Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metal Gear Solid 5 Officiel tråd.


Numera har man spelat klart den fjärde delen i den tragiska berättelsen om Solid Snake och hörde för ett tag sedan att et MGS5 planeras, fast utan Kojima ombord på skapandet. Det vore fantastiskt att se en till del, för var det något jag verkligen saknade i Guns of the Patriots var en klarare inblick över händelserna mellan Manhattan-incidenten och MGS4; vad som hände precis efter att Arsenal Gear krockat in i Federal Hall, hur världen reagerade, hur Raiden hittade The Patriots och Sunny, vad som hände med honom i Area 51, etc.

För really, erkänn att det skulle vara awesome att ta kontrollen över Raiden igen, speciellt i hans ninja-kropp. Liksom, tänk er att svinga det där svärdet med den rörelsesensorn och skära itu en massa Gekko's. Underbara tanke...

Sedan skulle jag gärna vilja se en nyare och läckrare version av de gamla NES-spelen, samt möjligheten att få styra Big Bos igen.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Har ägnat hela dagen åt att kolla igenom Gametrailers egna dokumentär kring hela Metal Gear-historien. Grymt inspirerande och längtan efter en femte del minskar inte direkt. För övrigt blir jag väldigt sugen på att skaffa de delar som finns att innförskaffa till PSP.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar moviefreak:
För really, erkänn att det skulle vara awesome att ta kontrollen över Raiden igen, speciellt i hans ninja-kropp. Liksom, tänk er att svinga det där svärdet med den rörelsesensorn och skära itu en massa Gekko's. Underbara tanke...


Det vore underbart!

Frågan är dock vilket format och när det kommer släppas. Hoppas inte ps3 exklusivt Kanske det kommer nästa generation?
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Citerar Powergrace:
Hoppas inte ps3 exklusivt


Nej... men PS4-exklusivt.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Nej... men PS4-exklusivt.
''

Hellre det då jag ju sålt min PS3 och jag tänker INTE köpa en ny.
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Citerar Powergrace:
Hellre det då jag ju sålt min PS3 och jag tänker INTE köpa en ny.


Hoppas på PS4, bättre grafik FTW!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar tandborste:
går rykten om att man kommer vara raiden i 5 och att snake är en sidokaraktär som blir ond där raiden ska stoppa honom.


Låter inte trovärdigt.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Jag vill se mer av Big Boss a lá Snake Eater och Portable Ops. Ett till spel där man får se honom innan skapandet av Outer Heaven vore underbart, eller kanske tillsammans med Boss! Big Boss/Naked Snake är förmodligen världens coolaste spelkaraktär.
  • 0
Citerar Brute:
Ett till spel med Big Boss hade varit trevligt, men om inte Hideo Kojima tänker vara med i utvecklingen av spelet så har jag ingen lust att börja hypa det.

I en annan intervju sa han dock att han troligtvis inte skulle kunna hålla sig från att arbeta med det. Så än är hoppet inte över.

Tja.. det finns väll inte så mycket att säga om spelet, man vet ju så lite.
Goats who stare at men.
  • 0
  • Sidz
  • Sidz
Jag tror nog att MGS5 kommer till Xbox 360. Då säljer det som smör. Kanske 8 Miljoner tillsmans med PS3.
  • 0
MGS5 får gärna ha Big Boss i huvudrollen igen och vill verkligen inte vänta till nästa konsolgeneration.

Skulle ändå gissa på att även det blir PS3-exklusivt. Konami vill väl snarare överträffa sig själva med del 5 och skräddarsy spelet efter PS3ans hårdvara (MGS4 style) än att släppa det multiplattform. 4an var ju grafiskt och ljudmässigt inget annat än mästerligt, även om jag inte märkte av komprimeringssnacket med ljudet.

Sen är ju Metal Gear Solid-serien, hur man än vrider och vänder på det, en serie som hör hemma på Sonys konsoler. Gears of War 5 skulle ju knappast dyka upp på Playstation 4, även om Microsoft inte var utgivare.
"This is good... Isn't it?"
  • 0
http://img8.imageshack.us/img8/2795/1243593607230.png

Ser ut som att det är Sunny och inte Raiden. Raiden har blåa ögon. Och varför skulle Raiden ha Solids bandana på sig? Sunny såg upp till både Raiden och Solid, så det ser ut som att hon kommer slåss för dem.
"What can I do? I'm just one person." - Said by millions of people.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!