Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar metroid_prime:
Möjligen att man börjar med en och sedan introducerar dom andra genom honom men jag tror inte att storyn kommer att kretsa kring en särskild karaktär. Hela PR kampanjen skvallrar väl nästan det tycker jag, jag hoppas dock att det verkligen ges utrymme åt spelarens val och att man själv nästan får bestämma vem som ska komma i fokus.


Kändes i trailern att Michael var lite "i mitten". Det har ju till ex han som sätter ihop gruppen. Där vi helikoptern.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Tror ni att någon av karaktärerna kommer vara lite mer "huvudkaraktär"? Känns lite som att Michael kommer ha den rollen.


Jag tror att vi fått se en vinklad syn på spelet utifrån Michaels synvinkel och att vi kommer att få se trailers med inriktning på Franklin och Travis senare, sen kan jag ingenting annat än hålla med dig om att det i så fall skulle vara Michael som skulle bli huvudkaraktären, eftersom han känns mer som en "default" karaktär där alla på sätt och vis kan känna sig bekväm i hans skor.
Om apan själv får bestämma!
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Kändes i trailern att Michael var lite "i mitten". Det har ju till ex han som sätter ihop gruppen. Där vi helikoptern.


Jo men precis, jag tror som sagt att Michael kommer att användas som klistret för spelet karaktärer. Han är med och introducerar karaktärerna till spelaren och varandra, när han har gjort det så kanske han tar steget tillbaka och delar på uppmärksamheten med dom andra karaktärerna. GTA har väl alltid haft det upplägget. Vi möter en skurk som sedan introducerar oss till en annan skurk, när han väl har gjort det så lämnar han nästan handlingen. Kanske lite så fast med huvudkaraktärerna den här gången.
  • 0
Alltså jag tjatar om och om igen: San Andreas är fortfarande ett riktigt bra spel. Det finns missions som jag upptäckte typ 3 år efter min första genomspelning, ett av de är faktiskt ett av de bästa i spelet enligt mig.

Spoiler:Menar efter att man klarat av körskolan i San Fierro och köpt upp den där bilaffär mitteemot garaget, så finns det ett uppdrag där man stjäl ett bar sportbilar tillsammans med Ceasar och kör runt i staden medans polisen jagar en.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar neostar:
Ni som längtar efter gta v kan, spela gta iv på pc med icenhancer och hd texturer då jävlar har inte gta v inte en chans. Med moddarna är spelet bland det snyggaste på marknaden idag. Fixade det själv igår och jag är överlycklig gta iv känns som ett helt nytt spel


Dock så får det inte GTA IV att sluta vara ett stort stycke skit på pinne på PC hur mycket man än moddar det. Speciellt om man har AMD-kort och Windows 8.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Holy snapdragon. Lite fler bilder

http://www.rockstargames.com/newswire/article/47481/happy-holi
days-enjoy.html

Det verkar finnas små ubåtar


Holy Jezus, sharks!!!

Tack som fan att du posta, ibland lönar det sig att kolla GR även på julafton.
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Ohhh my laaaaawwd! Ubåtar!!!
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Är det nån mer än jag som önskar de skulle ha olika årstider i spelet, typ vid jul så är det juldekorerat i staden och vid Halloween så går folk i underliga kläder.
adda mig på PSN: Luca1988
  • 0
Citerar Luca_:
Är det nån mer än jag som önskar de skulle ha olika årstider i spelet, typ vid jul så är det juldekorerat i staden och vid Halloween så går folk i underliga kläder.


Vore lite småroligt men inget som skulle vara värt resurserna och tiden som skulle krävas för att få med det. Och absolut inget som skulle vara värt att ta bort något annat för.
  • 0
Citerar Luca_:
Är det nån mer än jag som önskar de skulle ha olika årstider i spelet, typ vid jul så är det juldekorerat i staden och vid Halloween så går folk i underliga kläder.

Det skulle väl kanske gå, speciellt i San Andreas då det ska vara en California-kopia och det snöar ju knappt där. Så man kan ju ha bara dekorationer kanske, men tror att man får ha det lite bundet till uppdrag.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Luca_:
Är det nån mer än jag som önskar de skulle ha olika årstider i spelet, typ vid jul så är det juldekorerat i staden och vid Halloween så går folk i underliga kläder.


Skulle definitivt uppskattas, men skulle bli för mycket onödigt jobb för något som egentligen inte ändrar något rent spelmässigt.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Gta V tillsammans med The Last Of Us är de spelen jag ser mest fram emot under nästa år. Efter att ha sett trailern till Gta V så kommer nog Trevor att bli min favoritkaraktär just för att han verka vara så galen.
  • 0
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Jag vill se gameplay
Jets are like comets at sunset
  • 0
Citerar gurage:
Vilka låtar skulle ni vilja ha med?


Låtar likt dem som var med i Liberty Rock Radio vill jag gärna ha. Fascination med David Bowie, The Seeker med The Who eller Evil Woman med ELO.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
West coast hip hop!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar gurage:
Vilka låtar skulle ni vilja ha med?


Jag fastnar alltid för stationen med klassisk rock, förutsatt att det inte finns en kanal som enbart spelar 80-talspop. Jag har dock sedan Kavinsky mer eller mindre bekräftades spelas på stationen som förmodligen kommer heta NightRide FM, hoppats att fler artister av samma slag och kanske ännu längre bort från French, lutandes mer åt Outrun-Electro, ska finnas att lyssna på.
Miami Nights 1984, FM Attack och Futurecop! skulle inte göra soundtracket sämre.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Med tanke på att GTA-spelen brukar ha väldigt kontemporära eller aktuella grejer... Tror ni spelet kommer innehålla Gangnam Style ELLER om spelet kommer parodiera Gangnam Style och internetkultur?

Bara en tanke som slog mig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
internetkultur


Absolut. Där har man ju redan varit och petat lite med MyRoom och Bleeter i senaste installationen och dess expansioner. När det kommer till sensationer skulle jag hellre slänga småmynt åt någon som föreslog att en ung sångare får mer uppmärksamhet av de som hatar honom än de som uppskattar honom.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar torbli79:
West coast hip hop!


Kalifornisk-rock vore underbart, om det nu finns något som heter sånt. Tänk musiken i filmen Spread, eller ibland i Entourage.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!