Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd


Citerar Frasse6:
Citerar Österberg:Behöver inte ens vara en speciell sida. Någon kan ha hackat sig in i tex skype, eller ibland lägger folk in loggers på populära sidor så som reklam ads på gaming sidor osv. Det finns överallt.

Det förklarar fortfarande inte varför endast den senaste karaktären man spelat på är den enda som saknar sitt gear, men det är skitsamma, D3 är ganska kasst ändå.


Anledningen till att dom tar 1 karaktär är för att goldsellers/Hackers Har bara en väldigt kort tid på sig att flytta guld/gear från kontot till en annan innan blizzard hittar något fel. Därför så gör dom offtast så för att hinna bli upptäckta.

Det hände precis samma sak på mitt WoW konto, Dom tog allt på min main men rörde inte mina alts. Jag fick tillbaka allt direkt av blizzard, Men dom är ju Helt värdelösa enligt dig..
  • 0
Citerar Frasse6:
Säg mig då vilken sida som gett mig en keylogger, för jag vet mycket väl vad jag inte ska gå in på. Om det nu inte är en ordentlig exploit i D3, är det då gamereactor som är boven?
jag fick trojan av Gamereactors reklamer på sidorna så inget konstigt med det!
  • 0
Gold och stash är ju ändå shared, så dom plockar allt från den första gubben och går sedan vidare till nästa account.
  • 0
Loga in på mitt diablo 3 konto idag och alla min gubbar var bort!? Vad ska jag gör?
  • 0
Citerar nikeke:
Loga in på mitt diablo 3 konto idag och alla min gubbar var bort!? Vad ska jag gör?


Prova att logga in igen och vänta ett tag. Har hänt ibland att det ser ut som att alla mina karaktärer är borta men tillslut är de där igen!

Tillagt 2012-06-03 20:57:
This or This? Barbar, Inferno.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=sxVM06owyuk&feature=youtu.b
e


Oavsett hur det går till för att få tillgång till andras konton är det fruktansvärt pinsamt av blizzard att låta det här fortsätta, det är alltså samma "bot" eller vad det nu är som hackat konton i en vecka "gige" någonting.
  • 0
Igen har du något bevis för att folk inte får tillbaka sina saker?

Isåfall vill jag gärna se det beviset. Dom gör vad dom kan. Blizzard vinner ingenting på att ignorera sina kunder. Det gör inget företag..

Det tog som sagt ca 24 timmar för mig att få tillbaka exakt allt på min wow karaktär. Det är inte långt alls.

Sen om du läser kommentarerna på youtube klippet så ser du att det är massor av folk som kallar det fake vilket det med största sannolikhet är.

Plus att kör man på mac är det aplätt att bli hackad (Alltså inte Omöjligt som många verkar tro.) Minst lika lätt som på pc.
  • 0
Citerar Österberg:
Igen har du något bevis för att folk inte får tillbaka sina saker?


Det spelar ju ingen roll, "gige" har rapporterats skapligt många gånger, och verkar ju fortfarande köra på starkt.

De som får "tillbaka" sina saker blir tillbakarollade 2-3 dagar och går därför miste om flera saker.

Citerar Österberg:
Sen om du läser kommentarerna på youtube klippet så ser du att det är massor av folk som kallar det fake vilket det med största sannolikhet är.


Och du har som vanligt mängder med förklaringar till det?

Har du då någon förklaring till att samma scenarior beskrivs av flera personer på forumet som inte har någon aning om att klippet över huvud taget existerar?

Citerar Österberg:
Plus att kör man på mac är det aplätt att bli hackad (Alltså inte Omöjligt som många verkar tro.) Minst lika lätt som på pc.


Han som sitter på Macen blir ju inte hackad, han sitter endast med i samma game som hackaren. Är du blind?

Antingen är du inte särskilt insatt, eller så är du fullkomligt dum i huvudet.
  • 0
Citerar Österberg:
Igen har du något bevis för att folk inte får tillbaka sina saker?


Jag fick inte tillbaka mina items
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Frasse: Personangrepp I see. Men återigen är du it security proffs? Ver du vad tex ett rootkit är? Jag vet inte allt men jag har lärt mig en hel del och din attityd mot blizzard lär inte hjälpa sittuationen. En av mina friends på min friendslist blev hackad. Han fick tillbaka alla sina items utan rollback. Vet ej varför alla inte får det. Klart att blizzard har problem. Men skulle vilja se dig sköta ett spel som har flera miljoner aktiva spelare utan några problem alls. Blizzard gör ett bra jobb tycker jag. Men du verkar har skyhöga krav...
  • 0
Citerar Österberg:
En av mina friends på min friendslist blev hackad. Han fick tillbaka alla sina items utan rollback.


Mhm, din kompis igen.
  • 0
Citerar Playarn:
Tillagt 2012-06-03 20:57:
This or This? Barbar, Inferno.


Resist all på felra items är ett måste mer eller mindre. Vitality kanske lite mer värt än Str, då båda ger armor (med passiva). Behövs en del liv för att överleva samt få mer liv för sina revenge, men mitgation från resists är viktigt.

Cakewalkar akt 1 mer eller mindre men är övergearad med 9k armor, 750-900 i resists och 40k liv. Finns en hel del bättre items att skaffa med. Block chans behöver du närmare 20% på din första då högre kan kosta multi.

edit: räcker nog med blizz e skit och försvara kommentarer här nu när de gått på en del personangrepp
  • 0
Citerar Frasse6:
Citerar Österberg:
En av mina friends på min friendslist blev hackad. Han fick tillbaka alla sina items utan rollback.


