Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar Lurkman:
Men vad är det som de gnäller om, rent konkret? Om alla kvinnliga karaktärer är banala och kritiken rör det så är det ju befogat.


Men det är männen också.

Tillagt 2013-09-26 20:47:
Citerar Mr Smiley:
Fast klagar verkligen folk på att de kvinnliga karaktärerna är "galna"? Det handlar väl mer om att inga av dom är särskilt bra. De är hysteriska och irriterande. Tråkiga. Eller strippor.

Rockstar verkar inte ha lagt mycket fokus där.


Har mera läst att dom helt enkelt inte porträtteras rätt, något som inte heller stämmer då varenda man i spelet är ett av dragen psykopat, girig, okänslig, våldsam, besatt, psyksjuk, självisk, vek eller... fjollig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Playarn:
http://gtaforums.com/topic/604082-buy-pisswasser-now-dump-eve
ry-dollar-into-it/

Undrar hur det här kommer att sluta Ska nog investera lite jag med


Köpte aktier från dom i förrgår och väntar på att dessa ska börja gå upp

Tillagt 2013-09-26 22:19:
Min Michael innan jag skickar honom på en minisemester för att jaga collectibles:
http://i.imgur.com/K2peCOp.jpg

Ett hus jag vill ha...
http://i.imgur.com/i3KXHXM.jpg
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Inarion:
Jag tycker att det är så komiskt när folk gnäller över att det inte finns några positiva kvinnliga karaktärer i spelet när det inte direkt finns några positiva manliga heller.


Fast det gör det ju visst. Alla tre huvudkaraktärer, om än galna, är ju fortfarande bra och välskrivna karaktärer. Jag har inte stött på en enda välskriven och intressant kvinnlig karaktär ännu. Det stör mig inte hutlöst mycket men jag förstår inte riktigt varför. Det hade gett lite mer dynamik till allt det här grabbiga tror jag. Det hade fortfarande kunnat vara en stereotyp och karikatyr, men det hade kanske inte behövt vara en dum bimbo ;p
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Fast det gör det ju visst. Alla tre huvudkaraktärer, om än galna, är ju fortfarande bra och välskrivna karaktärer.


Fast fortfarande horribla människor hela bunten.

Citerar kraz:
Det hade gett lite mer dynamik till allt det här grabbiga tror jag. Det hade fortfarande kunnat vara en stereotyp och karikatyr, men det hade kanske inte behövt vara en dum bimbo ;p


Absolut hade det varit bättre om det hade funnits mer starka kvinnliga roller, fast vissa säger att det nästan är ett måste att någon av huvudpersonerna ska vara en kvinna bara för att det är tre karaktärer eller att kvinnor ska vara skrivna på ett visst sätt, att sådant ska kvoteras in i storyn.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Finns här någon som fått tag i en jetpack eller det är bara en myt?

Hittar inget konkret online.
Stigopopoluz
  • 0
Citerar x_genesis_x:
Finns här någon som fått tag i en jetpack eller det är bara en myt?

Hittar inget konkret online.


Håll dig uppdaterad i tråden som handlar om just detta på GTAForums. Den är nu fruktansvärt levande.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
via mobil

Förstår inte. Spelet har flytit på hur bra som helst hela tiden fram till här om dagen några timmar efter jag klarade ut spelet. Spelet började hacka sig fram. Sätter igång spelet idag och det bara hackar fram. Sätter jag mig i en bil och kör iväg så ser man hur bilen och hela spelet hackar sig sig fram, flyter på några sekunder för att sedan hacka sig fram nån minut. Spelar ingen roll vilken sparning jag kör på. Känns ju skitkul när man vill spela sidouppdrag och göra annat kul nu. Men kan fan inte spela... Fattar inte!
En signatur är inte alltid en signatur.
  • 0
Citerar kraz:
Det hade fortfarande kunnat vara en stereotyp och karikatyr, men det hade kanske inte behövt vara en dum bimbo ;p


Min flickvän(och även jag) tycker samma sak. Men som män kanske de inte skriver kvinnliga roller lika bra, saknar den kompetensen d.v.s. Håll ut till GTAVI!
  • 0
Så har kört ett antal småtimmar nu och kan dela med mig lite vad jag känner.
Grafiken är verkligen riktigt finslipad, och flyter på mestadels bra, precis som gta 4 gjorde, och det kunde man spela 100tals timmar så varför inte detta.

Känner dock inte samma WOOOW som när man spelade GTA 4 första gången när det kom. Men som sagt inget nytt det här, utan mer av det samma gamla vanliga men mer finslipat, och det är inget fel nix Diggar det ändå
Har precis spelat första uppdraget med trevor, he is pretty sick xD
  • 0
89,9% i min progression. Småsaker kvar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
89,9% i min progression. Småsaker kvar.


