Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar Gamer 94:
Jamen, det kan bli lite väl niggigt ibland (syftar på hans överanvändande av ordet nigga)


Jag tycker hela dialogen är alldeles för gapig och överdriven.
  • 0
Citerar Nizyo:
En fråga, garage etc..


Undrar faktiskt exakt samma sak.. Någon som vet??
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Gahhh. Det ligger nog i brevlådan i just detta nu! Och det är hela 2 timmar kvar i skolan...
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Nizyo:
En fråga, garage etc.. hur fungerar det egentligen? Som igår t.ex, köpte en motorcykel, gick till garaget, tog ut den, sen hjälpte jag en cyklist. Efter det sprang jag tillbaka men min motorcykel va borta. Fick gå och hämta ut den hos polisen.. MEN kommer det alltid att vara så? Om man t.ex åker till ett uppdrag och tvingas använda ett annat fordon, kommer den då alltid komma till polishuset så man måste hämta ut den? Eller kommer fordonet någon gång att automatiskt komma tillbaka till garaget?


Alltså, just garagen och den generella hanteringen av "sparade" bilar i spelet är, åtminstone för mig, något så in i helvete nedlusat med buggar. Jag har förlorat över tio fordon trots att dessa stått vackert och omsorgsfullt parkerade i mina respektive garage. Dessutom har garaget i Michaels villa helt slutat att fungera för mig. Det går inte att ställa in någonting då garageporten vägrar öppna sig.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Inarion:
Tycker att urvalet på Los Santos Rock är bra mycket sämre än Liberty Rock Radio


Tycker det är som sagt bättre överlag i GTA V, Liberty rock hade 1979, Cry, The Seeker, Goodbye Horses och Jailbreak som var extremt bra men det var allt i princip, resten av låtarna ganska lama och sömniga, I GTA V finns det det inte en enda låt jag skipper på rockstationen, alla är åtminstone bra. Älskar att dom hade Photograph med Def Leppard.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Så, då har man klarat av main story och jag gjorde det med 82.2% upplåst. Kommer göra resterande sidouppdragen för att få 100%.

Vad jag tycker om spelet: Spoiler:Jag valde att rädda både Michael och Trevor (val C). Riktigt bra slut med bilen ner i havet från berget, även om sista uppdraget var alldeles för lätt. Spelade också om valen så jag valde val A, att döda Trevor samt B, att döda Michael. Tycker båda dessa var löjliga då Trevor som är mentalt instabil och har sin power rage, flyr från lilla Franklin som får hjälp av Michael som prejar honom in i en bensintank. Trevor ligger där skadad indränkt i bensin och blir grillad. Spelet slutar. Samma med Michael som också han flyr från Franklin upp in skorsten och får stryk av honom. När han är över relingen och man kan A, välja att dra upp honom, eller B, släppa taget, så skallar han Franklin så han tappar taget och faller mot en säker död. Spelet slutar.

Gillade inte att Franklin var huvudpersonen i spelet. Hade hoppats på att det var Michael trots att jag gillar Trevors karaktär bäst. Franklin var bara jobbig. Spelet hade varit bättre utan honom.

Är detta spelet bättre än det bästa GTA-spelet hittills, San Andreas? Ja. Rockstar har efter nästan 10 år flyttat ner SA till andraplatsen.
  • 0
Åh, hallelujah! Då har man äntligen fått spelet från Amazon. Min första tanke i början var att spela som Franklin, men nu har jag tänkt över och vill spela som Trevor! Vill så gärna hitta den där hippie-campingen som Robbaz fann på Youtube och orsaka kaos!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Har nu hittat baseball bat och golf klubba. Bara crowbar kvar nu.
Jets are like comets at sunset
  • 0
Citerar felixisac:
Har nu hittat baseball bat


Var?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Röven också. Hade tänkt vänta med att köpa det tills jag är klar med psykologin i början av november, men det gick ju inte. Skolan, socialt liv och träning lär gå åt helvete. Maratonspelning i helgen, hörs om 72 timmar.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar gurage:
Vad tycker ni om själva main themet, är de lika bra som GTA IVs?

