Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Citerar Imperial scout:
Syftar du på typ Knight's of the Nine och de där andra "moddarna" som går att köpa?


Det jag menade med officiella var kotn och resten.

Inte spelat oblivion på länge, kanske installera igen?
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Aztec:
Det jag menade med officiella var kotn och resten.


Okej, antog nästan det.

Citerar Aztec:
Inte spelat oblivion på länge, kanske installera igen?


Det tycker jag att du ska göra.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Har börjat spela detta magnifika spel igen Kul det är att modda
  • 0
Kan inte få Improved Facial Textures att fungera. BÄÄÄH!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Det här spelet är riktigt najs, lirade det skitmycket för något år sedan. Ibland kommer suget tillbaka och man skapar en ny gubbe men man tappar nästan suget direkt igen när man tvingas in i den tråkiga tutorialen!
  • 0
Citerar Challe:
Det här spelet är riktigt najs, lirade det skitmycket för något år sedan. Ibland kommer suget tillbaka och man skapar en ny gubbe men man tappar nästan suget direkt igen när man tvingas in i den tråkiga tutorialen!


Ett användbart tips är att ha en sparfil som sparas precis innan man går ut ur kloakerna. På så sätt så kan man skippa den otroligt tråkiga tutorialen.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
thats game is niceeee!!
  • 0
Citerar Imperial scout:
Ett användbart tips är att ha en sparfil som sparas precis innan man går ut ur kloakerna. På så sätt så kan man skippa den otroligt tråkiga tutorialen.


Eller en mod så man får bestämma hur man ska börja, rik eller inte, armor eller inte och vart man startar.
Få in lite RP :p
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Aztec:
Eller en mod så man får bestämma hur man ska börja, rik eller inte, armor eller inte och vart man startar.
Få in lite RP :p


Så kan man göra om man kör på PC.

Kör man på konsol så rekommenderar jag mitt ovanstående tips.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
De borde fixa (i alla fall till nästa spel om de ska ha tutorial) en funktion så man kan tacka nej till tutorialen.
  • 0
Citerar Challe:
De borde fixa (i alla fall till nästa spel om de ska ha tutorial) en funktion så man kan tacka nej till tutorialen.


Det var ju iofs. lite mer än en tutorial. :p
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Har ett hus i Skingrad där jag i massa lådor förvara rustingar och vapen som jag inte bär med mig hela tiden. Finns det nån risk att lådorna "respawnar" eller liksom "refreshar" så att allt innehåll försvinner? Jag har för mig att jag hörde om nån som var med om något liknande!
Kan jag få 2000 kr?
  • 0
Citerar Vigaren:
Har ett hus i Skingrad där jag i massa lådor förvara rustingar och vapen som jag inte bär med mig hela tiden. Finns det nån risk att lådorna "respawnar" eller liksom "refreshar" så att allt innehåll försvinner? Jag har för mig att jag hörde om nån som var med om något liknande!


Lådor i hus som du äger respawnar inte.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Jag föredrar att lägga alla mina rustningar i en stor hög på golvet. Rätt vad det är så krockar havocgrjen, och en rustning eller två flyger med en sjujäkla fart genom rummet. Ganska komiskt.
Any experiment that leaves a crater, is a successful experiment.
  • 0
Citerar Mysko-Munken:
Jag föredrar att lägga alla mina rustningar i en stor hög på golvet. Rätt vad det är så krockar havocgrjen, och en rustning eller två flyger med en sjujäkla fart genom rummet. Ganska komiskt.


Man måste bara älska physics i Oblivion.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Blev sjukt sugen efter oblivion men jag vet vad som kommer hända.

1. Installerar.
2. Installerar moddar tills spelet slutar funka.
3. avinstallerar.

Kan knappt köra utan alla mina mods och de förstör D:
Sen är jag dum nog att försöka installera FCOM varenda gång.

Tillagt 2010-08-14 21:49:
Någon som håller sig uppdaterad i mods fronten och kan länka mig till Senaste versionen av OOO?

Om jag börjar spela igen skiter jag i alla andra overhaul men klarar mig verkligen inte utan OOO och Oblivion xp.
I mörkret hörs inga tårar.
  • 0
Citerar Aztec:
Blev sjukt sugen efter oblivion men jag vet vad som kommer hända.

