Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Samma Alert här

Funkar online för nån just nu?
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Funkade rätt bra nu, efter senaste update på 360.
  • 0
Får samma Alert meddelande.
Troligen över belastade servrar så här vid lördagskvällen.
  • 0
Man förlorar ju pengar från banken när man dör!! Ska det verkligen vara så?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Ler lite smått varenda gång jag är ute och går, och hör orden "give me all your fucking money, NOW!" för att någon rånar en butik någonstans haha!
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Någon som har samma problem som mig?

Spelet lider av flera popup-textures och väldigt ojämna kanter. Grafiken ser väldigt "grötig" ut.

Ingen YouTube-gameplay jag har tittat på har lidit av samma problem som jag har. Min PS3:a är helt sprillans ny och jag använder till och med en SSD. Kan det vara självaste skivan felet ligger på?

Jag har provat att byta HMDI-kabel så felet ligger inte där heller. Jag har inte lämnat någon upplösning okryssat heller (vilket kan leda till att spelet skalas ner till 480P), så spelet körs i 720P.
  • 0
Citerar Teddycore:
Samma Alert här

Funkar online för nån just nu?


Ja.

Frustrerande att spela med folk utan headsets - känns extremt begränsande. Någon med headset som vill råna affärer, sporta, ta sig ann gang attacks och vara en hardcore dynamic duo gentemot andra ilskna spelare - bara att lägga till mig så ger vi oss ut på upptåg - Vakthunden (XBL).
  • 0
Citerar Midnatt:
Citerar Teddycore amma Alert här

Funkar online för nån just nu?

Ja.

Frustrerande att spela med folk utan headsets - känns extremt begränsande. Någon med headset som vill råna affärer, sporta, ta sig ann gang attacks och vara en hardcore dynamic duo gentemot andra ilskna spelare - bara att lägga till mig så ger vi oss ut på upptåg - Vakthunden (XBL).


På PS3an det gällde.
  • 0
Lördag kvällen är förstörd för oss ps3are.... skulle man kanske gå ut i den stora vida världen istället... alltså gta offline ;)
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Citerar AstroCreep:
Citerar Midnatt:Citerar Teddycore amma Alert här

Funkar online för nån just nu?

Ja.

Frustrerande att spela med folk utan headsets - känns extremt begränsande. Någon med headset som vill råna affärer, sporta, ta sig ann gang attacks och vara en hardcore dynamic duo gentemot andra ilskna spelare - bara att lägga till mig så ger vi oss ut på upptåg - Vakthunden (XBL).

På PS3an det gällde.


Hade ingen aning om att serverproblemen var exklusiva för vardera plattform.
  • 0
Citerar Teddycore:
Lördag kvällen är förstörd för oss ps3are.... skulle man kanske gå ut i den stora vida världen istället... alltså gta offline ;)


Ombytta roller från igår verkar det som. Funkar prima för mig på 360.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Hjälp mig jag vill ha svar!

Det här med Tutorial, vad ska jag göra för att kunna spela med kompisar och joina varann?

Jag körde tutorial igår rätt långt/länge men kan fortfarande inte joina nån polare.
  • 0
Ska nog testa online snart, fast jag ska inte göra mycket. Bara checka lite här och där. För jag vill inte starta något och sen försvinner min karaktär, om det skulle hända.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag har kommit på att bröla á la Arnold när man rånar en butik är det roligaste någonsin, speciellt när expediten skriker tillbaka saker i stil med "stop screaming, I'm tryin"



Haha, ja. Det är kul att vara lite random.

Jag brukar typ skrika "Hurry up! I gotta poop!" eller så sjunger jag något helt random.... "Money Money Money, Always funny, it's the rich mans World" eller vad som nu faller en inpå.
Citerar Spelfjanten:
Man förlorar ju pengar från banken när man dör!! Ska det verkligen vara så?


Ja, förmodligen. Om du "dör" så hamnar du ju på hispan, och så vitt jag vet så är vistelser till sjukan aldrig gratis

Citerar warlordx92:
Det här med Tutorial, vad ska jag göra för att kunna spela med kompisar och joina varann?


Du gör tutorial, det är ju ett race, sedan något annat smått, minns inte vad. Men jag minns att man får uppdrag att skaffa en egen bil, samt en deathmatch. Men när jag skulle spela deatchmatch så fastnade jag i molnet och sedan behövde jag inte göra den. Möjligt att du kan spela med dina kompisar innan det dock, ingen aning. Bara att testa!



