Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 2 - SpoilerFRI tråd


  • I
  • I
Citerar Gamesrule:
Allt man behöver är Throw, underbart att se dem flyga iväg och tappa kroppsdelar i luften.


På Insanity räcker det inte med Throw, för då har ju alla Husks Armor.

Tillagt 2010-08-06 12:48:
Citerar Gamesrule:
Har startat en fjärde omgång, Insanity. Otroligt jävla svårt, och jag fruktar fortfarande Horizon. På svåraste kommer det bli otroligt, fantastiskt, svårt.


Slutet av Horizon var väldigt svårt, men det gick för min del.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
På Insanity räcker det inte med Throw, för då har ju alla Husks Armor.



Jaså. Ja då är det ett rent helvete.


Citerar I:
Slutet av Horizon var väldigt svårt, men det gick för min del.



Just det jag fasar över. Visst, det är någorlunda gott om skydd. Men med Husks och Scions överallt som omringar en så blir det jäkligt svårt. Lätt att man tröttnar.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
  • I
  • I
Citerar Gamesrule:
Just det jag fasar över. Visst, det är någorlunda gott om skydd. Men med Husks och Scions överallt som omringar en så blir det jäkligt svårt. Lätt att man tröttnar.


Jag klarade det som Sentinel, och när det kom Husks var min taktik att backa konstant, skjuta ner deras armor och sedan direkt ta Throw. Det funkade väldigt bra.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Jag klarade det som Sentinel, och när det kom Husks var min taktik att backa konstant, skjuta ner deras armor och sedan direkt ta Throw. Det funkade väldigt bra.




Jag spelar Soldier, vilket är egentligen den klassen man ska ha på Insanity, störst överlevnadschans, spelade Sentinel på förra omgången. Gillade klassen. Även om Vanguard fortfarande är en klar favorit, underbar klass. Mixar biotics från en Adept med kraften av en Soldier. Grymt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
  • Felx
  • Felx
Jag funderar på att återigen spela igenom detta underbara spel. Det hamnade på hyllan efter första genomspelningen, mest pga tidsbrist. Dock har jag några frågor inför nästa genomspelning.

Min sparfil från det första spelet är medioker. Hur stor roll spelar den om jag vill klara spelet på Insanity, och nå level 30?

Om man väljer att inte använda en sparfil, vad händer då? Vilka val görs?
  • 0
Får man inte en bonus (mer exp eller så) på den karaktär man för öveR? Eller är det något jag bara fått för mig?...
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Felx:
Om man väljer att inte använda en sparfil, vad händer då? Vilka val görs?



Spoiler:Wrex från första spelet kommer vara död, jag tror även att Ashley dör, och Kaidan lever. Gjorde det för mig åtminstone. Ska säkert finnas mer, men det har jag glömt.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Felx:
Om man väljer att inte använda en sparfil, vad händer då? Vilka val görs?


Spoiler:Och Cpt. Anderson kommer inte sitta i the Council tror jag.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Gamesrule:
Spoiler


Spoiler:Vem av Ash och Kaiden som är död beror på vilket kön man spelar som. Är man en man är det Ash som lever.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Spoiler:Hah! Fooled you.

Citerar Felx:
Jag funderar på att återigen spela igenom detta underbara spel. Det hamnade på hyllan efter första genomspelningen, mest pga tidsbrist.



Vilken klass tänker du satsa på?
  • 0
Spoiler:Juste, i slutstriden kommer man ha låtit The Council dö, att jag glömde det.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Mass Effect 2 till PS3!
  • 0
Kommer till PS3!!
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Huh... men bara 2:an...? Hela grejen med tvåan var ju att se sina val i ettan påverka storyn...
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Sjukt att det kommer til ps3 ^^
  • 0
Gött nu kan man skaffa Mass Effect2 utan att lägga pengar på en konsol tlll.Fast lite synd var det att dom inte la in båda mass effect spelen på en blueray skiva.
PSN:Kivi95
  • 0
Citerar Nazular:
Sjukt att det kommer til ps3 ^^


Ganska väntat. Men jag förväntade mig även ME1.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar kiviboy:
Gött nu kan man skaffa Mass Effect2 utan att lägga pengar på en konsol tlll.Fast lite synd var det att dom inte la in båda mass effect spelen på en blueray skiva.

Dumt av dem, borde lagt in båda i samma box eller nåt
  • 0
Citerar Nazular:
Dumt av dem, borde lagt in båda i samma box eller nåt


Om de hade fått göra det så hade de nog gjort det. Folk verkar glömma att Mass Effect gavs ut av Microsoft och troligen aldrig lär nå PS3. Att endast 2:an utannonserades idag verkar bekräfta det.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Reqo:
Citerar Nazular:
Dumt av dem, borde lagt in båda i samma box eller nåt


Om de hade fått göra det så hade de nog gjort det. Folk verkar glömma att Mass Effect gavs ut av Microsoft och troligen aldrig lär nå PS3. Att endast 2:an utannonserades idag verkar bekräfta det.


Det förklarar ju helt klart det hela. Tror ni det finns chans att Microsoft försöker köpa exclusivitet på trean? Tidsexlusivt iallafall?
  • 0
Citerar Reqo:
Citerar Nazular umt av dem, borde lagt in båda i samma box eller nåt

Om de hade fått göra det så hade de nog gjort det. Folk verkar glömma att Mass Effect gavs ut av Microsoft och troligen aldrig lär nå PS3. Att endast 2:an utannonserades idag verkar bekräfta det.


PC versionen gavs dock ut av EA. Om EA kan ge ut den på PC, vad hindrar dem från att ge ut den på PS3?

Någon dunkel deal får man väl anta.
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Citerar ToScA-:
PC versionen gavs dock ut av EA. Om EA kan ge ut den på PC, vad hindrar dem från att ge ut den på PS3?


"Konsolexklusivt" må vara en konstig term men det finns nog absolut sådana kontrakt.

Citerar Nazular:
Det förklarar ju helt klart det hela. Tror ni det finns chans att Microsoft försöker köpa exclusivitet på trean? Tidsexlusivt iallafall?


Försöker gör de nog. Det är dock inte ofta man ser GTA-liknande deals idag. Dvs. hur alla tre GTA-spelen släpptes först till PS2 och till PC och Xbox ett halvår senare. Om de har en liknande deal på Mass Effect 3 kommer de ju tjäna enormt på det. Att låta PS3-spelarna spela Mass Effect 2 och sedan behöva vänta ett helt år längre än 360-ägarna på trilogins slut vore nog enormt bra för Microsoft. Jag tror dock att spelet släpps till alla tre format samtidigt.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Fan, vill inte vara någon fanboy nu, men jag gillade att Mass Effect var bara för Xbox och PC. Nu kommer förmodligen trean också till PS3, och det kommer kännas konstigt. Attans.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Jag är glad att även ni PS3 ägare får uppleva detta underbara spel. Samtidigt lider jag för att ni inte kommer få uppleva ettan och på så sätt se hur valen ni gjort påverkat uppföljaren. Ni kommer ju aldrig ex. få bekanta er med vissa karaktärer.

Ber om ursäkt för den spoilern.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Gamesrule:
Fan, vill inte vara någon fanboy nu, men jag gillade att Mass Effect var bara för Xbox och PC. Nu kommer förmodligen trean också till PS3, och det kommer kännas konstigt. Attans.


Vad är negativt med att fler personer får njuta av Mass Effect 2?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!