Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Far Cry 3 Officiella Tråden


Måste säga att jag gillar spelet än så länge. Vet dock inte än om jag avskyr eller gillar Jason och hans polare.

Citerar Danny 217:
Grabbar är det nån som vet hur jag ändrar språket i det här spelet? Spelet valde Svenska av sig självt och nu går det inte att ändra till Engelska. Finns inga alternativ i menyn som gör att man kan ändra på det. (PC versionen).


Det finns två sätt såvitt jag vet:

1. När du installerar spelet väljer du engelska istället för svenska som språk under installationsprocessen.

2. Via Regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\UBISOFT\Far Cry 3
Ändra language från "Swedish" till "English".
  • 0
Vart hittar man getskinn? Har kollat runt på internet men hittar inget eller hur har de översatt det? Drygt att bara gå runt med 1 vapen.
  • 0
Citerar Horse_of_game:
Vart hittar man getskinn? Har kollat runt på internet men hittar inget eller hur har de översatt det? Drygt att bara gå runt med 1 vapen.


Goat. Leta efter en symbol på kartan. Tror de kan finnas vid första radiotornet.
  • 0
Citerar Overlorddd:
Goat. Leta efter en symbol på kartan. Tror de kan finnas vid första radiotornet.


Värt att nämna är att man måste vara väldigt inzoomad för att se djursymbolerna.
  • 0
Citerar Overlorddd:
2. Via Regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\UBISOFT\Far Cry 3
Ändra language från "Swedish" till "English".

Hmm är detta något man måste tanka ner?
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Citerar Overlorddd:2. Via Regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\UBISOFT\Far Cry 3
Ändra language från "Swedish" till "English".
Hmm är detta något man måste tanka ner?


Nej, leta bara upp Regedit på din dator och öppna mapparna i den ordning jag nämnde och ändra sedan i filen. Är uppenbart vad du ska göra när det är dags.
  • 0
Citerar Danny 217:
Grabbar är det nån som vet hur jag ändrar språket i det här spelet? Spelet valde Svenska av sig självt och nu går det inte att ändra till Engelska. Finns inga alternativ i menyn som gör att man kan ändra på det. (PC versionen).


Undrar också det! Hatar när spel är översatta till svenska... Btw så spelar jag på Xbox.
GejmandeVåfflan!
  • 0
Citerar Overlorddd:
Nej, leta bara upp Regedit på din dator och öppna mapparna i den ordning jag nämnde och ändra sedan i filen. Är uppenbart vad du ska göra när det är dags.

Jaaa fan va najs det funkade! Du är en hjälte
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
När spelet för tredje gången denna jul reades ut för 299 kr slog jag faktiskt till. Får det nog på tisdag
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Bästa spelupplevelse update: Elda weed med eldkastare medan Skrillex dundrar i lurarna.
GejmandeVåfflan!
  • 0
Fasiken vilket underhållande spel alltså. Ångrar inte en sekund att jag inhandlade det för de 299 kronor som det reades ut för på CDON.

Tror ni att det kommer att släppas något DLC till spelet?
  • 0
Citerar Overlorddd:
oat. Leta efter en symbol på kartan. Tror de kan finnas vid första radiotornet.


tack! Kollade upp på internet en karta med alla djur men goat fanns inte med därför jag blev lite fundersam

Citerar GamingWaffle:
Bästa spelupplevelse update: Elda weed med eldkastare medan Skrillex dundrar i lurarna.


Haha, körde det uppdraget igår, frustrerande men roligt!
  • 0
Mycket trevligt spel, även musiken som jag varit orolig över passar. Men är det inte lite väl lätt? Jag drog upp till Hard, känns fortfarande lite så.

Tillagt 2012-12-15 13:12:
Strömmen gick för en timme sen. Fantastiskt. Hann precis käka frukost, satt framför TVn och övervägde att dra igång FC3 eftersom det inte var nåt kul på TV. Så slocknar allt. Fantastiskt.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Logos:
Tror ni att det kommer att släppas något DLC till spelet?


Det tror jag nog, Lost Expeditions är bara ett exempel på att ubisoft har extramaterial.

Så småningom tror jag att det kommer en DLC!
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar MatApan:
Mycket trevligt spel, även musiken som jag varit orolig över passar. Men är det inte lite väl lätt? Jag drog upp till Hard, känns fortfarande lite så.


Mjo, tyckte också så i början, men nu när dom där Spoiler poiler poiler:"armored pirates" har kommit så dör jag mer och mer. Kan också lägga till att jag har avstått från att uppgradera min hälsa samt allt annat som ger mig fördel i strid, använder inga sprutor heller för den delen, gör undantag för hälso-sprutan dock. Sen så gillar jag bara att använda 1911, AK och pilbåge, vägrar lägga till red dot sights o allt sådant trams, förutom till bågen då jag behöver ett vapen för långdistans.
  • 0
Nytt klipp där jag tar över en outpost

http://www.youtube.com/watch?v=6hmEkIuGMCE
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Någon som spelar på dator? Vill gärna lira co-op. Inte för att jag är klar med single, men ändå. Lundgren01 på Uplay.