85,0% för min del.

På tal om ingenting, har någon lyckats döda en haj under vattnet? Jag har försökt ett par gånger men slutat som hajmat. Man kan ju hugga med kniven när man dyker så det borde ju gå, men jag har inte fått in någon träff. Det kanske bara är jävligt svårt.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Coil Voltic är en underbar liten bil.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Coil Voltic är en underbar liten bil.


Definitivt! Sjukt rapp, låter dock som en dammsugare.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Glass Simon:Tycker ändå att musikutbudet är lite dåligt. Väldigt ofta man zappar mellan kanalerna efter något att lyssna på i bilen utan att hitta något.

Kavinskys radio är väldigt bra!


Kavinsky har inte sin egen station. Ryktet visade sig vara just ett rykte. Vilken station du syftar på har jag ingen aning om.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Jag får inga mer frågetecken på Franklin, har klarat spelet men får inga mer efter dom jag gjort. Och jag har itne gjort alla tex han som letar efter bigfoot
  • 0
Det finns vissa saker som verkligen får mig att tappa hakan. Ofta "simpla" saker med animationerna och så vidare.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Någon som hittat en Futo? Har letat som en galning men aldrig sett skymten av en. Är den kanske borttagen? Inte sett någon Blista heller.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Någon som hittat en Futo? Har letat som en galning men aldrig sett skymten av en. Är det kanske borttagen? Inte sett någon Blista heller.


Blista Compact finns inte längre

Det ska finnas en Karin Futo i alla fall.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Blista Compact finns inte längre




Citerar Humanisten:
Det ska finnas en Karin Futo i alla fall.


Hm. Får väl fortsätta leta då, det var min favoritbil i GTA IV. Vill ha en till Trevor.

Tillagt 2013-09-28 14:13:
Jag skulle gärna köpa en, men det verkar mest vara lyxiga sportbilar till försäljning på internet. Lite synd.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Sideshow95:Någon som hittat en Futo? Har letat som en galning men aldrig sett skymten av en. Är det kanske borttagen? Inte sett någon Blista heller.

Blista Compact finns inte längre

Det ska finnas en Karin Futo i alla fall.


Denna finns ju annars:

http://gta.wikia.com/Blista
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Humanisten:
Absolut hade det varit bättre om det hade funnits mer starka kvinnliga roller, fast vissa säger att det nästan är ett måste att någon av huvudpersonerna ska vara en kvinna bara för att det är tre karaktärer eller att kvinnor ska vara skrivna på ett visst sätt, att sådant ska kvoteras in i storyn.


Kvoteras och kvoteras, jag tycker att spelet hade gynnats av en kvinnlig karaktär som hade brytit av den grabbiga stämningen lite. Man skulle ju kunna göra en massa roligt med en kvinnlig karaktär som man aldrig gjort med ett GTA-spel förut. Klart det hade varit kul liksom (: men jah, jag gillar ju fortfarande spelet som fan så det är inte så.

Citerar Costae Cavea:
Min flickvän(och även jag) tycker samma sak. Men som män kanske de inte skriver kvinnliga roller lika bra, saknar den kompetensen d.v.s. Håll ut till GTAVI!


Jo men de tror jag de kan. Bonnie i Red Dead Redemption var ju en bra karaktär t.ex! Det vore häftigt om de släppte en DLC, som Gay Tony, fast med en brud. Nå. Man kan ju alltid fortsätta hoppas.

Tillagt 2013-09-28 18:07:
Fan jag måste verkligen nöta detta i helgen så jag hinner bli någorlunda klar innan online-delen släpps. Det finns för mycket roligt att göra vid sidan om! (i-landsproblem)
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Kvoteras och kvoteras, jag tycker att spelet hade gynnats av en kvinnlig karaktär som hade brytit av den grabbiga stämningen lite. Man skulle ju kunna göra en massa roligt med en kvinnlig karaktär som man aldrig gjort med ett GTA-spel förut. Klart det hade varit kul liksom (: men jah, jag gillar ju fortfarande spelet som fan så det är inte så.


Menade inte att du tyckte så, syftade mera på annan kritik som poppat upp i vissa recensioner eller kritik på olika platser, som när folk mera verkar kräva att en av de tre spelbara karaktärerna ska vara en kvinna eller liknande.

Citerar kraz:
Fan jag måste verkligen nöta detta i helgen så jag hinner bli någorlunda klar innan online-delen släpps. Det finns för mycket roligt att göra vid sidan om! (i-landsproblem)


Samma här. Jag borde förhoppningsvis hinna få 100% innan måndag
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Klarade precis spelet, bara jag som tycker att storyn och karaktärerna var bättre i IV? Visst, 5:an är mer innehållsrikt och levande men det är ju mer spännande att följa storyn i 4:an
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!