Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Assassin's Creed 2


Citerar I:
Hur får man Auditore-manteln? Jag har klarat spelet, men jag har inte fått den så vitt jag vet.

Du måste plocka alla fjädrar för att få den.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Xp0se:
Citerar I:
Hur får man Auditore-manteln? Jag har klarat spelet, men jag har inte fått den så vitt jag vet.

Du måste plocka alla fjädrar för att få den.


Okej, det får jag se om jag orkar. Det känns inte lika lockande då man redan har klarat spelet, fast det är ju inte helt fel med achievments.
Ad finem ambulo.
  • 0
  • Missing Avatar
  • dj76
ska enkligen få spelet
  • 0
Så nu har jag klarat ut det Det tog ungefär 4-5 dagar och då gjorde jag alla gravar och uppgraderade staden mm. [SPOILER] Det roligaste tycker jag va när man fick flyga med leonardos uppfinning och när man skulle döda han på carnevalen med pistolen Så nu är det bara att börja samla fjädrar, någon som har tips på en bra guide?
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
Hittade en video på YouTube där de visade alla ledtrådar.
  • 0
Citerar dj76:
ska enkligen få spelet


  • 0
Citerar lidlcola:
asså seriöst kan du engelska är det ju bara söka på google eller youtube. det finns tex gamesradar de har bra assassins creed 2-walkthroughs.


Asså seriöst, är du typ störd eller?
  • 0
Ush vad drygt det är att samla fjädrar 47/100 för tillfället.
I am "Bert Falk". Im an Assassin.
  • 0
  • I
  • I
I ettan kändes Animus/Abstergo-delen omotiverad, men så är verkligen inte fallet i tvåan, nu är det den som gör att jag vill spela nästa spel.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Its cow:
Ush vad drygt det är att samla fjädrar 47/100 för tillfället.


Tyckte det var ganska soft, hade 5 fjädrar efter att ha klarat spelet så det var bara att börja plocka fjädrar liksom.
Tog drygt 4 timmar, men det var 4 roliga timmar.
Assassins creed (2.an i allafall) är ett spel då det är en fröjd att bara hoppa runt i städerna och plocka på sig saker.
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
Håller med Hebbe94. Ett spel man kan hoppa runt i flera timmar om det skulle vara så.

fick köpt mig ett nytt svärd idag. det för 25,000 f. finns det nått bättre än det svärdet?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
  • I
  • I
Citerar FlesHunter:
Håller med Hebbe94. Ett spel man kan hoppa runt i flera timmar om det skulle vara så.

fick köpt mig ett nytt svärd idag. det för 25,000 f. finns det nått bättre än det svärdet?


Ja. Spoiler: Sword of Altaïr
Ad finem ambulo.
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar FlesHunter:
Håller med Hebbe94. Ett spel man kan hoppa runt i flera timmar om det skulle vara så.

fick köpt mig ett nytt svärd idag. det för 25,000 f. finns det nått bättre än det svärdet?


Du kan köpa Alïsatirs svärd sen. Du måste uppgradera Blacksmith till max och sen kan du köpa svärdet för 50 000. Det är det bästa vapnet.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Ric:
Citerar FlesHunter:
Håller med Hebbe94. Ett spel man kan hoppa runt i flera timmar om det skulle vara så.

fick köpt mig ett nytt svärd idag. det för 25,000 f. finns det nått bättre än det svärdet?


Du kan köpa Alïsatirs svärd sen. Du måste uppgradera Blacksmith till max och sen kan du köpa svärdet för 50 000. Det är det bästa vapnet.


Jag märker dock ingen skillnad.
Ad finem ambulo.
  • 0
Någon som vet var man byter mantel (inte hela dräkten). Jag fick den röda manteln när var klar i florens men sen blev jag av med den bara för att jag satte på Altair-Armor, ett litet problem, nu vill jag ha tillbka min älskade röda, hur gör jag?
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Hawk III:
Någon som vet var man byter mantel (inte hela dräkten). Jag fick den röda manteln när var klar i florens men sen blev jag av med den bara för att jag satte på Altair-Armor, ett litet problem, nu vill jag ha tillbka min älskade röda, hur gör jag?