Gillar den men GTA IVs theme är bättre enligt mig Så skön, har den på mobilen fan 00:20 onwards <3

http://www.youtube.com/watch?v=jqE8M2ZnFL8
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Heist-"spoiler".

Spoiler:Vad är poängen med att crewmembers förbättras när de sämsta nästan alltid dör? (Scripted desutom)

Såg precis eftertexterna rulla föresten. dis game maaeen Lamar var nog den skönaste karaktären.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar felixisac:Har nu hittat baseball bat

Var?
Citerar Sideshow95:
Citerar felixisac:Har nu hittat baseball bat

Var?


Nära fort zancudo finns det två butiker. Den ena är en klädd affär och den andra är en vapen affär. Gå in i klädd affären och in i bak rummet så hittar du den.
Jets are like comets at sunset
  • 0
Varför är FPS bättre på natt än dag ?
Forza Inter <3
  • 0
Citerar felixisac:
Nära fort zancudo finns det två butiker. Den ena är en klädd affär och den andra är en vapen affär. Gå in i klädd affären och in i bak rummet så hittat du den.


Ah, tack!

Tillagt 2013-09-20 21:14:
Citerar kristianss4:
Varför är FPS bättre på natt än dag ?


Eftersom det är mörkt kanske inte lika mycket avlägsna grejer måste renderas eller liknande. Man ser det ju ändå inte liksom. Skulle jag tro.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Älskar att när man förbereder första heisten medSpoiler poiler: Lester så pratar han kort om Niko. Nån annan som märkte det?

Och är det nån annan som tycker Gta5 liknar saints row 2 mycket?
Jets are like comets at sunset
  • 0
Påbörjat en ny omgång, den här gången kör jag med aim assist (körde free aim innan) och ska försöka göra andra val.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar felixisac:
Och är det nån annan som tycker Gta5 liknar saints row 2 mycket?


Det finns vissa likheter, men GTA V är bättre.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar killermm:
Citerar felixisac ch är det nån annan som tycker Gta5 liknar saints row 2 mycket?

Det finns vissa likheter, men GTA V är bättre.


Så klart gta 5 är bättre. Är inte ens ett stort fan av saints row. Tycker bara det finns många likheter.
Jets are like comets at sunset
  • 0
Efter att ha spelat en hel del börjar jag märka den totala avsaknaden på kvalitet i spelet. Sad but true.

1) Oacceptabel framerate - Javisst, det är jättemysigt med draw distance, men det är helt onödigt till skillnad från att ha en spelbar framerate

2) Styrningen - Ingenting är i närheten av lika smidigt som Max Payne 3. Cover-systemet är förbättrat gentemot GTA IV, men karaktärerna rör sig fortfarande med viss klumpighet. Siktandet är verkligen uselt och saknar helt och hållet precision. På denna punkten var faktiskt fyran bra mycket bättre.

3) Fordon - Jesus. Bilfysik finns det i princip ingen och som om det inte vore nog så är det på tok för känsligt, vilket inte lämnar någon som helst plats för precision såvida man inte använder Franklins specialförmåga.

Flygplan är klumpiga som bäst. Återigen är det alldeles för känsligt. Råkar man trycka styrspaken framåt en millimeter för mycket vid landning betyder det faceplant i asfalten.

Folket som ligger bakom helikoptrarna bör avrättas medelst nackskott omedelbart. De gånger man tvingas till att använda helikopter vill jag inte längre spela. Det känns mer som ett fartyg i storm än något som faktiskt är designat för att kunna röra sig effektivt i luften.

U-båtar har jag inte hunnit leka så mycket med än, men det lilla jag prövade bådade verkligen inte gott. Det kändes inte som om man hade vidare mycket kontroll över någonting alls utan snarare som att man guppade upp och ner under ytan och på något sätt ändå lyckades ta sig fram.

4) Alldeles för lite i form av tutorials/information, precis som tidigare spel. Att tutorials och liknande kommer i form av tooltips i hörnet av skärmen är bland det absolut mest korkade jag varit med om då de av någon anledning tvunget skall komma när man är mitt uppe i det man behöver hjälp med.

