Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bästa spelutvecklarna?


Square/Square-Enix
Atlus
Capcom
Konami
Nippon Ichi Software
Gust
PSN: DemoNova
  • 0
Frictional Games
GSC Game Studios
Bioware
f.d Black Isle Studios
Valve
DICE
Blizzard
  • 0
Rockstar. Överlägset.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Nintendo och "gamla" Rare. Sedan kommer nog Bioware.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
  • 669
  • 669
BioWare

Helt klart.
"It's only after you've lost everything, that you're free to do anything."
  • 0
Vill slå ett slag för Rocksteady. De har släppt två spel, varav det andra hyllas av recensenter världen över, och det tredje är ett av de mest hypade spelen 2011.
  • 0
Citerar aroon:
Vill slå ett slag för Rocksteady. De har släppt två spel, varav det andra hyllas av recensenter världen över, och det tredje är ett av de mest hypade spelen 2011.


...till skillnad från Bioware?
  • 0
Citerar Overlorddd:
...till skillnad från Bioware?


Skillnaden är att Bioware har släppt fler än tio spel, medan Rocksteady har släppt två.
  • 0
Citerar aroon:
Skillnaden är att Bioware har släppt fler än tio spel, medan Rocksteady har släppt två.


Hur gör det Rocksteady till en bättre spelutvecklare?
  • 0
Citerar Overlorddd:
Hur gör det Rocksteady till en bättre spelutvecklare?


Erfarenhet ger färdighet. Alltså borde man vara bättre ju mer erfarenhet man har. Eftersom Rocksteady har mycket mindre erfarenhet, men ändå tävlar inom toppskiktet måste de alltså vara väldigt begåvade. Förövrigt får du gärna citera den gången jag uttryckligen skrev att de var bättre än BioWare, för det var inte det jag menade.
  • 0
Citerar aroon:
Erfarenhet ger färdighet. Alltså borde man vara bättre ju mer erfarenhet man har. Eftersom Rocksteady har mycket mindre erfarenhet, men ändå tävlar inom toppskiktet måste de alltså vara väldigt begåvade.


Rocksteady ska självklart ha eloge, inte ofta nya spelutvecklare gör grymma spel.

Citerar aroon:
Förövrigt får du gärna citera den gången jag uttryckligen skrev att de var bättre än BioWare, för det var inte det jag menade.


Ber om ursäkt, läste inte ditt första inlägg särskilt noggrant.
  • 0
Gotta go with tha flow ´n say Rockstar
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Det är knappt någon som nämner Bethesda softworks. Allt de tar i blir till guld. (den utdöende fallout serien) Och såklart alla The Elder scrolls spel.
"Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början." - Winston Churchill
  • 0
Citerar Overlorddd:
Rocksteady ska självklart ha eloge, inte ofta nya spelutvecklare gör grymma spel.


Precis! Jag säger inte att de är världens bästa, för det är de inte (men riktigt nära!), men jag vågar nästan påstå att Arkham Asylum är världens bästa andra spel av en utvecklare.
  • 0
Guerrilla Games, DICE, Noughty Dog
  • 0
Naughty Dog, såklart
Tack!
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Nintendo, DICE, Infinty Ward och treyarch!
  • 0
Rent spontant skulle jag noga säga Bioware, och beroende på hur bra The Witcher 2 blir så hamnar nog CD Project tätt efter på en andra plats. Sen måhända Team Bondi som gör L.A Noir som även det ser väldigt lovande.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
DICE, Rockstar Games, Blizzard, Valve, Media Molecule och Naughty Dog är de bästa jag kan komma på just nu
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Paradox Interactive, ingen snack om saken.
Är man strateginörd så är man.
Annars gillar jag Obsidian Entertainment & Starbreeze.
Hade denna fråga ställts för 6 månader sedan så hade Bioware varit med, men med tanke på det katastrofala Dragon Age 2 så platsar dem helt enkelt inte.
För kung och fosterland!
  • 0
Valve såklart!
"Legends don't burn down villages"
  • 0
Valve och DICE, utan tvekan
We are Ebonheart. We are as one. And by this, our victory is assured.
  • 0
Lionhead Studios har alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat, men de allra bästa måste vara Blizzard, Bethesda och Bioware. Alla tre släpper mer eller mindre felfria spel från start(Litet minus där för Bethesda), men trots det är spelen de skapar något av det underbaraste som jag fått uppleva i underhållningsväg
Your health is low...
  • 0
DICE, Valve å Rockstar är lätt favoriterna just nu
When life gives you lemons, make lemonade!
  • 0
Blizzard överlägsen etta i mina ögon... släpper enbart bra spel, följt av Bioware som också de släpper otroligt välpolerade spel.

Även Epic Games ligger mig personligen varmt om hjärtat. <3
Diablo III <3
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!