Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd


Ifall jag skulle hitta ett "legendary item" hade jag velat att det kände av hur bra det nuvarande föremålet som satt på den platsen är, och sedan blivit bättre än det. Skulle jag hitta en legendarisk hjälm, borde den känna hur bra min nuvarande hjälm är och sedan gjorts mycket bättre än den.
  • 0
så Blizzard trollar hela europa.. Servrarna har nu varit nere i 6 timmar.. well played blizzard.... haha played.

Jag måste säga att jag inte störde mig på detta vid releasen för det är förstårligt att det inte funkar då alla skall in samtidigt men faktiskt 5 dagar borde man inte ha samma problem. Det är nästan lika illa som EA med Battlelog och Battlefield 3.
  • 0
Citerar slydotcom:
så Blizzard trollar hela europa.. Servrarna har nu varit nere i 6 timmar.. well played blizzard.... haha played.

Jag måste säga att jag inte störde mig på detta vid releasen för det är förstårligt att det inte funkar då alla skall in samtidigt men faktiskt 5 dagar borde man inte ha samma problem. Det är nästan lika illa som EA med Battlelog och Battlefield 3.


Det värsta tycker jag är att informationen är så bristfällig. De säger inte vad det handlar om, eller vad det möjligtvis kan ha varit som orsakade detta. En tråd är det, en enda liten tråd.
  • 0
Förbannade skit också... internetet la av så nu är det bara att spamma och försöka logga in igen -.-
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
yes, kom in nu.. försök 3 med 10 min mellanrum så kom jag in.. försökt tidigare med
"When you don't do it, you'll regret it. When you do it you won't regret it"
  • 0
Haha, helt plötsligt dog tråden..
Counter-Strike är det bästa misslyckade spelet, förstått ?
  • 0
Jag kan inte sluta irritera mig på att grafiken inte passar spelet för fem öre. o_o
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Jag kan inte sluta irritera mig på att grafiken inte passar spelet för fem öre. o_o


Jag tycker det är riktigt läcker design!
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Jag har inget mot grafiken. Tycker den är.. mysig?
Lite mer detaljer på karaktärerna hade dock inte skadat. Sedan är karaktärerna inte så sexiga om man zoomar in
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
  • GTO
  • GTO
Vet inte vad det är men Diablo laggar något otroligt för mig. Spelet har varit nära på ospelbart nästan hela tiden jag har spelat det.

Är det fler som har haft samma problem?

Har en iMac från 2009
Intel Core 2 Duo 3,06GHz
4GB RAM
Geforce 9400 256MB

Ska vara över recommended på allt utom grafikkortet.

Spelat på både OS X Lion och Windows 7 (fungerar en gnutta bättre på W7)


Är det att Blizzard har något som de måste fixa eller är det min dators fel? Har sett att en del andra har liknande problem och jag hoppas verkligen att det fungerar snart och att det inte har något med min Mac att göra då jag inte vill behöva köpa en ny/uppdatera grafiken dyrt.
  • 0
Vad är Barbarens roll egenligen? Jag dör fan hela tiden på Nightmare. Alla andra kan vara på avstånd och göra skada medans jag måste vara i mitten av alla fiender och fastna mellan dom och dö direkt.
  • 0
Citerar GTO:
Geforce 9400 256MB


Ett 9400 är inte särskilt top notch. Inte undra på att det laggar.
Tonårsmutantninjasköldpaddor!
  • 0
  • GTO
  • GTO
Citerar SOAP97:
Citerar GTO:Geforce 9400 256MB

Ett 9400 är inte särskilt top notch. Inte undra på att det laggar.


Men hur mycket ska det få lagga egentligen? Det är näst intill ospelbart och de olika inställningarna gör nästan ingen skillnad!
  • 0
Jag antar att det är mängden grafikminne tillsammans med de usla kretsarna som gör det ospelbart.
  • 0
Är i slutskedet (tror jag) av Act III nu och.. Spoiler:ÄNTLIGEN börjar det k'nnas som Diablo!
Smile from the streets you hold
  • 0
  • GTO
  • GTO
Citerar Aaandy:
Jag antar att det är mängden grafikminne tillsammans med de usla kretsarna som gör det ospelbart.


