Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar ICApåse:
Trist att inte kunna testa Online läget. Men jag antar att man får vänta några dagar eller så, kanske. (PS3)


Det är samma sak för mig, och efter att ha fått min karaktär raderad trettioelva gånger orkar jag inte göra om den, utan väntar tills vidare.
  • 0
Har fått 2 karaktärer raderade nu. Får prova igen när det är stabilt.
Jets are like comets at sunset
  • 0
Tänkte just titta in och fråga hur det gick för alla, men ja..
Glory to Arstotzka!
  • 0
Var inte poängen med att skjuta upp Online till nu för att de skulle ha en någorlunda bra launch? Förväntar inget felfritt, men karaktärer som raderas?... Har inte vågat pröva själv speciellt när några har förlorat deras SP sparningar.

De borde dragit igång någon beta lite tidigare, kanske t.om. under launch.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
En karaktär behöver dock inte vara permanent raderad. Har kommit in till editorn med tomma slots ett par gånger, gått ut därifrån och helt enkelt väntat eller startat om så är han tillbaka för mig. Ofta så kommer man helt enkelt inte åt molnsparandet i Social Club.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Var inte poängen med att skjuta upp Online till nu för att de skulle ha en någorlunda bra launch?


Nej, det var för att försäljningen inte skulle påverkas utav den katastrofala launchen.
  • 0
Citerar Augustus:
Nej, det var för att försäljningen inte skulle påverkas utav den katastrofala launchen.


Foliehattar på!

Alla stora onlinespel har problem vid launch. Fråga Blizzard.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Foliehattar på!

Alla stora onlinespel har problem vid launch. Fråga Blizzard.


Just därför som de lade premiären två veckor efter släppet, varför annars? Patchen var bara 60mb så allt var redan färdigt på skivan, och servrarna var med absolut största sannolikhet redan "redo".
Problemen hade varit detsamma om man släppte online samtidigt som sp, kanske även färre problem med tanke på att trycket inte hade varit lika hårt på online.

Man såg hur stora problem t.ex Diablo 3 och SimCity hade, och sköt på premiären i två veckor, för att påverka försäljningen så lite som möjligt. Helt logiskt.

Sen att "alla stora onlinespel" har problem vid launch gör det inte acceptabelt någonstans, skitsnack.
  • 0
Citerar Augustus:
Just därför som de lade premiären två veckor efter släppet, varför annars? Patchen var bara 60mb så allt var redan färdigt på skivan, och servrarna var med absolut största sannolikhet redan "redo".
Problemen hade varit detsamma om man släppte online samtidigt som sp, kanske även färre problem med tanke på att trycket inte hade varit lika hårt på online.

Man såg hur stora problem t.ex Diablo 3 och SimCity hade, och sköt på premiären i två veckor, för att påverka försäljningen så lite som möjligt. Helt logiskt.

Sen att "alla stora onlinespel" har problem vid launch gör det inte acceptabelt någonstans, skitsnack.


Om de var så rädda för att multiplayern skulle påverka försäljningen av spelet negativt borde de ha väntat längre än två veckor och inte promotat det på samma sätt. Din logik håller inte helt tätt. Det är dessutom inte så hemskt många som köper GTA på grund av multiplayern som i mångas ögon mera är en bonus än ett krav när det gäller serien.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
borde de ha väntat längre än två vecko


Varför? Två veckor är en lång tid och köptrycket är som störst de första dagarna. Finns ingen annan anledning att lägga online två veckor efter. Därmed inte sagt att det nu faktiskt hade påverkat försäljningen något extremt, men det är väldigt logiskt och smart planerat för att maximera försäljningen och bibehålla trycket.
Precis som att man vill maximera försäljningen till de nuvarande konsolerna innan man utannonserar det till PC/Next-Gen, för att på så sätt få folk att köpa spelet två gånger.
  • 0
Citerar Augustus:
Varför? Två veckor är en lång tid och köptrycket är som störst de första dagarna. Finns ingen annan anledning att lägga online två veckor efter.


I princip hela den första månaden är viktig. De vill tjäna maximalt med pengar så de borde då enligt dig vänta ännu längre. Och med din logik så borde de absolut vänta extra med tanke på möjlig PC och Next Gen-version.
Finns gott om möjliga anledningar till varför man skulle vänta med det: att ha Social Club igång så snabbt som möjligt för Bawsaq och community, att låta spelare vänja sig vid spelet innan multiplayern, finslipa undan eventuella buggar som finns i spelet över huvud taget och så vidare. Behöver inte vara någon ondskefull manipulation.

Citerar Augustus:
Precis som att man vill maximera försäljningen till de nuvarande konsolerna innan man utannonserar det till PC/Next-Gen, för att på så sätt få folk att köpa spelet två gånger.


Men det är motsägelsefullt. Om de är livrädda för att multiplayern ska skrämma bort spelare så borde det enligt dig sabotera för next gen också då folk troligtvis sitter och vill ha mer än 16 spelare i GTAO. Då borde de egentligen vänta mycket längre och istället fylla tomrummet med möjligt singelplayer-material.

Rockstar har varit väldigt öppna med att säga innan att det kommer vara rough och problem i början.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har nu spelat en stund, lite problem fortfarande har jag haft under spelets gång, t.ex att jag fick starta om spelet några gånger innan jag faktiskt kunde göra tutorial racet. Sedan fastnade jag i ett evigt laddande efter racet, fick därför starta om igen, men sedan har det flytit på ganska bra.

Någon NPC kontakt som man får ville att jag skulle köra en deathmatch, så jag åkte dit, började söka..... hände ingenting. Starta om spelet, sedan behövde jag tydligen inte göra uppdraget mer? Stod iaf inget om det.

