Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Färgschema i XMB


På PSP:n kan man ju ställa in bakgrundsfärgen "By month" så att den växlar färg automatiskt. Men kan man inte göra det på PS3:an också? Väljer man ursprunglig så blir det ju bara svart. Enligt Wikipedia ( http://en.wikipedia.org/wiki/XrossMediaBar#XMB_color_schemes ) så ska det ju funka att göra det. Men hur ställer man in det?
  • 0
Det går inte.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Det går inte.


Men det står ju på Wikipedia:

"The XMB's default background color changes depending on the current month of the year, and it changes brightness depending on the time of day. A major color change occurs on the 15th and 24th of each month, the color gradually changes between those dates, but the major change is during the three days before those dates in each month."

Stämmer inte det då eller?
  • 0
Det är svart efter klockan 19:00 eller så. Innan dess är det färg, som mörknar och mörknar tills svart med tiden.

Men jag kör med en färg, det är blått.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Det är svart efter klockan 19:00 eller så. Innan dess är det färg, som mörknar och mörknar tills svart med tiden.

Men jag kör med en färg, det är blått.


Så det går alltså inte att ställa in så det ändras automatiskt varje månad som på PSP:n? Men om jag ställer in "Ursprunglig" så är det mer eller mindre svart hela tiden och om jag väljer en färg så är det samma hela tiden.
  • 0
I ps3 så ändras det varje månad (Ursprunglig)

Svart blir det på kvällen, 16-17
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Det går inte.


eh, JO...
Citerar djohansson:
Så det går alltså inte att ställa in så det ändras automatiskt varje månad som på PSP:n? Men om jag ställer in "Ursprunglig" så är det mer eller mindre svart hela tiden och om jag väljer en färg så är det samma hela tiden.


Jo. Färgen ändras då på två sätt: Varje månad (mellan färger) och under dagen (för att spegla ljuset utomhus) TEX. så är nion XMB just nu helt blå, och den kommer gradvis bli mörkare till ungefär 17-18 i kväll då den blir mer svart. Testa att använda "Orginal" samtidigt som du ändrar tiden på PS3:an så förstår du.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Sony boj:
I ps3 så ändras det varje månad (Ursprunglig)

Svart blir det på kvällen, 16-17


Citerar Guendolin:
Jo. Färgen ändras då på två sätt: Varje månad (mellan färger) och under dagen (för att spegla ljuset utomhus) TEX. så är nion XMB just nu helt blå, och den kommer gradvis bli mörkare till ungefär 17-18 i kväll då den blir mer svart. Testa att använda "Orginal" samtidigt som du ändrar tiden på PS3:an så förstår du.


Ja, men det funkar ju faktiskt! Jag som varit ouppmärksam...
  • 0
Citerar djohansson:
Ja, men det funkar ju faktiskt! Jag som varit ouppmärksam...


Då så, inget mer problem.

Personligen gillar jag båd sorterna förändringarna.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
Då så, inget mer problem.

Personligen gillar jag båd sorterna förändringarna.


Båda sorterna?
  • 0
Citerar djohansson:
Båda sorterna?


allsrtå förändringarna över månaderna (1) och förändringarna över dagen (2)
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
allsrtå förändringarna över månaderna (1) och förändringarna över dagen (2)


Jaha, ok!
  • 0
Annars kan du ju gå till t.ex www.allps3themes.com och ladda ned schyssta teman
Ye-ye-yeah, and it goes, this my cool and I can't take it off
  • 0
Citerar SwedishDelight94:
Annars kan du ju gå till t.ex www.allps3themes.com och ladda ned schyssta teman


Jo, har varit inne där förut och laddat ner några..
  • 0
Citerar SwedishDelight94:
Annars kan du ju gå till t.ex www.allps3themes.com och ladda ned schyssta teman


Mestadeklen är ju skit, men det finns 5-6 st som verkligen står ut.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
Mestadeklen är ju skit, men det finns 5-6 st som verkligen står ut.


Ja, det var verkligen så. Jag hittade kanske 5st som var helt ok, resten var ju skit. Hittade ett Star Wars-tema som såg riktigt snyggt ut. Men visade sig att det var massa jobbiga ljud vad man än gjorde i XMB. Suck.
  • 0
Ta nån snygg färg istället. Jag har rosa.
Ost.
  • 0
Citerar djohansson:
Ja, det var verkligen så. Jag hittade kanske 5st som var helt ok, resten var ju skit. Hittade ett Star Wars-tema som såg riktigt snyggt ut. Men visade sig att det var massa jobbiga ljud vad man än gjorde i XMB. Suck.


Man kan iof stnga av dom ljuden. Under Sound i Settings.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
Man kan iof stnga av dom ljuden. Under Sound i Settings.


Det förstås..
  • 0
Citerar djohansson:
Det förstås..


Det märks att du varkan haft PSP eller PS3 länge.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
Det märks att du varkan haft PSP eller PS3 länge.


Jag har iofs haft PS3 sen 24 mars förra året då den släpptes och PSP sen i slutet av mars i år...
  • 0
Citerar djohansson:
Jag har iofs haft PS3 sen 24 mars förra året då den släpptes och PSP sen i slutet av mars i år...


ke? Varför kan du inte stuff? Jag har haft min PS3 sedan mars I ÅR, och jag äger ju dig på att kunna stuff.

Aldrig "lekt runt" i Settings?
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar djohansson:
Citerar Guendolin et märks att du varkan haft PSP eller PS3 länge.

Jag har iofs haft PS3 sen 24 mars förra året då den släpptes och PSP sen i slutet av mars i år...


23 mars, om jag får be
Och jag måste tipsa om officiella PSN temat som finns på US-store , riktigt stiligt
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Citerar Motch:
23 mars, om jag får be
Och jag måste tipsa om officiella PSN temat som finns på US-store , riktigt stiligt


Ja, 23 mars var det kanske ja..
Japp, har laddat ner det temat!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!