Mhm, din kompis igen.


Typiskt trollbeteende. Väljer ut en fras ur en text och går på personangrepp.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Typiskt trollbeteende.


Vem fan e du?
  • 0
Ja frasse vissa människor har faktiskt kompisar! otroligt va. Men enligt din logik måste jag väl själv bli hackad för att få tyst på dig...

Det metroid prime menade är att trolls på forum väldigt ofta använder personangrepp/ Försöker skrika högst för att få uppmärksamhet. 90% av trådarna på blizzard forumet är typ sådanna.

Exempel: **** U BLIZZARD I LOST MY CHAR AND U SUCK I WILL NEVER BUY FROM U AGAIN SO MAD!.

Istället för att kanske skicka in en ticket till suport forumet och säga hej jag blev hackad kan ni hjälpa mig?

See the difference?
  • 0
Citerar Österberg:
Sen om du läser kommentarerna på youtube klippet så ser du att det är massor av folk som kallar det fake vilket det med största sannolikhet är.


Det var ju en trolltråd på Reddit som startade ryktet om att folk blev hackade via public games, och sen spårade det ur därifrån.

Ingen som blivit hackad har ju haft en authenticator, vissa har haft en dial-in authenticator (som endast fungerar till WoW afaik) men aldrig en riktig authenticator.

Folk verkar tror att de datorexperter och 100% riskfria från att bli keyloggade, men i verkligheten är det extremt lätt att bli keyloggad, det finns tusentals reklam-banners som har som enda avsikt att hacka BNet-konton. Nästan varje person har väl av misstag råkat klicka på en reklambanner någongång så det är lätt hänt att man blivit keyloggad. Även om man inte har det så finns det många andra sätt.

När jag spelade WoW så hade jag ingen aning om hur hackers fick tag på mitt konto, för jag anser att jag är väldigt försiktig när jag surfar. Men sedan jag skaffade en authenticator så har jag aldrig förlorat mitt konto igen, och har aldrig hört talats om någon med authenticator som blivit hackad.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar Österberg en om du läser kommentarerna på youtube klippet så ser du att det är massor av folk som kallar det fake vilket det med största sannolikhet är.

Det var ju en trolltråd på Reddit som startade ryktet om att folk blev hackade via public games, och sen spårade det ur därifrån.

Ingen som blivit hackad har ju haft en authenticator, vissa har haft en dial-in authenticator (som endast fungerar till WoW afaik) men aldrig en riktig authenticator.

Folk verkar tror att de datorexperter och 100% riskfria från att bli keyloggade, men i verkligheten är det extremt lätt att bli keyloggad, det finns tusentals reklam-banners som har som enda avsikt att hacka BNet-konton. Nästan varje person har väl av misstag råkat klicka på en reklambanner någongång så det är lätt hänt att man blivit keyloggad. Även om man inte har det så finns det många andra sätt.

När jag spelade WoW så hade jag ingen aning om hur hackers fick tag på mitt konto, för jag anser att jag är väldigt försiktig när jag surfar. Men sedan jag skaffade en authenticator så har jag aldrig förlorat mitt konto igen, och har aldrig hört talats om någon med authenticator som blivit hackad.


Helt klart svårare att bli hackad med en authenticator. Dock inte omöjligt. Men det krävs lite mer än en common keylogger för att fixa det
  • 0
Verkar osannolikt att någon skulle lägga så mycket tid på att hacka någon med en authenticator när det finns så många utan en. Verkar råkorkat. Man kan nog känna sig säker om man använder sig av en authenticator...
Your health is low...
  • 0
Citerar KuffKuff Cafe:
Verkar osannolikt att någon skulle lägga så mycket tid på att hacka någon med en authenticator när det finns så många utan en. Verkar råkorkat. Man kan nog känna sig säker om man använder sig av en authenticator...


Korkat ur ett pengaperspektiv ja.

Men det finns ju olika typer av hackers.

Whitehats, Greyhats, blackhats osv. En blakchat skulle kunna göra det för att göra det så att säga. Dom brukar göra saker som är svåra för att statuera ett exempel. Offtast är det för att visa vad en hacker faktiskt kan göra.
  • 0
Var på Inferno Online idag och loggade in på mitt d3 konto. E fett nojig för att bli hackad. Kan jag chilla?
Sometimes the light's all shinin' on me, Other times I can barely see, Lately it occurres to me, What a long, strange trip it's been - Grateful Dead
  • 0
Citerar JORGIL:
Var på Inferno Online idag och loggade in på mitt d3 konto. E fett nojig för att bli hackad. Kan jag chilla?


tror nog inte det är någon större risk för dig att logga in där än hemma faktiskt. Dom flesta hackers sköter sina grejjer hemifrån och inte på internet cafén.

Jag har lirat sc2 på mitt konto på ios och loggat in på steam. Inte hänt något.
  • 0
Citerar Österberg:
En av mina friends på min friendslist blev hackad. Han fick tillbaka alla sina items utan rollback.


Enligt blizzard så kan du inte få tillbaka dina items UTAN en rollback. Det sa de i alla fall till mig när jag kontaktade dem.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Han hade antagligen tur, för att blizzard ska kunna återställa en karaktär måste de ju ta backup på gubben..., om de tog backup precis innan han blev hackad blir rollbacken icke-existerande...
Medlem i den nästan mytomspunna klanen JägerMeister [JgrM]
  • 0
Vad händer om man gör en hardcore och lägger saker i stashen och sedan dör? Försvinner sakerna i stashen också?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!