Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Det perfekta kärleksparet i ett spel


Ness och Paula (Earthbound)
Sora och Kairi (KH)
I can do that.
  • 0
Citerar TheWii:
Omgjorda i Brawl


Jo jag har lyssnat på SSBB love theme och den var okej, dock de andra var bara ren våldtäkt av kompositionerat mästerverk.

Citerar Gråben:
Snake var aldrig kär i Meryl, hon var bara ung o dum.


Precis, vad ska Snake ha med brudar till när han har en oändlig disposition av Playboys.

Fast nu när jag väl tänker på det så är Hal och Naomi ett rätt sött par.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Squall och Rinoa slår alla par! hela spelet är ju som en kärlekshistoria, menar hur många riskerar att vara vilse i rymden för en brud?
  • 0
Citerar Roadbump:
Alyx och Gordon

Kysscen i förstaperson = awesome?
Livet är som en golfboll: Efter en lång serie hårda slag ligger man där i ett hål i marken
  • 0
Citerar FalconWing:
Citerar Roadbump:Alyx och Gordon
Kysscen i förstaperson = awesome?


Föreställ dig kanske att vid sluten av HL serien att man för första gången får se Gordon i person i spelet vid slutet, och att han kanske säger sitt första och sista ord vid slutet av HL3?
I can do that.
  • 0
Låt oss se... Cecil och Rosa i Final Fantasy IV. *Min beskrivning innehåller spoilers* Dom var ett kärleks par redan innan spelet börjar, alla visste om det och det var inget pinsamt med det hela. Rosa sökte efter Cecil och riskerade att bli sjuk/skadad, så Cecil får hitta en botemedel för sin älskade. Sen räddar Cecil Rosa efter att ha blivit kidnappad utav Golbez, senare för slutstriden så ville Cecil inte att Rosa skulle vara med för att han brydde sig om henne, men sen så övertalade Rosa honnom om att hon var en stark kvinna och Cecil tog med sig henne enda till slutstriden och i slutet så gifter dom sig med varandra. Och i uppföljaren till mobiltelefon, som bara är i Japan så har Cecil och Rosa en son vid namn Ceodore.*Spoilers slutar här*

Jag tycker iallafall att det är det bästa kärleksparet i ett Final Fantasy spel.

Kärleks par i andra spel är... det enda jag kan tänka på nu är Fox och Krystal. Jaja, deras relation är lite komplicerad i Command eftersom Fox istället för att lära henne att strida ordentligt sparkar ur henne, fast kan man egentligen förvänta sig att en relation alltid kunna vara bra hela tiden?
A.K.A. Cyborg-Lucario
  • 0
Citerar Gnoll king:
Låt oss se... Cecil och Rosa i Final Fantasy IV.

Nice att nån annan änn jag tänkte på dem.
(egentligen död)
  • 0
Citerar Heroif:
Squall och Rinoa slår alla par! hela spelet är ju som en kärlekshistoria, menar hur många riskerar att vara vilse i rymden för en brud?

Jag förstår vad du menar. Det är verkligen en stor kärlek mellan dom, Squall sa att han struntade ifall världen gick under när han räddade Rinoa från att skickas upp i rymden i en luftbubbla.( du vet när dom sa hon är den sista socerress och försökte hindra att ultimecia blir född).
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Gråben:
Citerar Roadbump:Meryl och Snake (MGS:1)

Snake var aldrig kär i Meryl, hon var bara ung o dum.


I MGS:1 (inte 4) mot slutet är Snake väldigt känslosam, vare sig Meryl överlever eller ej.
  • 0
Citerar Roadbump:
Citerar Gråben:
Citerar Roadbump:Meryl och Snake (MGS:1)

Snake var aldrig kär i Meryl, hon var bara ung o dum.


I MGS:1 (inte 4) mot slutet är Snake väldigt känslosam, vare sig Meryl överlever eller ej.


Helt rätt.
Jag sätter nog dock min röst på Max Payne och Mona Sax.
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0
Citerar _Snake_:
Helt rätt.
Jag sätter nog dock min röst på Max Payne och Mona Sax.


haha nu vet jag varför han heter Payne, det är för att hon heter Sax! saxar brukar ju inte vara så smart och ha med i sänghalmen
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Roadbump:
I MGS:1 (inte 4) mot slutet är Snake väldigt känslosam, vare sig Meryl överlever eller ej.

Det finns ett ordspråk som säger att den som väljer kärleken väljer lyckan i sitt liv, men mister också att få kraften och makten. Jag är helt säker på att Snake skulle välja kraften och makten hellre än kärlek.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Dragonmaster:
Jag förstår vad du menar. Det är verkligen en stor kärlek mellan dom, Squall sa att han struntade ifall världen gick under när han räddade Rinoa från att skickas upp i rymden i en luftbubbla.( du vet när dom sa hon är den sista socerress och försökte hindra att ultimecia blir född).