Okej. Min lillebror sa att man kanske kan ta minne från ram-minnet och hjälpa mitt låga grafikminne (behöver ju inte 4GB ram till spelet ändå).

Kör Windows 7 via bootcamp, men lyckas inte komma in i menyn där man kan göra det på Windows.

Vad kan jag göra?

Hur kan jag fixa bättre kretsar?
  • 0
Citerar Ciriux:
Vad är Barbarens roll egenligen? Jag dör fan hela tiden på Nightmare. Alla andra kan vara på avstånd och göra skada medans jag måste vara i mitten av alla fiender och fastna mellan dom och dö direkt.


Beror på. Jag kör med en barbarkompis som tankar. Kan inte klassen riktigt men han kör med attacker som reggar hp, och han kan i princip överleva hur länge som helst om han inte blir övermannad.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar GTO:
Vad kan jag göra?


Hur mycket du kan "låna" beror på grafikkortet.

http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/680709-ram-minne-gr
afik-ram-minne/


Läs inlägget av Ratatosk där.

Och om det inte skulle hjälpa finns det inte så mycket mer att göra än att bita i det sura äpplet och skaffa ett nytt grafikkort.

Detta är dock en diskussion mer avsedd för datortråden här på sidan. http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=44271&page
=1
  • 0
  • GTO
  • GTO
Tack för hjälpen. Flyttar till den delen av forumet!
  • 0
Inferno känns som ett dåligt skämt.
  • 0
Citerar Axxorz:
Beror på. Jag kör med en barbarkompis som tankar. Kan inte klassen riktigt men han kör med attacker som reggar hp, och han kan i princip överleva hur länge som helst om han inte blir övermannad.


Ja, jag svidade om sen. Köpte ett tankkit billigt på AH och bytte skills. Roligare som barbar nu.
  • 0
Förresten, någon som vågat sig på Hardcore ännu? Jag spelar "normalt" med min bror, vi har inte kommit längre än framåt slutet i akt 2 ännu. Men när jag spelar ensam nu så är jag lite småsugen på en hardcore karaktär.

Är nog en utmanande, häftig, läskig och nervig känsla att veta att ifall man dör så är man död. Men samtidigt så skulle jag nog bli jäkligt lack om jag dog
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Förresten, någon som vågat sig på Hardcore ännu? Jag spelar "normalt" med min bror, vi har inte kommit längre än framåt slutet i akt 2 ännu. Men när jag spelar ensam nu så är jag lite småsugen på en hardcore karaktär.

Är nog en utmanande, häftig, läskig och nervig känsla att veta att ifall man dör så är man död. Men samtidigt så skulle jag nog bli jäkligt lack om jag dog


Jo, jag började med en barbar i hardcore i förrgår. Halvvägs igenom akt 1 med den nu.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar ICApåse:
Förresten, någon som vågat sig på Hardcore ännu? Jag spelar "normalt" med min bror, vi har inte kommit längre än framåt slutet i akt 2 ännu. Men när jag spelar ensam nu så är jag lite småsugen på en hardcore karaktär.

Är nog en utmanande, häftig, läskig och nervig känsla att veta att ifall man dör så är man död. Men samtidigt så skulle jag nog bli jäkligt lack om jag dog


Spelar hardcore med min bror, jag kör som WD. Snart i Nightmare, borde inte vara några problem där. Men vette fan hur det kommer gå i Hell, och Inferno är definitivt inget för hardcore. :o
  • 0
Om det fortfarande skulle gå att spela offline skulle jag nog våga mig på det. Igår efter maintenance fick både jag och en polare lagg i ca 3 minuter där vi konstant hoppade fram och tillbaka. Om det skulle hänt när man höll på att slåss mot champions...
Do you have any good old ham?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!