Under spelets gång, klicka på Start -> Outfit -> Välj din mantel. Om man inte kan välja manteln när man har den rustningen på sig får du helt enkelt gå tillbaka till ditt hus och sätta på dig en annan rustning.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
ja jag hitta det, tack
  • 0
Skickade min sista romerska vakt på en flygtur ner i vattnet, sent i natt. Ett fantastiskt spel, som på alla sätt är så mycket bättre än Assassin's Creed, men dessvärre inte tillräckligt olikt och för få nya funktioner för att det ska bli fullt så intressant och bra som man önskade.

Minns hur förvirrad och överväldigad jag var efter att ha klarat ettan, och stått och funderat över alla symboler och skit på väggen över sängen - men nu, efter slutet på tvåan inser jag att jag aldrig har varit lika sugen och hypad på en uppföljare. Att hela Animus/verklighetshistorien inte fick lika stor plats i tvåan, som i ettan, gjorde hela den delen av spelet mycket mer intressant dessutom. Ett stort plus.

SPOOOOOOOILEEEEEER!!!

Väntar bara på utannonseringen och de första bilderna av 3:an, så att man kan få se vilken tidsepok det rör sig om. I och med att kvinnan nere i The Vault pladdrade på om Desmond och skit, så är det ju inte helt otänkbart att det rör sig om nutid.

Btw, någon som har löst The Truth?
  • 0
Citerar Moose:
Skickade min sista romerska vakt på en flygtur ner i vattnet, sent i natt. Ett fantastiskt spel, som på alla sätt är så mycket bättre än Assassin's Creed, men dessvärre inte tillräckligt olikt och för få nya funktioner för att det ska bli fullt så intressant och bra som man önskade.

Minns hur förvirrad och överväldigad jag var efter att ha klarat ettan, och stått och funderat över alla symboler och skit på väggen över sängen - men nu, efter slutet på tvåan inser jag att jag aldrig har varit lika sugen och hypad på en uppföljare. Att hela Animus/verklighetshistorien inte fick lika stor plats i tvåan, som i ettan, gjorde hela den delen av spelet mycket mer intressant dessutom. Ett stort plus.

SPOOOOOOOILEEEEEER!!!

Väntar bara på utannonseringen och de första bilderna av 3:an, så att man kan få se vilken tidsepok det rör sig om. I och med att kvinnan nere i The Vault pladdrade på om Desmond och skit, så är det ju inte helt otänkbart att det rör sig om nutid.

Btw, någon som har löst The Truth?



Jag hoppas inte att det blir nutid, det skulle bli för likt Mirror's Edge. Det skulle liksom förstöra hela serien tycker jag om det bara blev en massa skjuta i nutid. Jag hoppas på ungefär samma epok som 2 utspelar i
"That is not dead which can eternal lie yet with strange aeons even death may die"
  • 0
  • Ric
  • Ric
Kommer antagligen bli någon gång mellan 1400-talet och nutid. Tror dessutom att nutiden med Desmond kommer ha mer tid i del tre.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Ric:
Kommer antagligen bli någon gång mellan 1400-talet och nutid. Tror dessutom att nutiden med Desmond kommer ha mer tid i del tre.


Det kommer vara någon gång under medeltiden fram tills före industrialiseringen, alltså f500-1800 e.kr. (medeltiden i Europa började ca år 500)
Ad finem ambulo.
  • 0
Kan man ändra så man inte behöver ha på sig altair rustningen visst den är cool men när man klarar spelet måste man inte vara näst intill odödlig och kanske vill ha original dräkten när man spatserar i t.ex. venedig.
Dear humanity we regret being alien bastards. We regret coming to earth. And we most definitely regret that the corps just blew up our raggedy-ass fleet - Sergeant Major Avery Junior Johnson
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar STARWARSGEEK117:
Kan man ändra så man inte behöver ha på sig altair rustningen visst den är cool men när man klarar spelet måste man inte vara näst intill odödlig och kanske vill ha original dräkten när man spatserar i t.ex. venedig.


Gå till ditt hus och sätt på valfri rustning.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
  • I
  • I
Jag har klarat spelet, men jag undrar: kan man ta av sig all utrustning så att man helt saknar armor?
Ad finem ambulo.
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar I:
Jag har klarat spelet, men jag undrar: kan man ta av sig all utrustning så att man helt saknar armor?


Naj.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!