Skaffade även min första bil.

När/Hur får man eget hus? Om någon vet det.

Rankas man som en "bad sport" om man dödar andra spelare som är vita prickar på kartan? För jag spelade tennis mot en snubbe, efteråt så tänkte jag tacka för matchen men han sköt ihjäl mig..... Sedan blev det jakt, markerade honom på kartan och jagade honom. Slutade med att han fick käka några salvor hagel. Vilket kändes rättvist. Men undrar ändå om det inte räknas som "bad sport" eftersom han var vit på kartan..
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Har nu spelat en stund, lite problem fortfarande har jag haft under spelets gång, t.ex att jag fick starta om spelet några gånger innan jag faktiskt kunde göra tutorial racet. Sedan fastnade jag i ett evigt laddande efter racet, fick därför starta om igen, men sedan har det flytit på ganska bra.

Någon NPC kontakt som man får ville att jag skulle köra en deathmatch, så jag åkte dit, började söka..... hände ingenting. Starta om spelet, sedan behövde jag tydligen inte göra uppdraget mer? Stod iaf inget om det.

Skaffade även min första bil.

När/Hur får man eget hus? Om någon vet det.

Rankas man som en "bad sport" om man dödar andra spelare som är vita prickar på kartan? För jag spelade tennis mot en snubbe, efteråt så tänkte jag tacka för matchen men han sköt ihjäl mig..... Sedan blev det jakt, markerade honom på kartan och jagade honom. Slutade med att han fick käka några salvor hagel. Vilket kändes rättvist. Men undrar ändå om det inte räknas som "bad sport" eftersom han var vit på kartan..


Skjut på du bara - men akta dig för att förstöra deras personliga bilar...jag hade samma upplevelse som personen nedan (saxat från GTAforums):

"I Was playing online (lucky apparently) , when i could get on, guy came by shooting, we traded kills a few times....He rolls by in his personal vehicle, which, i chase and spray mini-uzi rounds at him, His personal car goes up in a ball of flames (unexpectedly awesome), and i got a msg that said something about being a bad sport for destroying his car, now, exactly how are u supposed to deal with an attacker when they are in their personal vehicle without being a "bad sport"?????"

Rockstar måste se över detta - maila in era förslag på förbättringar till [email protected]
  • 0
letar svensk crew där jag (22år) och min bror (12år) kan joina min bror e bättre än de flesta och vi är båda gamers
  • 0
Det hela är fortfarande trasigt, fastnar på den gamla härliga laddningsskärmen till första racet.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Det hela är fortfarande trasigt, fastnar på den gamla härliga laddningsskärmen till första racet.


jag satt igår funka kanon dock första gångerna tog det mig ca 15min vid laddningsskärmen innan det gick igång. sen efter det racet så fastnade efter man fått cash osv såg bara moln så testade starta om spelet och då kom jag dir in på 2dra uppdraget =) sen gick de hur bra som helt =)
  • 0
Citerar Grimloove:
jag satt igår funka kanon dock första gångerna tog det mig ca 15min vid laddningsskärmen innan det gick igång. sen efter det racet så fastnade efter man fått cash osv såg bara moln så testade starta om spelet och då kom jag dir in på 2dra uppdraget =) sen gick de hur bra som helt =)


Intressant
Ska försöka igen på helt ny gubbe osv.
Glory to Arstotzka!
  • 0
En varning till alla som lirar online är att det tenderar att inte spara ditt spel ibland. Jag rankade up till rank 15 igår kväll och hade +40.000 på banken. Nu när jag startade spelet var jag tillbaka på rank 11 och hade endast 5000 i fickan...

Min kompis som jag spelade ihop den kvällen fick dock behålla sin rank och sina pengar..

Avskyr detta spel något oerhört just nu....
  • 0
Körde några timmar i natt och kom in nu. Jnappt några problem alls
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Körde några timmar i natt och kom in nu. Jnappt några problem alls


TYST.
ÅH.
Är så jävla avis på alla polare som lyckas på typ första försöket efter 2 minuter medan jag själv bara idag har prövat minst 4 gånger och alla har resulterat i das never-ending laddskärm.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Är så jävla avis på alla polare som lyckas på typ första försöket efter 2 minuter medan jag själv bara idag har prövat minst 4 gånger och alla har resulterat i das never-ending laddskärm.

Hade också det här prova deletea patchen och ladda ner den igen det funkade för mig!
Varför välja konsol då man kan ha alla?
  • 0
Citerar ante900310:
Hade också det här prova deletea patchen och ladda ner den igen det funkade för mig!


Enlighten me?

Tillagt 2013-10-03 15:04:
Nvm hittade, nu ska vi pröva här
Glory to Arstotzka!
  • 0
Kom inte in varken igår eller i förrgår, får pröva lyckan igen lite senare idag.

Citerar Gamer 94:
Är så jävla avis på alla polare som lyckas på typ första försöket efter 2 minuter medan jag själv bara idag har prövat minst 4 gånger och alla har resulterat i das never-ending laddskärm.


Haha, this. Alla jag känner har lyckats ta sig in och spela, men inte jag.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Vad synd att det ska vara så mycket problem jag är glad att jag har så mycket kvar att spela i story-mode fortfarande. Känner ingen brådska att börja spela online.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag kunde som sagt spela i natt, relativt smärtfritt. Och även fått höra från min bror att han suttit och spelat länge nu på dagen och samma sak där, relativt smärtfritt. Får hoppas att det fortsätter så, blir bättre och stabilare, samt att fler slipper problem!



Btw, GTAO är ju upp till 16 spelare, men har läst någonstans att det ska bli 32? Stämmer det? Eller är det PC/Next-gen?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!