upp för ytterliggare 30 dagar för att börja spela?

      Du måste lägga upp en prenumeration för att kontot ska aktiveras. När du lagt upp den så har du 30 dagar gratis, så betalning dras inte förrän mot slutet av januari.
      Om du sedan säger upp prenumerationen direkt så får du spela i 30 dagar, och ingen betalning behövs.
      • 0
      OK, vad bra. Tack för besväret!

      EDIT: Det första minuset som jag upptäcker med spelet är att valmöjligheterna för olika kroppsbyggnader är lite för liten. Vill man ha en lång gubbe, som jag vill eftersom jag vill att min karaktär ska representera mig själv, så måste han också vara asbiffig. Det kanske är lite gnälligt men det borde funnits möjlighet att justera sin längd oavsett kroppsbyggnad.

      Håller ni inte med?
      Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
      • 0
      Wiiieh, kört som en Sith Marauder i ca 11 timmar nu, level 14 och fick mitt starship för några minuter sedan. Kört en spacebattle, skitkul! Älskar allt med detta spelet. WoW funkade inte för mig särskilt länge, men detta...<3

      Ska pröva en Smuggler nu. Heter Jether på Maraudern, om någon hade en Guild så invita!
      Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
      • 0
      Någon som vet om man kan byta paths senare i spelet om man inte skulle vara nöjd? Fantastiskt spel för övrigt!
      • 0
      Citerar Krysslåda:
      Håller ni inte med?

      Det kan ju bli problematiskt med rustningar då. Att bara förlänga en del kan göra att det inte ser bra ut, med 4 kroppstyper så får vi i alla fall lite skillnad.

      Citerar Jacob930:
      Någon som vet om man kan byta paths senare i spelet om man inte skulle vara nöjd?

      Advanced class (marauder/juggernaut, sage/shadow) kan man inte byta, de säger tydligt att det är ett permanent val. Inriktning på de tre träden kan man alltid betala en mindre summa för att nollställa.
      • 0
      Tack för infon
      • 0
      Jo, jag förstår det. Blir väl väldigt mycket jobb antar jag....
      Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
      • 0
      Klockar snart 14 timmar på Maraudern och är level 16. Gör Balmorra-questen. Lite svårt, men kul som satan.
      Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
      • 0
      6 timmar maintenence mitt på dagen känns lagom korkat...
      • 0
      Mjo, hoppas på att Bioware bättrar på sig nästa gång det är maintence annars har man ju lust att dra ur
      It's time for PS VITA!!!
      • 0
      Och jag som just tänkte gud vilken tur jag har inge strul alls och så kommer det här!!
      I'm Commander Shepard And Mass Effect series are the best games ever!
      • 0
      • I
      • I
      Bossarna på Tatooine krossar min Imperial Sniper. Dock är de andra fienderna hur enkla som helst, men just bossarna blev riktigt svåra på den planeten. Jag ska nog försöka levla upp min karaktär ett eller två level på annat håll för att därefter göra ett nytt försök.
      Ad finem ambulo.
      • 0
      Citerar Augustus:
      6 timmar maintenence mitt på dagen känns lagom korkat...


      Ja, men det kanske var nödläge eller nått?
      Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
      • 0
      Citerar Krysslåda:
      Ja, men det kanske var nödläge eller nått?


      Planerad Maintenence.
      • 0
      Här ser man nackdelen med att kunna spela på servrar i både EU och USA på samma konto. De MÅSTE ta ner dom samtidigt för att patcha spelet och servrarna.

      Att det sker vid den här tiden är för att det är minst spelare nu i USA. Och jag antar att när lov och helgdagar är slut så är det inte så många som spelar mitt på dagen på en tisdag här i EU.
      • 0
      Citerar Augustus:
      Planerad Maintenence.
      Jo, såg det nu.

      Citerar Akahz:
      Här ser man nackdelen med att kunna spela på servrar i både EU och USA på samma konto. De MÅSTE ta ner dom samtidigt för att patcha spelet och servrarna.

      Att det sker vid den här tiden är för att det är minst spelare nu i USA. Och jag antar att när lov och helgdagar är slut så är det inte så många som spelar mitt på dagen på en tisdag här i EU.


      Ja, du har nog helt rätt.
      Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
      • 0
      Citerar Akahz:
      Här ser man nackdelen med att kunna spela på servrar i både EU och USA på samma konto. De MÅSTE ta ner dom samtidigt för att patcha spelet och servrarna.

      Att det sker vid den här tiden är för att det är minst spelare nu i USA. Och jag antar att när lov och helgdagar är slut så är det inte så många som spelar mitt på dagen på en tisdag här i EU.


      Exakt. Det är inte speciellt svårt att förstå eller att acceptera, BioWare lägger knappast ett server-underhåll mitt på dagen helt utan anledning eller för att djävlas med deras betalande kunder. Att tycka att det är fullkomligt korkat eller fundera på att sluta spela känns ju lagom löjligt om ni frågar mig.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!