Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Verkar helt fantastiskt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Låter ju helt sjukt att det är större än RDR, San Andreas och GTA IV tillsammans. Undrar hur många skivor det blir till 360?
  • 0
Vore coolt med Co-op där varje person kan köra en av de tre huvudpersonerna
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Är taggad till max.
Om det bara blir ett spelköp nästa år så är den platsen garanterad GTA V, utan tvekan.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar oskwish:
Vore coolt med Co-op där varje person kan köra en av de tre huvudpersonerna

Exakt vad jag tänkte, men tror det får bli online då. Splitscreen funkar nog inte så bra i det här fallet.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Humanisten:
You're doing it wrong. Jag menar inte priset per spel, snarare bristen på betalande PC-spelare.


Jaha, du menar det. Ja, det är väldigt tråkigt.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Trombley:
Citerar Humanisten:You're doing it wrong. Jag menar inte priset per spel, snarare bristen på betalande PC-spelare.

Jaha, du menar det. Ja, det är väldigt tråkigt.


Ge siffror på det tack, för de jag känner och de jag pratar halvt med, köper sina spel till pc.... Och xbox 360 är absolut den konsol med minst piratkopiering
  • 0
Citerar BubbeZ:
Ge siffror på det tack, för de jag känner och de jag pratar halvt med, köper sina spel till pc.... Och xbox 360 är absolut den konsol med minst piratkopiering


Har inga direkt konkreta siffror, men man försummar inte de som skulle köpa mest? Och bara för att de du känner köper spelen betyder inte det att det representerar resten av världen. Ingen av mina kompisar har köpt ett Wii, Nintendo DS eller 3DS det betyder inte att Nintendo inte säljer.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har inte spelat tvspel sedan GTA IV kom ut och spelade då regelbundet i ca 1,5 år. Är ett stort fan av rockstar och GTA-spelen och har spelat igenom varende spel i serien. Det här spelet, enbart, kan mycket väl få mig att köpa ett ps3 eller xbox 360 igen. Blir så otroligt hypad av att läsa om det och se bilder!
Det är definitivt en av världens mest genomarbetade spelserier som alltid har tilltalat mig.

Btw, bara jag som stör mig på att spelet är titulerat GTA V? Tycker man borde använda sig av något utan siffra, likt Vice city, San andreas och sparat 5an till ett spel som blir lite mer ordentligt revolutionerande. Jag menar hoppet mellan 2 till 3 och 3 till 4 är ju enastående och lite av milstolpar i serien. Man hade kunnat spara 5an till nästa generations spel exempelvis. En ytterst småsak iofs. ;)
Även den starkaste måste ta i när han skiter!
  • 0
Wow, jag som en ultra-grafik nörd tycker att screenshotsen ser sjukt läckra ut. Väldigt härlig GTA-grafik
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar BubbeZ:Ge siffror på det tack, för de jag känner och de jag pratar halvt med, köper sina spel till pc.... Och xbox 360 är absolut den konsol med minst piratkopiering

Har inga direkt konkreta siffror, men man försummar inte de som skulle köpa mest? Och bara för att de du känner köper spelen betyder inte det att det representerar resten av världen. Ingen av mina kompisar har köpt ett Wii, Nintendo DS eller 3DS det betyder inte att Nintendo inte säljer.


Va baserar du din "snarare bristen på betalande PC-spelare." på? om nu inte personer i din omkrets räknas och inga siffror om saken.
  • 0
Måste nog vara första GTA-spelet man kommer köpa då! Är grymt taggad nu.
  • 0
Citerar BubbeZ:
Va baserar du din "snarare bristen på betalande PC-spelare." på? om nu inte personer i din omkrets räknas och inga siffror om saken.


Att utvecklare inte satsar riktigt lika mycket till PC? Varför i hela friden skulle utvecklare inte satsa på en plattform om dessa köpte minst lika mycket eller mer än konsol? Skulle ubisoft envisas med DRM om det inte fanns nååååågra problem med förluster vad gäller för då sålda PC-spel? Det är företag, om det finns en massa, massa pengar så investerar utvecklarna i PC. Finns det inte tillräckligt så kan det vänta eller helt enkelt inte göras bra
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hur är det nu tänkt att man ska kunna sova?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar BubbeZ:
Va baserar du din "snarare bristen på betalande PC-spelare." på? om nu inte personer i din omkrets räknas och inga siffror om saken.


