Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Far Cry 3 Officiella Tråden


Spoiler om ett val: Spoiler:Citra eller vänner? Beslutsångest....

Tillagt 2012-12-17 23:25:
Sämre slut än Mass Effect 3, så jävla besviken
GejmandeVåfflan!
  • 0
Spoiler poiler:Uppdraget där man ska skydda Willis och planet måste tillhöra bland de sämsta, mest krystade och långdragna i spelet. Så sjukt onödig och irriterande uppdrag.
  • 0
Spelat oerhört lite hittills, men snabba intryck är att fienderna är urdumma. Djuren är dock ofta överraskande och roliga. Halvfult på konsol.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Dåligt slut? Nejfan.

Slutet var kungligt.
  • 0
Citerar Aaandy:
http://www.sweclockers.com/nyhet/16282-video-far-cry-3-fran-e3-
massan-jamfors-mot-det-fardiga-spelet

Ja, den frågan kan man ställa sig. Bilderna från E3 är fan smaskiga!


Falsk marknadsföring? Far Cry 3 är ett av det sämsta optimerade spelen jag spelat på en PC i år och att PC-upplagan dessutom inte lever upp till vad man visade under E3, gör att min sympati för företaget och Guillemot är likvärdig med noll. Att han har mage att klaga på PC som plattform, för att sedan se till att detta släpps visar inget annat än att han är full av skit.

Som spel ska det dock nämnas att Far Cry 3 är väldigt underhållande, men det är uppenbart hur man valt att få fram en upplaga så snarlik som konsolerna som möjligt av ekonomiska skäl. Det är i sig inget problem, utan vad som gör det till ett problem är vad man utlovat sedan innan med en presentation som inte motsvarar slutprodukten. Detta utan någon förklaring från Ubisoft själva.

Sedan kanske jag inte borde förväntat mig bättre av Ubisoft som företag, vilket under det senaste åren har förstört diverse fantastiska spelserier till meningslös sörja och dessutom implementerat marknadens mest horribla DRM.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Bra skrivet, Bankar. Nu har jag inte spelat Far Cry 3 ännu, men önskar mig det i julklapp. Instämmer dock med det du säger att Ubisoft för det mesta är fulla av skit och att deras DRM är bland det värsta som kodats.
  • 0
Citerar Bankar:
Falsk marknadsföring? Far Cry 3 är ett av det sämsta optimerade spelen jag spelat på en PC i år och att PC-upplagan dessutom inte lever upp till vad man visade under E3, gör att min sympati för företaget och Guillemot är likvärdig med noll. Att han har mage att klaga på PC som plattform, för att sedan se till att detta släpps visar inget annat än att han är full av skit.


Stäng av V-sync så ökar prestandan rejält. Gick från medium till high/very high.
  • 0
Själv tycker jag Ubisoft är ett av de absolut bästa spelutvecklarna just nu.
Visst, spelen är lite dåligt optimerade. Men fortfarande bättre än genomsnittet. Mycket bättre.
  • 0
Citerar Aaandy:
Bra skrivet, Bankar. Nu har jag inte spelat Far Cry 3 ännu, men önskar mig det i julklapp. Instämmer dock med det du säger att Ubisoft för det mesta är fulla av skit och att deras DRM är bland det värsta som kodats.


Tack! Det är dock en tanke både jag, du och många andra delat om Ubisoft under det senaste åren. Med det sagt så rekommenderar jag Far Cry 3 och förhoppningsvis lär även du njuta av det.

Citerar Overlorddd:
Stäng av V-sync så ökar prestandan rejält. Gick från medium till high/very high.


Det frångår inte faktum att vissa inställningar faktiskt var trasiga vid release. Att stänga av V-sync bidrar dock självfallet till en förbättring, trots att man egentligen inte ska behöva stänga av det för att kunna uppleva en behaglig frame rate i spelet.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Det frångår inte faktum att vissa inställningar faktiskt var trasiga vid release. Att stänga av V-sync bidrar dock självfallet till en förbättring, trots att man egentligen inte ska behöva stänga av det för att kunna uppleva en behaglig frame rate i spelet.


Jag försvarar inte Ubisoft, var bara ett litet tips.
  • 0
Klarat spelet och måste säga att Spoiler:slutet var okej men alderles för rappt, det gick helt enkelt för snabbt, jag räddade vännerna men det kändes som att man behövde lite tid för att smälta sitt val efteråt.

