Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Total nybörjare på PS4


Hej.

Vi har idag köpt PS4 inkl spelet Spiderman. Vi är helt nybörjare på detta. Jag har installerat själva konsollen. Sen när jag sätter in skivan så kommer det upp en ruta där det står "Kopierar program" och sen börjar det ladda ner typ 55 minuter. Men är det så det ska vara, att man alltid måste ladda ner spelen för att kunna spela? Jag trode att man bara kunde sätta i skivan och spela direkt utan att behöva ladda ner. Går inte det? Jättetacksam för hjälp!
  • 0
Uppdateringar som ska laddas ner och installeras, inga konstigheter och något som måste göras.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Köpte också mitt PS4 i fredags under black friday (ingen vidare rea, men hade ändå tänkt att köpa) och märkte detta direkt när jag förde in RDR2 skivan. Hela 89 gig skulle kopieras över från skivan eller laddas ner från nätet. Hur mycket data som får plats på skivan vet jag inte. Har något provat spela dessa A-titlar utan att ha nät inkopplat på konsolen?

Utöver detta så skulle man uppdatera till v1.03 om jag kommer ihåg rätt eftersom skivan har v1.00. Så att det är 89GB uppdateringar är nog helt fel. Utan det är bara så att spelet är så pass stort att en skiva inte räcker till. Har bara en A-titel på skiva resten har jag köpt på Playstation store.

God of War 3 som jag också köpte krävde ingen nedladdning utan det var bara att föra in skivan så var det klart att spela.

Låter rimligt att spelen blir större, hoppas att nästa konsol erbjuder nedladdning direkt så att det låser sig på ett PSN konto precis som det gör på steam eller origin så vi blir av med skivorna och fodralen som bara samlar damm efter att man är klar med dem.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!