GTA V är ett fruktansvärt roligt spel, men mer än 7/10 kan det inte få.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
1) Oacceptabel framerate - Javisst, det är jättemysigt med draw distance, men det är helt onödigt till skillnad från att ha en spelbar framerate


Antar att du aldrig spelat serien innan, eller vet var gränsen för "spelbart" går.

Citerar Inarion:
Siktandet är verkligen uselt och saknar helt och hållet precision. På denna punkten var faktiskt fyran bra mycket bättre.


Men det finns ju olika möjligheter för siktandet. Testat dessa? Jag körde free aim och hade inga problem

Citerar Inarion:
3) Fordon - Jesus. Bilfysik finns det i princip ingen och som om det inte vore nog så är det på tok för känsligt, vilket inte lämnar någon som helst plats för precision såvida man inte använder Franklins specialförmåga.


Håller inte med alls där.

Citerar Inarion:
Folket som ligger bakom helikoptrarna bör avrättas medelst nackskott omedelbart. De gånger man tvingas till att använda helikopter vill jag inte längre spela. Det känns mer som ett fartyg i storm än något som faktiskt är designat för att kunna röra sig effektivt i luften.


Det enda jag stör mig på är skakandet/svajandet. Annars är det som... Att flyga som i GTA IV förutom just det irriterande svajandet.

Citerar Inarion:
4) Alldeles för lite i form av tutorials/information, precis som tidigare spel. Att tutorials och liknande kommer i form av tooltips i hörnet av skärmen är bland det absolut mest korkade jag varit med om då de av någon anledning tvunget skall komma när man är mitt uppe i det man behöver hjälp med.


Jag tycker att det introducerar saker i en bra takt och tooltips fungerar. Att ha en enorm radda med nya tutorials hade varit ganska mycket och frustrerande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Inarion:
1) Oacceptabel framerate - Javisst, det är jättemysigt med draw distance, men det är helt onödigt till skillnad från att ha en spelbar framerate


Vad kräver du av en konsol från 2006?

Citerar Inarion:
2) Styrningen - Ingenting är i närheten av lika smidigt som Max Payne 3. Cover-systemet är förbättrat gentemot GTA IV, men karaktärerna rör sig fortfarande med viss klumpighet. Siktandet är verkligen uselt och saknar helt och hållet precision. På denna punkten var faktiskt fyran bra mycket bättre.


Fyran. Bättre. Är du skön eller?

Citerar Inarion:
3) Fordon - Jesus. Bilfysik finns det i princip ingen och som om det inte vore nog så är det på tok för känsligt, vilket inte lämnar någon som helst plats för precision såvida man inte använder Franklins specialförmåga.


Du har inte kört bil va?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Humanisten:
Antar att du aldrig spelat serien innan, eller vet var gränsen för "spelbart" går.


Gränsen för spelbart går vid 55 frames per second. Enstaka drops är tillåtna, men 30 frames borde vara olagligt för brott mot mänskligheten.

Citerar Humanisten:
Men det finns ju olika möjligheter för siktandet. Testat dessa? Jag körde free aim och hade inga problem


Har lekt runt en hel del, men det känns för klumpigt jämfört med t.ex. Max Payne 3.

Citerar Humanisten:
Håller inte med alls där.


Hur resonerar du då? För att bilfysiken är usel går inte att argumentera om. Det är ingenting annat än en fråga om att folk gnällde på GTA IV och Rockstar gav dem den arkad-aktiga skräpfysik de krävde. Känsligheten är vad som stör mig allra mest på denna punkten, dock.

Citerar Humanisten:
Det enda jag stör mig på är skakandet/svajandet. Annars är det som... Att flyga som i GTA IV förutom just det irriterande svajandet.


Att flyga i GTA IV var precis lika fruktansvärt. Flyger jag helikopter vill jag inte att det skall kännas som att åka båt. Default-läget borde vara att mer eller mindre stå still mitt i luften, inte att svaja runt som en kraftigt berusad tant i övre medelåldern. Framåt med styrspaken skall innebära framåt, inte rakt ned i marken. Precision är vad jag är ute efter.

Citerar Humanisten:
Jag tycker att det introducerar saker i en bra takt och tooltips fungerar. Att ha en enorm radda med nya tutorials hade varit ganska mycket och frustrerande.


