Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar Aaandy:
Jag förstår Rockstars tankebanor, men det vore trist om jag till exempel enbart vill spela som en viss karaktär, och därmed får en usel AI med mig. Eller tvärtom, en överdrivet bra AI. I mina ögon känns det just nu som att de kommer tvinga en till att skifta karaktär, vilket jag inte riktigt vet om jag uppskattar.


Du blir nog bara tvingad att byta under de stora rånen. Antar att alla mindre uppdrag i spelet utförs av bara en karaktär, och att dessa i sin tur bygger upp mot de större uppdragen. Själv tycker jag att det ska bli kul att se hur bra bytena verkligen fungerar, och om de tillför en extra dimension till spelet.
  • 0
Citerar Overlorddd:
Du blir nog bara tvingad att byta under de stora rånen. Antar att alla mindre uppdrag i spelet utförs av bara en karaktär, och att dessa i sin tur bygger upp mot de större uppdragen. Själv tycker jag att det ska bli kul att se hur bra bytena verkligen fungerar, och om de tillför en extra dimension till spelet.


Självklart! Lyckas Rockstar kan det bli hur bra som helst. Jag blev dock lite skeptisk när de bytte mitt under gisslantagningen från han som höll gisslan till en krypskytt (jag har tyvärr glömt namnen på karaktärerna).
  • 0
Vet inte om nån ha nämnt detta innan men mus pekaren man ser när dom surfar på börsen ge dig fingret =)
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Vet inte om nån ha nämnt detta innan men mus pekaren man ser när dom surfar på börsen ge dig fingret =)
Jets are like comets at sunset
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
de kanske ger en backup då fast inte lika bra som om man skulle skjuta själv


Okidoki, hoppas dom fungerar helt okej för sig själva. ^^

Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
medhjälpare som man kan ha med dig under rånet om man vill


Ah, alright. Tack!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Fan vad bra det såg ut på trailern. Nu är jag riktigt taggad asså.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Jag vet vad jag kommer göra, som jag alltid gjort visserligen, men ändå: spela klart alla uppdrag/campaign så fort som faen så att jag illa kvickt kan göra vad jag vill. Bo på landsbygden, köra skördetröska och pickup truck, leva det redneck-liv jag hade levt om jag vore amerikan. Yiiihaa!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vBp
TePVmdmg#at=578


exklusiv intervju med rockstar från cvg, en del ny info där det bland annat förklaras hur man kan ta sig an uppdragen på olika sätt. intressant prat för den som vill veta mer i detalj om en del grejer i spelet
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Citerar Avoca:
Citerar Evy_91:Hade helst velat ha det till PS4 men vad jag förstått så kommer det bara till nuvarande konsol och PC

Det är inte utannonserat till PC.

Ne, inte utanonserat men jag har läst det flera gånger och troligtvis kommer det ju mer till PC,men inte next gen...
  • 0
Citerar Evy_91:
Ne, inte utanonserat men jag har läst det flera gånger och troligtvis kommer det ju mer till PC,men inte next gen...


Det är nog en väldigt liten chans att det inte kommer till PC. Men det kan nog dröja ett tag, dessvärre.

Trailern såg för övrigt suverän ut. Känns fräscht och fantastiskt. Även om grafiken var lite utdaterad så tyckte jag att animationerna och dylikt såg riktigt bra ut. Världen man vistas i såg väldigt levande och inbjudande ut. Det såg riktigt bra ut helt enkelt.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Vet inte vad jag tar mig till riktigt om GTA V inte blir annat än svinbra. Har nog aldrig längtat så här mycket efter ett spel.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Ser riktigt fräscht ut!
  • 0
Citerar Straholic:
Vet inte vad jag tar mig till riktigt om GTA V inte blir annat än svinbra. Har nog aldrig längtat så här mycket efter ett spel.


Blev lite sugen när jag såg trailern men är knappast hypad.

Senaste spelet jag kunde hypa för var RDR.
  • 0
Citerar Lurkman:
knappast hypad.


Jag har dyslexi. Deal with it
  • 0
Citerar Lurkman:
Senaste spelet jag kunde hypa för var RDR.


Wait...The Last of Us...Bioshock Infinite...sir, are you alright?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Wait...The Last of Us...Bioshock Infinite...sir, are you alright?


Tycker faktiskt det är väldigt sällan man blir så där superhypad. Har bara varit det över två spel de senaste tre åren.

Ett av dem är givetvis GTA V.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
GTA är ju alltid ett spel man är hypad inför. Man vet inte alltid va RS har i bakfickan, så de ska bli extremt spännande
  • 0
Jag hoppas verkligen att Rockstar har klurat ut nåt riktigt bra och effektivt för att hålla alla modders/hackers borta ifrån multiplayerläget. GTA IV's Multiplayer är fullkomligt mördat av alla dessa avskum...
  • 0
Citerar MadMiche7:
Jag hoppas verkligen att Rockstar har klurat ut nåt riktigt bra och effektivt för att hålla alla modders/hackers borta ifrån multiplayerläget. GTA IV's Multiplayer är fullkomligt mördat av alla dessa avskum


Om du menar Trainers så går det bara använda det på free roam mp och inte på deathmatch tex.

Och ser inget fel om det kommer även till GTA V bara roligt spelet blir så mycke roligare med trainer. Men man borde kunna skapa server som inte går att använda trainer så slipper folk klaga .
Jag har dyslexi. Deal with it
  • 0
Citerar Calavera85:
Om du menar Trainers så går det bara använda det på free roam mp och inte på deathmatch tex.

Och ser inget fel om det kommer även till GTA V bara roligt spelet blir så mycke roligare med trainer. Men man borde kunna skapa server som inte går att använda trainer så slipper folk klaga .


Vad är trainers?

Hoppas att Rockstar förbättrar network, har alltid haft problem med deras. Nu funkade Max Payne 3 rätt bra men tidigare spelr varit usla.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Vad är trainers?


En form av mod, eller kanske snarare ett modverktyg som låter dig spawna bilar, npc:er, ändra färger på grejer, eller precis vad fan som helst. Lite som en console. Skitkul att tramsa runt med.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
En form av mod, eller kanske snarare ett modverktyg som låter dig spawna bilar, npc:er, ändra färger på grejer, eller precis vad fan som helst. Lite som en console. Skitkul att tramsa runt med.


Låter riktigt roligt. Förstår inte riktigt hur det kan förstöra upplevelsen, visst om man hamnar med människor som vill jävlas men så länge det inte förstör balansen är det väl helt ok.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Låter riktigt roligt. Förstår inte riktigt hur det kan förstöra upplevelsen, visst om man hamnar med människor som vill jävlas men så länge det inte förstör balansen är det väl helt ok.


Jo, det kan vara väldigt roligt. Grejen är dock att det i princip är omöjligt att hitta en free roam-server där inte hälften av spelarna är odödliga. Så det förstör i allra högsta grad balansen. Tyvärr.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Jag hoppas att de har titta väldigt mycket på storys som har flera perspektiv i berättandet. GTA V har potential att berätta en fantastisk historia ur tre perspektiv och jag hoppas verkligen att rockstar utnyttjar detta samt att de gör det rätt. Det är ju trots allt ett helt nytt koncept även för rockstar, men troligtvis så kommer de lyckas även på denna punkt.
va...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!