--

Annars så funkar Online inte alls för mig. Funkade lite för 2-3 timmar sedan, jag kunde komma in i freemode, men inte starta något uppdrag. Så fick helt enkelt råna butiker osv. När jag sedan skulle spara mina framsteg och bläddra till en offline-karaktär för att sedan gå online igen så... tog det stop. Och har inte kunnat lira sedan dess.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Sådärja, 100% av spelet avklarat. Riktigt positivt överraskad av GTA V, särskilt med tanke på att jag inte riktigt tyckt om något GTA sedan Vice City.

Online för vänta tills det fungerar stabilt.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Min polare har skaffat en lägenhet, snart (hoppas jag) är det dags för mig och en annan att göra det.

Citerar ICApåse:
Ja, förmodligen. Om du "dör" så hamnar du ju på hispan, och så vitt jag vet så är vistelser till sjukan aldrig gratis


Är inte hispan mentalsjukhus?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Är inte hispan mentalsjukhus?


Både ja och nej, antar jag? "Hispan" kan ju även betyda hospital, vilket även kan vara sjukhus. Men vad vet jag, ingen expert. Får ställa mig i skamvrån och skämmas om jag är ute och cyklar
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Online till xbox verkar funka nuefter senaste upptaderingen
  • 0
Citerar ICApåse:
Både ja och nej, antar jag? "Hispan" kan ju även betyda hospital, vilket även kan vara sjukhus. Men vad vet jag, ingen expert. Får ställa mig i skamvrån och skämmas om jag är ute och cyklar


Just checking. Har bara för mig att hispan är ett negativt slang för mentalsjukhus och de få träffas jag fann på google verkade hålla med
Ville mer veta så att jag inte trott fel sedan jag var liten
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar ICApåse:Både ja och nej, antar jag? "Hispan" kan ju även betyda hospital, vilket även kan vara sjukhus. Men vad vet jag, ingen expert. Får ställa mig i skamvrån och skämmas om jag är ute och cyklar

Just checking. Har bara för mig att hispan är ett negativt slang för mentalsjukhus och de få träffas jag fann på google verkade hålla med
Ville mer veta så att jag inte trott fel sedan jag var liten


Mycket riktigt. Men jag TROR det kan fungera som slang för sjukhus också, eftersom hospital är sjukhus på engelska. Meeen, jag vet inte. Om det inte är så, då får jag väl sträcka på mig lite malligt och påstå att jag sa så för att vara cool haha
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Det var ju tråkigt att online till ps3 ska lägga ner lagom till den kväll man har tid att spela.
Brum Brum!
  • 0
Citerar Lodde_49:
Det var ju tråkigt att online till ps3 ska lägga ner lagom till den kväll man har tid att spela.


Inte testat på några timmar nu.. hoppades att det skulle börja funka. Men... inte alls, alltså?


Men helg.. då är det väl extra mycket tryck antar jag.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Inte testat på några timmar nu.. hoppades att det skulle börja funka. Men... inte alls, alltså?


Nix. Funkar inte för mig heller!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Är heldött. Spelade fram till fyra idag utan problem, men nu så vill den icke!
Brum Brum!
  • 0
Min åsikt är att online har potentialet att vara riktigt roligt. Faktiskt.
Bortsett från alla idioter som.. skjuter på allt. Men sådana idioter finns ju i alla spel, folk som inte spelar efter hur spelet är tänkt att spelas. Går ju även att diskutera såklart.

Men för mig i freemode så snor jag bilar, rånar butiker, sammarbetar gärna. Jag skjuter aldrig någon annan, om denne inte försöker döda mig eller sno min bil.

Fick en Bounty på mig idag, vet inte om det är så att alla får det när man låser upp Lester online? Stod iaf att "unknown" satte Bounty på mig. Då blev det spännande. Dog ju till slut.

Sedan alltid lika "kul" med nötter, som går med i ett mission, där man ska sammarbeta, som ändå tror att det är en deathmatch och dödar allt och alla...

Tillagt 2013-10-05 22:52:
Gick in på min online karaktär igen.... inte spelat sedan igår... min karaktär är borta, även pengarna i min bank...... någon som har detta problem?

tror ni att min karaktär och pengarna kommer tillbaka? var rank 8 med ca 30 000.. min andra level 8 karaktär... första försvann.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!