Såg föressten att folk hade problem med att spelet var på svenska. Roliga för mig var att jag hade det från Steam & där har jag på Svenska. Ändrade dock där av någon underlig anledning, och vips så är också FC3 på engelska. )Ska noteras att jag inte gjorde detta, utan det var Steam som fick någon knäpp och automatiskt ställde om sig till engelska. Jag stör mig dock inte alls på svenska.)
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Nu har jag försökt hitta den sällsynta hajen "Maneater" i över en halvtimme. Området jag hänvisas till är med hjälp av mina otroliga färdigheter vad gäller pilbågsjakt tomt sedan 25 minuter sedan, men jag kan inte hitta den sällsynta hajen.
Jag har sett att Hunter's Instinct ska upplevas trasigt hos flera spelare men den lokaliserar småfisk i området, så där ligger inte problemet.
Någon som har stött på samma problem eller kan berätta för mig om det är något jag helt har missat?
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Lyckades klara mig igenom Spoiler:Hela uppdraget innan man hamnar i huset som brinner. Utan att alerta en enda guard. Körde endast med pilbåge och en silenced pistol. Det här spelet skiner verkligen när man exprimenterar med olika vapen combos.

Ett kul sätt att spela på som jag börjat med är att hålla för ögonen, scrolla i vapen listan tills man säger stopp sen ta 2 helt slumpade vapen. Då blir spelet mycket svårare och man får think on your feet so to speak.

Just nu rockar jag en silenced sniper med en hagelbrakare
  • 0
Har klarat huvuduppdraget och måste säga att FC3 är årets spel. Alla kategorier.

Fantastiskt spel
  • 0
Riktigt bra och spännande spel, men fy 17 vad kassa ubisoft montreal är när det kommer till vapnen! De har jättemånga bra ideér såsom vapentillsatser och målning men tyvärr så verkar de ha noll koll på hur vapnen fungerar och ser ut!

Ett axplock av fel:
* Flera vapen har fel namn, ex MS16 är egentligen M14, AK47 är egentligen AKM101
* Man KAN inte träffa bortanför en viss sträcka, tex ca 150 m med M14 som bör träffa på 400 meter (och nu menar jag inte att det är svårt att sikta, utan att det verkar helt omöjligt att träffa bortanför vapnets "range")
* Revolvern träffar bättre än automatkarbinerna
* Krypskyttegevären har lasersikte (fungerar inte optisk på långa avstånd)
* Vissa vapen har manöverhandtag och patronutkast på fel sida
* F1 FAMAS har egentligen raka magasin, inte böjda
* Skadan är knasig, kpisten Bizon har högst skada av kpistarna trots att den har svagast patron av spelets vapen

Onödiga fel, varav många, tex magiasinens utseende och manöverhantagets placering lätt skulle kunna lösas av programeraren faktiskt googlat upp en bild åt av vapnet innan han skapat det!
  • 0
Klarade just spelet och är nöjd med upplevelsen. Jag undrar dock varför man fick för sig att Spoiler:spela The Ride of the Valkyries under helikopterflykten från flygplatsen mot slutet av spelet. Det känns som någonting man hade flinat lite åt i Saints Row eller GTA; här var det bara underligt.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar cawialm:
Flera vapen har fel namn


Namnen beror på licens.. så därför har dom annat namn.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar Zelda_collectior:
Riktigt bra och spännande spel, men fy 17 vad kassa ubisoft montreal är när det kommer till vapnen! De har jättemånga bra ideér såsom vapentillsatser och målning men tyvärr så verkar de ha noll koll på hur vapnen fungerar och ser ut!

Ett axplock av fel:
* Flera vapen har fel namn, ex MS16 är egentligen M14, AK47 är egentligen AKM101
* Man KAN inte träffa bortanför en viss sträcka, tex ca 150 m med M14 som bör träffa på 400 meter (och nu menar jag inte att det är svårt att sikta, utan att det verkar helt omöjligt att träffa bortanför vapnets "range")
* Revolvern träffar bättre än automatkarbinerna
* Krypskyttegevären har lasersikte (fungerar inte optisk på långa avstånd)
* Vissa vapen har manöverhandtag och patronutkast på fel sida
* F1 FAMAS har egentligen raka magasin, inte böjda
* Skadan är knasig, kpisten Bizon har högst skada av kpistarna trots att den har svagast patron av spelets vapen

Onödiga fel, varav många, tex magiasinens utseende och manöverhantagets placering lätt skulle kunna lösas av programeraren faktiskt googlat upp en bild åt av vapnet innan han skapat det!


Varför bry sig om magasinen utseende när du lirar årets bästa spel?
  • 0
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!