Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Batteriet i Sixaxis?


Vad händer när batteriet i Sixaxis (kontrollen till PS3) tar slut? Alltså, när det inte går att ladda mera... Jag laddade i förrgår och det är redan slut. Och ja, jag laddar alltid fullt. Brukar alltid ladda och köra Folding@Home.
Är det så att man måste köpa ny kontroll då? Eller går det att byta batteri? Hörde nåt om att man får byta ut det kostnadsfritt. Nån som vet nåt om det här?
  • 0
Jag är ganska säker på att man måste köpa en ny. Men det går väll bra nu när Dual Shock 3 kommer!
  • 0
Wtf? Köpa en ny kontroll? Undrar hur många trådlösa kontroller kommer att ligga och damma när nästa Playstation lanseras.
  • 0
Citerar Th3 End:
Wtf? Köpa en ny kontroll? Undrar hur många trådlösa kontroller kommer att ligga och damma när nästa Playstation lanseras.


Jag läste det någonstans i alla fall.
  • 0
Kan man inte sitta och använda sladden som man laddar batterierna med? Även om det inte längre kan användas trådlöst så slipper man åtminstone köpa en ny kontroll hela tiden.

Någoting känns fel här. Någon med erfarenhet borde förklara,vill själv också veta, im curious.
  • 0
Klicka här och sök på 13416.

Citerar Th3 End:
Kan man inte sitta och använda sladden som man laddar batterierna med? Även om det inte längre kan användas trådlöst så slipper man åtminstone köpa en ny kontroll hela tiden.


Självklart kan man. Man kan till och med köpa en sladd som är längre på nätet.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar Th3 End:
Även om det inte längre kan användas trådlöst så slipper man åtminstone köpa en ny kontroll hela tiden.


Jo, det borde fungera.
  • 0
Citerar Kundvagnen:
Självklart kan man. Man kan till och med köpa en sladd som är längre på nätet.


Ja, varför är sladden så kort som man fick med? Och hur funkar det att byta batteriet själv..?
  • 0
Citerar djohansson:
Ja, varför är sladden så kort som man fick med? Och hur funkar det att byta batteriet själv..?


Mjo, det är väl uppenbart att man ska skruva ur och byta batteriet där eller? Annars vet jag lika lite som du.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Citerar djohansson:
Vad händer när batteriet i Sixaxis (kontrollen till PS3) tar slut? Alltså, när det inte går att ladda mera... Jag laddade i förrgår och det är redan slut. Och ja, jag laddar alltid fullt. Brukar alltid ladda och köra Folding@Home.
Är det så att man måste köpa ny kontroll då? Eller går det att byta batteri? Hörde nåt om att man får byta ut det kostnadsfritt. Nån som vet nåt om det här?


Antingen har du abusat ditt batteri genom att trycka in kontrollen i laddning efter var femte minut eller så är din kontroll felaktig. Är det något Sony kan göra bra så är det batterier. Kolla bara på deras MP3 spelare. Medans konkurrenterna ligger på 10-15 timmar så klarar Sony produkterna av 30+. Denna kvalitén har jag märkt av på mina PS3 kontroller också. (Två sixaxis och en dualshock). Minst 20 timmar speltid med dem per laddning.

Iof kan det vara så att du spelar väldigt mycket också =)
shador | extra dry.
  • 0
Citerar Shador:
Citerar djohansson:Vad händer när batteriet i Sixaxis (kontrollen till PS3) tar slut? Alltså, när det inte går att ladda mera... Jag laddade i förrgår och det är redan slut. Och ja, jag laddar alltid fullt. Brukar alltid ladda och köra Folding@Home.
Är det så att man måste köpa ny kontroll då? Eller går det att byta batteri? Hörde nåt om att man får byta ut det kostnadsfritt. Nån som vet nåt om det här?

Antingen har du abusat ditt batteri genom att trycka in kontrollen i laddning efter var femte minut eller så är din kontroll felaktig. Är det något Sony kan göra bra så är det batterier. Kolla bara på deras MP3 spelare. Medans konkurrenterna ligger på 10-15 timmar så klarar Sony produkterna av 30+. Denna kvalitén har jag märkt av på mina PS3 kontroller också. (Två sixaxis och en dualshock). Minst 20 timmar speltid med dem per laddning.

Iof kan det vara så att du spelar väldigt mycket också =)


Jo, jag har spelat en del...och har bara laddat först när batteriet tagit slut, inte när det är helt slut men när varningstexten kommer upp och lampan börjar blinka..
  • 0
Jag har (minst) två problem. Min PS3:a är bara någon månad gammal. Nu har batteriet i kontrollen tagit slut.
1.Går det inte att spela när man kopplar in USB-sladden till kontroll till konsol? För mig går det det åtminstone inte (Det funkar i några sekunder.)
2. Nu har jag kopplat ihop kontrollen till datorn men jag vet inte om det laddar. Kan jag se det på något sett? (Klickar jag på Home-knappen på kontrollen visas det bara ett trött streck på TV-skärmen) Känns som jag är dum i huvudet eller att min kontroll är sönder.
  • 0
Citerar Bjork:
Jag har (minst) två problem. Min PS3:a är bara någon månad gammal. Nu har batteriet i kontrollen tagit slut.
1.Går det inte att spela när man kopplar in USB-sladden till kontroll till konsol? För mig går det det åtminstone inte (Det funkar i några sekunder.)
2. Nu har jag kopplat ihop kontrollen till datorn men jag vet inte om det laddar. Kan jag se det på något sett? (Klickar jag på Home-knappen på kontrollen visas det bara ett trött streck på TV-skärmen) Känns som jag är dum i huvudet eller att min kontroll är sönder.


Hur i helv#!+ hitta du denna 4 år gammla tråd men inte den Officiella PS3 tråden som ligger på första sidan är ju enastående otroligt.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=13731&page
=2041&last=2012-01-20+19%3A12%3A31


Koppla in kontrollen med USB sladden till din PS3:a så kan du spela samtidigt som den laddar. Bry dig inte om att ladda den via datorns USB.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
För fler funderingar - följ länken som postades. /zwqase