Introduktionstakten är bra. Tooltip-systemet är korkat. Hade hellre sett att spelet pausades och du fick upp en mer ingående ruta på skärmen.

Citerar Chuckyflash:
Vad kräver du av en konsol från 2006?


60 frames per second i alla lägen. Betyder det att du måste skära ned på grafiken så är får det vara så. När man pressar konsolen så hårt att det inte alltid ens körs i 30 så är det illa.

Citerar Chuckyflash:
Du har inte kört bil va?


Du har inte spelat spelet, va?
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Gränsen för spelbart går vid 55 frames per second. Enstaka drops är tillåtna, men 30 frames borde vara olagligt för brott mot mänskligheten.


Jag hoppas verkligen att du skämtar.

Citerar Inarion:
Har lekt runt en hel del, men det känns för klumpigt jämfört med t.ex. Max Payne 3.


Fast Max Payne 3 var en annan form av spel och shooter.

Citerar Inarion:
Hur resonerar du då? För att bilfysiken är usel går inte att argumentera om. Det är ingenting annat än en fråga om att folk gnällde på GTA IV och Rockstar gav dem den arkad-aktiga skräpfysik de krävde. Känsligheten är vad som stör mig allra mest på denna punkten, dock.


Mera att det du påstår att det inte finns någon precision. Jag har i alla fall inga problem att saxa mellan bilar på motorvägen med plattan i mattan och då kör jag Ps3-versionen, alltså med ett av de fladdrigaste kontrolldonen som finns. De har väldigt hög precision bara man faktiskt vet hur man använder en handkontroll.

Citerar Inarion:
Introduktionstakten är bra. Tooltip-systemet är korkat. Hade hellre sett att spelet pausades och du fick upp en mer ingående ruta på skärmen.


Så spelet ska seriöst pausas varje gång en ny sak introduceras?

Citerar Inarion:
Att flyga i GTA IV var precis lika fruktansvärt. Flyger jag helikopter vill jag inte att det skall kännas som att åka båt. Default-läget borde vara att mer eller mindre stå still mitt i luften, inte att svaja runt som en kraftigt berusad tant i övre medelåldern. Framåt med styrspaken skall innebära framåt, inte rakt ned i marken. Precision är vad jag är ute efter.


Wait, du klagar på arkadig bilfysik för bilar, men vill ha ultra-arkadiga helikopterkontroller?

Citerar Inarion:
60 frames per second i alla lägen. Betyder det att du måste skära ned på grafiken så är får det vara så. När man pressar konsolen så hårt att det inte alltid ens körs i 30 så är det illa.


Det fånigaste jag hört på år och dagar.
Eller i alla fall den här veckan.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag hoppas verkligen att du skämtar.


Begreppet PC master race har aldrig passat så bra som nu. 30 fps år 2013 är inte acceptabelt. Den enda anledningen till att det över huvudtaget existerar är för att 360 och PS3 är föråldrat skräp. Har svårt att tänka mig att det lever kvar inom nästa generation om ett par år.

Citerar Humanisten:
Mera att det du påstår att det inte finns någon precision.


Okay, visst. Det var lite av en hyperbol, men min poäng är lika sann för det. Det går att vara precis, men problemet är att i princip inga svängar utnyttjar hela styrspakens range of motion.

Citerar Humanisten:
Så spelet ska seriöst pausas varje gång en ny sak introduceras?


Hellre det än att en liten popup kommer upp i ena hörnet samtidigt som man blir beskjuten, för att aldrig någonsin komma upp igen. Det funkar utmärkt i många andra spel. Varför skulle GTA V vara annorlunda?

Citerar Humanisten:
Wait, du klagar på arkadig bilfysik för bilar, men vill ha ultra-arkadiga helikopterkontroller?


Nej. Arma II lyckas alldeles utmärkt med sina helikoptrar. Inlärningskurvan är hög, men när man väl kommit in i det så är det bland det absolut roligaste i spelet. Börjar helikoptern svaja så är det ditt fel. I GTA V, och andra sidan, svajar du ju för fan nästan utan att ens röra styrspaken.

Citerar Humanisten:
Det fånigaste jag hört på år och dagar.
Eller i alla fall den här veckan.


PC master race.
To Dare is To Do
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!