Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls IV: Oblivion


jag har fastnat på sista uppdraget i thives guild när man gå igenom the old way nere i kloakerna (sewers) sen så kommer man upp i ett stort rum (sal) där är det två stenar till höger o vänster o bakom dem är det en dörr som inte öppnas när man gå dit så jag gick tillbaka in vid stenarna o till vänster o höger om stenarna fanns det två knappar i sten och när man trycker in den vänstar så skickar stenarna blixtar på en o porten öppnas inte va ska jag göra snälla hjälp!?
  • 0
Haha, okey...

Här hittar du hjälp med ditt skilljetecken-problem:
Wikipedia/Punctuation
Och här till ditt Oblivion problem:
GameFAQs.com
Krax.
  • 0
Citerar The Aco:
Det var en tid sedan jag körde spelet, och jag minns inte hur länge vanliga NPC's fortsatte att slå en, jag tror tills du dog eller något sådant.
Men ifall du har råkat slå någon NPC du inte vill slå så kan du få dem att sluta ifall du håller i block-knappen och trycker på aktiverigns-knappen, dvs knappen du tar saker med eller startar konversationer.
Viktiga NPC:n kommer förmodligen att sluta direkt, men vissa vanliga civila personer kan det hända att det inte har någon effekt på för att din Personality är för låg.


Jag tror även det går att slå ihjäl sådana med "kungakrona" så svimmar dom, sen har dom glömt det när dom vaknar. Är inte helt säker dock...
Ze magic... I has it.
  • 0
  • Aho
  • Aho
Oblivion var ett tag sedan...
  • 0
Citerar Aho:
Oblivion var ett tag sedan...


Ja jag har inte spelat det på ett halvår

Fundera på att plöja igenom det igen med en Argonian
The rise of evil
  • 0
Den som önskar sig en "Bra-röst" från mig har en liten uppgift framför sig. Inom snar framtid kommer jag att spela Oblivion på min burk, men spelet kommer inte vara roligt nog utan några modifikationer.
Uppgiften som valfri person förhoppningsvis antar sig är följande:

Lista 5 av de bästa modifikationerna du känner till, och skriv gärna vad var och en gör.

Tack i förväg!
  • 0
Citerar conny:
Fundera på att plöja igenom det igen med en Argonian


Argonian FTW!
  • 0
Lite fel tråd. men den andra känns ganska död. Någon som vet någon cool ras som går att ladda ner? Det går inte om man behöver ladda ner patcher. Då blir hela spelet skevt för mig. Och btw, jag har inga expansioner.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar The Vulture:
Lista 5 av de bästa modifikationerna du känner till, och skriv gärna vad var och en gör.


Fråga Kaza och Double Agent. Kaza brukar (DA också?) ju göra egna moddar.
Ze magic... I has it.
  • 0
Citerar Puncture:
Fråga Kaza och Double Agent. Kaza brukar (DA också?) ju göra egna moddar.

Kan man göra egna moddar? Hur då?
  • 0
Btw, påverkar TGM något om vapyrismen? Tex. om jag har TGM på och jag låter den snubben i Dark Brotherhood bita mig. Blir jag inte vampyr då?
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Hur kommer Oblivion fungera på denna dator:

Intel 4 - 3,2 GHz Processor.
3 GB RAM.
GeForce 8800 GTS 760 MB.

Vilka inställningar kommer jag att kunna spela på?
  • 0
Hey!, Linus.... Klarade du av den där övningen? Du vet den i dream world.
Why does a football game have to be made into a bloodbath? Save our beautiful game in Europe.
  • 0
Citerar The Vulture:
Citerar Puncture:
Fråga Kaza och Double Agent. Kaza brukar (DA också?) ju göra egna moddar.

Kan man göra egna moddar? Hur då?


HAHA! Om det inte går att göra egna moddar, hur skulle det då kunna finnas moddar?
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar The Vulture:
Hur kommer Oblivion fungera på denna dator:

Intel 4 - 3,2 GHz Processor.
3 GB RAM.
GeForce 8800 GTS 760 MB.

Vilka inställningar kommer jag att kunna spela på?


High skulle jag säga.

Jag kör med samma processor, 512 MB RAM och ett Radeon x600 på medium.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Har 281.000 guld just nu, utan att ha använt fusk.
Oblivion speltid: 305 timmar
  • 0
Citerar Mosh3r:
Har 281.000 guld just nu, utan att ha använt fusk.


Synd att det inte finns något vettigt att spendera pengarna på i Oblivion. Köpa hus är knappast vettigt.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar keniros:
HAHA! Om det inte går att göra egna moddar, hur skulle det då kunna finnas moddar?

Okej, säg så här då.

Hur gör man det?
  • 0
Citerar The Vulture:
Citerar keniros:
HAHA! Om det inte går att göra egna moddar, hur skulle det då kunna finnas moddar?

Okej, säg så här då.

Hur gör man det?


Med Construction set som har funnit med i alla TES spel.(tror jag)
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar keniros:
Med Construction set som har funnit med i alla TES spel.(tror jag)


Jag har gjort en modd med TES Construction Set!
Arsenal 4 ever
  • 0
jag har plundrat o gjort cuests och har 400560 guld just nu och det bästa svärdet black shadowmere e typ värt 120000 guld

Tillagt 2007-12-22 20:40:
de e skitsvårt att få tag i det svärdet
What right have you to deny my existence?
  • 0
Citerar metallxaim:
de e skitsvårt att få tag i det svärdet


Hur får man tag i svärdet då?
Arsenal 4 ever
  • 0
ja först och främst måste man klara alla shrines
sen måste du ju såklart ha klarat spelet (alltså blivit hero av cyrodil)
och ha gjort massvis med quests
What right have you to deny my existence?
  • 0
Vad behöver man för grafikkort för Oblivion? Jag har ett GeForce 6200 (256mb).
Ze magic... I has it.
  • 0
man måste också ha varit vampyr i minst 150 dagar och för att hämta svärdet som ligger i en grotta (väl gömd) e det lättare att få svärdet om man e vampyr när man ska få svärdet men man kan ju döda alla vampyrer därinne också (svårt för dom e många) sen ska man lösa en gåta (ganska enkel) då hittar man en man därinne så får du ge han hästen shadowmere som du får av luchien lachance i dark brotherhood Och ge han några ingredienser så får du black shadowmere svärdet efter en vecka (speltid)
What right have you to deny my existence?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!