Precis.
  • 0
Citerar Dragonmaster:
Citerar Roadbump:I MGS:1 (inte 4) mot slutet är Snake väldigt känslosam, vare sig Meryl överlever eller ej.
Det finns ett ordspråk som säger att den som väljer kärleken väljer lyckan i sitt liv, men mister också att få kraften och makten. Jag är helt säker på att Snake skulle välja kraften och makten hellre än kärlek.


Hehe, en passande beskrivning av Snake som person. Men en gång, för lääänge sen, var Snake en rookie och då var inte valet så sjävklart. Nu vet vi i alla fall vad han valde;makten.
  • 0
Jag och min sjukt snygga goth brud som jag skapade i rock band?
  • 0
Citerar FalconWing:
Citerar Roadbump:
Alyx och Gordon

Kysscen i förstaperson = awesome?


Det har varit sååå himla laddat mellan våra favorit karaktärer hittills och det kommer
garanterat hända något på Episode 3. Hoppas det slutar lyckligt bara...
  • 0
Citerar Roadbump:
Hehe, en passande beskrivning av Snake som person. Men en gång, för lääänge sen, var Snake en rookie och då var inte valet så sjävklart. Nu vet vi i alla fall vad han valde;makten.

Svårt att tänka sig Snake som en rookie som skulle ha ett svårt att välja mellan makt och kärlek .
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Klonoa & Lolo. Nu så är stackars Klonoa alldeles bortglömd, men Han och Lolo hade en rätt stark relation som visades på slutet av Klonoa 2 till Playstation 2.
Även om dem två inte gav varandra mera än att Lolo klängde gråtande runt halsen på Klonoa så säger jag ändå att dem räknas som ett par då Lolo faktiskt grät.


Gillade verklig Klonoa Door to Phantomile, det var verkligen bra. Som sagt, synd att han är bortglömd.
  • 0
Citerar Wonderboy:
Gillade verklig Klonoa Door to Phantomile, det var verkligen bra. Som sagt, synd att han är bortglömd.

Har någon tänkt på att Klonoa liknar Tails från sonic?
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
Citerar Dragonmaster:
Har någon tänkt på att Klonoa liknar Tails från sonic?


Det har du rätt i.
  • 0
Snake och Ivy. Inget kan gå fel
  • 0
Super Mario och Peach (Hon heter väl så?)
  • 0
Squall och Rinoa, det finns inte ens någon typ av konkurrens på den fronten.
Hela spelets tema är kärlek enligt Sakaguchi själv.
  • 0
Verkar som att Squall och Rinoa leder hittills.
the might dragons have, do we not deserve
  • 0
  • Ego
  • Ego
Zack & Aerith tycker jag. Den är så spontan men ändå sorglig och väldigt stark på flera sätt.

*Spoilervarning!*

Zack falls through her roof.

~skipping through the dates & extracuricular activities here...

~~~~~~~~~~~~~

Zack suggests that Aerith should sell her flowers. Midgar is full of flowers - her wallets full of money!

- Aerith sells flowers. She even sells them for 1 gil each when they're worth much more, just to try to fill Midgar with flowers. She doesn't even care about the money.

~~~~~~~~~~~~~

Zack buys Aerith a Ribbon to repay her for saving him with her "He-lloooo."

- Aerith wears it and promises she'll wear it forever. She does.

~~~~~~~~~~~~~

Aerith has a list of 21 wishes. Zack wonders what her wishes are.

- Aerith sums up all of her wishes into one: To be together with Zack.

~~~~~~~~~~~~~

Zack mentions that they should have some fun guidelines to follow, silly things like she should wear pink whenever they meet.

- Aerith wears pink everyday, waiting to see him again.

~~~~~~~~~~~~~

Zack goes missing for 4 years.

- Aerith mails him 89 times. She's not even sure where she's supposed to send the mail. Tseng ends up getting all of Zack's mail. Zack only gets the last one. He wants to go back to Midgar. Shinra soldiers are out to kill him. he doesn't care. The only reason why Zack wants to go back to Midgar: To see Aerith again.

~~~~~~~~~~~~~

Aerith sells Cloud a flower for 1 gil.

Cloud falls through her roof.

He reminds her of Zack.

~~~~~~~~~~~~~

Det som gör det så sorgligt är ju att effin Shinra dödar Zack innan de får en riktig chans att få vara tillsammans. Sen dör ju Aerith i FFVII så om man vill vara lite positiv kan man ju tänka sig att de återförenas. I FFVII:CC gjorde de ju väldigt tydligt att det finns någon typ av liv efter döden. Angeal plockar upp honom och medan de flyger iväg ser de Cloud släpa fetingsvärdet genom öknen.

Tillagt: 13:00
I slutscenen på Advent Children så ser man Aerith och Zack tillsammans.

*Slut på spoiler!*
The official pimp of juicylucy.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!