Tillagt 2012-12-19 23:51:
Men var det bara jag som tyckte spelet var Spoiler:kort?
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Jag kanske borde rensa lite fler ställen. Hela kartan (som jag har upptäckt) är röd
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Behöver man system link/Live för att köra co-op, eller är det splitscreen?



Inte skaffat det än, så jag vet inte.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Jag kan vara dum i huvudet men jag har verkligen tänkt så att jag har fått huvudvärk.Spoiler:När Jason dödar(?) Vaas så dör han ju typ inte, han drar ju en "skräck-look" på Jason, om ni förstår vad jag menar. Varför snackar alltid Vaas om "the definition of insanity"? Varje gång man möter Vaas blir det liksom en mystisk stämning som att det är "en hund begraven". Det är som att Vaas och Jason har någon sort av "kontakt", ibland undrar jag om det är samma person. Men då tänker jag att det är omöjligt på grund av sååå många anledningar. Blir fan galen på det här. Någon som har något att säga om allt detta mindtwist skit jag har skrivit?
GejmandeVåfflan!
  • 0
Fick det i julklapp. Hade tänkt ägna mellandagarna till att plugga, men det lär inte hända nu.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar MatApan:
Men var det bara jag som tyckte spelet var


Vene hur mycket jag spelat, säkert 15-20 timmar, har precis kommit till andra delen av storyn. Finns så otroligt mycket roliga saker att göra. Ta över kamps är sinnessjukt roligt imo då det finns så många olika sätt att göra det på om man är kreativ. Jag älskar stealth men min favorit va fan när jag fyllde en bil med medhjälpare och drog in i ett kamp, lät en av dem peppra med turret medans jag eldade/lmg:eade dem åt helvetet!

Ska fortsätta lira i dagarna, fick avbryta pga flytt. Jag gillade verkligen flashbacksen man fick av pillerna, de va nice.
  • 0
Citerar GamingWaffle:
Jag kan vara dum i huvudet men jag har verkligen tänkt så att jag har fått huvudvärk.Spoiler:När Jason dödar(?) Vaas så dör han ju typ inte, han drar ju en "skräck-look" på Jason, om ni förstår vad jag menar. Varför snackar alltid Vaas om "the definition of insanity"? Varje gång man möter Vaas blir det liksom en mystisk stämning som att det är "en hund begraven". Det är som att Vaas och Jason har någon sort av "kontakt", ibland undrar jag om det är samma person. Men då tänker jag att det är omöjligt på grund av sååå många anledningar. Blir fan galen på det här. Någon som har något att säga om allt detta mindtwist skit jag har skrivit?


Jag tror att enligt Vaas, så upprepar Jason sig själv hela tiden då han aldrig ger upp. Han bara fortsätter att försöka rädda dem han känner. Gång på gång. Vaas säger ju själv att '' Doing the same fucking thing, over and over again, that..is....CRAZY.''

Så han ställer Jason samma fråga gång på gång, för att se om han lyssnade första gången. Han vill se om Jason fattar att han själv är galen.

Eller något sådant.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Fick också Far Cry 3 i Julklapp, riktigt bra spel & snyggt som tusan till PC-
Evil Is Back
  • 0
Då har man köpt sig Far Cry 3 till PC... Jag var svag och får nu stå ut med Uplay
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Fick det i julklapp. Det är grymt kul!
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Jag tror att enligt Vaas, så upprepar Jason sig själv hela tiden då han aldrig ger upp. Han bara fortsätter att försöka rädda dem han känner. Gång på gång. Vaas säger ju själv att '' Doing the same fucking thing, over and over again, that..is....CRAZY.''

Så han ställer Jason samma fråga gång på gång, för att se om han lyssnade första gången. Han vill se om Jason fattar att han själv är galen.

Eller något sådant
Bra skrivet! Fattade inte riktigt hur jag skulle få fram det.
GejmandeVåfflan!
  • 0
Citerar Humanisten:
Då har man köpt sig Far Cry 3 till PC... Jag var svag och får nu stå ut med Uplay


Jag kör alltid Uplay i offline-läge. Inga problem alls.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Jag kör alltid Uplay i offline-läge. Inga problem alls.


Det är mera att jag inte vill uppmuntra Ubisoft till EA-fasoner eller liknande... Plus att jag egentligen vill ha så få program som möjligt installerade för att hantera mina spel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det är mera att jag inte vill uppmuntra Ubisoft till EA-fasoner eller liknande... Plus att jag egentligen vill ha så få program som möjligt installerade för att hantera mina spel.


Ja, självklart. Kunde inte hålla med mer.
hånobing
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!