1. Installerar.
2. Installerar moddar tills spelet slutar funka.
3. avinstallerar.

Kan knappt köra utan alla mina mods och de förstör D:
Sen är jag dum nog att försöka installera FCOM varenda gång.

Tillagt 2010-08-14 21:49:
Någon som håller sig uppdaterad i mods fronten och kan länka mig till Senaste versionen av OOO?

Om jag börjar spela igen skiter jag i alla andra overhaul men klarar mig verkligen inte utan OOO och Oblivion xp.


Det här ska nog vara rätt:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=15256

Personligen så har mitt TES IV: Oblivion slutat fungera för några månader sedan, på grund av alla dessa mods. Men precis som du så klarar jag mig inte utan dem. Försöker desperat leta efter vilken mod som crashar spelet i OMM utan framgång, så får väl bli att avinstallera och installera om. Men vet inte om jag orkar.
I am thankful for laughter, except when milk comes out of my nose.
  • 0
Installerade igår.

Kör med OOO Lite
HorseCombatMaster (Ingår i Deadly Reflex 5, men fungerar inte)
Unofficial Oblivion Patch + Shivering Isles Patch
Thieves Highway
Actors in Charge
Capes and Cloaks
Castle Seaview (Grymt slott utanför kusten vid Anvil)
Beautiful People
Alternative Start by Robert Evrae (Du anländer ombord på ett skepp och efter att ha designat din karaktär så får du välja klass och "social status", som är allt från t.ex. arbetare till adelsman. Dina val påverkar din startutrustning och pengar. När du väl kliver av båten i antingen Anvil eller Imperial City så får du ett uppdrag om att kejsaren har kolat osv. Sen är det bara att springa ner i sewers, hämta amulet of kings och köra igenom main quests.)
Deadly Reflex 5 - Timed Block and 150% Damage
Cyrodiil transportation network (Lägger in NPCs i varje stads stall som fast travellar dig till städerna.)


Jag hade även unnecessary violence, men det kändes mest onödigt då jag inte använde något som tillkom.
To Dare is To Do
  • 0
Alternativ Start by Robert Evrae är verkligen en bra mod.
Hade så många mods så spelet till slut gav med sig och ville inte starta mer. Nu har jag tappat bort skivan också..
I am thankful for laughter, except when milk comes out of my nose.
  • 0
Vart finns det en guide för hur man installerar moddar? :o
  • 0
-
Sallad i Dallas
  • 0
Jag har för mig jag såg en blogg en gång, om en snubbe som rollspelade Oblivion, utan att ladda och massvis. Men jag kommer inte ihåg bar jag såg den! Någon som har sett den? Vet vad jag snackar om?
Another Kind Of Hero
  • 0
Okej, jag är självutnämnd Oblivion-NooB och behöver hjälp, jag kör GOTY-utgåvan på PS3 och har råkat ut för denna glitch där man fastnar som vampyr i questen där man ska göra ett motgift mot Vampirism. Häxan vägrar ta emot Bloodgrass

Jag har läst att det kan fixas genom att ge ingredienserna till häxan i den ordningen hon säger den, men jag hade redan gett några ingredienser i random ordning och sedan sparat så jag kan inte göra det på det sättet.

Jag vill inte vara vampyr på grund av att man måste suga blod så ofta så jag undrar om man kan fixa det på något sätt eftersom jag inte vill starta nytt spel och att jag skulle tappa lusten att spela det.
Protect ya neck
  • 0
Citerar Gangsta_D:
Okej, jag är självutnämnd Oblivion-NooB och behöver hjälp, jag kör GOTY-utgåvan på PS3 och har råkat ut för denna glitch där man fastnar som vampyr i questen där man ska göra ett motgift mot Vampirism. Häxan vägrar ta emot Bloodgrass

Jag har läst att det kan fixas genom att ge ingredienserna till häxan i den ordningen hon säger den, men jag hade redan gett några ingredienser i random ordning och sedan sparat så jag kan inte göra det på det sättet.

Jag vill inte vara vampyr på grund av att man måste suga blod så ofta så jag undrar om man kan fixa det på något sätt eftersom jag inte vill starta nytt spel och att jag skulle tappa lusten att spela det.


http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Vampire_Cure#PS3_GotY_Vamp
irism_Cure_Notes


Har själv inte gjort det, men det borde funka.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!