Ge dig. Det är fler som laddar ner olagligt till PC än konsol. Om det hade varit lika lätt för konsolspelare att ladda ner och cracka spel så hade de gjort det minst lika mycket.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Trombley:
Ge dig. Det är fler som laddar ner olagligt till PC än konsol. Om det hade varit lika lätt för konsolspelare att ladda ner och cracka spel så hade de gjort det minst lika mycket.


Tyvärr, så är det nog den ledsamma sanningen. Till det kommer också det obehagliga att jag alltför ofta läst: "Ska ladda ner det till min sega gamla PC för att "testa"...gillar jag det så köper jag det till 360/PS3". Det är klart att spelar man på ett format A så har man inte lika stora samvetskval/tvekan att förstöra för format B...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Vad tror ni att vi kommer att få se i nästa trailer som kommer på onsdag?
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Citerar Savagemessiah:
Vad tror ni att vi kommer att få se i nästa trailer som kommer på onsdag?


Troligtvis en introduktion till en eller alla huvudpersonerna med lite snygga klipp med lite saker man kan göra i kombination med väldigt passande musik. The usual stuff.

Tror ni vi kommer få samma typ av videor som vi fick med Max Payne, Red Dead och L.A. Noire där man introducerar spelmekaniken och så vidare?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Tror ni vi kommer få samma typ av videor som vi fick med Max Payne, Red Dead och L.A. Noire där man introducerar spelmekaniken och så vidare?


Jag tror inte att vi kommer att få se så värst mycket gameplay så att säga, när det kommer till GTA så brukar det väl vara så? Har faktiskt ingen koll

Jag tror iallafall att dom kommer ha en video som förklarar hela "byta karaktär" grejen eftersom många inte förstår hur det fungerar o.O
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
GOTY 2013, garanterat.

En liten sammanställning:

Mechanics

-All mechanics revamped
-Cars hold to the ground better, feels like a racing game
-The game now has a soundtrack like Bully and Redemption that plays while you're on missions

Game World

-The exterior world and the interiors combined are bigger than Red Dead Redemption, Grand Theft Auto IV and San Andreas combined, with room to spare.
-Fully-modeled 24/7's return
-Ammu-nations return
-Fully explorable Mt. Chiliad
-A Salton Sea region
-A military base
-Explorable, fully detailed sea floor
-Research in LA resulted in a quarter-million photos and many hours of video

Protagonists

-Switch between the three protagonists at any time at the press of a button
-When you switch, the camera pulls away from your current character Google Earth-style (or MCLA-style) and then zooms into the character you selected
-When you're not controlling a character, they go about their own business, leading their own lives
-Each protagonist has his own fleshed-out story arch

Story

-Game has a big focus on heists
-Some characters have returned from the GTAIV era, none from PS2 era
-Random encounters are back

Things to do

-More side missions
-More sophisticated mini games
-Some activities are for all three, some are unique
-Can perform yoga
-Can play tennis
-Fully-fledged golf game
-No dating
-No RPG-style player customization [no working out or getting fat]
-Can change clothing, even change into just underwear
-TV shows have returned
-Dynamic missions such as attacking random money trucks [like in Chinatown Wars] or catching a mugger who snatched a purse

Vehicles

-BMX bikes
-Mountain Bikes
-Road bikes
-Dirt bikes
-Planes
-Fighter jets
-ATVs
-JetSkis
-No need to take pilot school
-Sentinel XS sports car
-Bodhi [a large truck similar to a convertible Jeep Wrangler]
-9F [similar to an Audi R8]

Protagonists

Michael
-Early 40s
-retired bank robber
-voice in the first trailer
-in witness protection
-has a daughter named Tracy
-has a son named Jimmy
-wife is Amanda

Demo Introduction Mission
Starts by introducing Michael resting alongside a pool while waring flip flops in the rich neighborhood of Rockford Hills. He has a private tennis court and in the distance is the cityscape of downtown Los Santos. His wife is burning through his cash and he doesn't communicate well with his children. He walks into his mansion and Tracy, his daughter, is playing a Just Dance-type game. "It's called exercise - you should try it" she tells her father. Amanda, his wife, is seen going out to her Sentinel XS sports car. She yells to him, "If you want to know where I am you can check your credit card statements." He then yells back to her, "Hey, I'm feeling lucky! I'll check the hospitals." With the wife gone, Michael grabs his bicycle out of his garage and rides down the neighborhood. GI states that they spot sprinkler systems, rolling hills and high-end luxury cars.

Trevor
-Early 40s
-career criminal
-former military pilot
-lives in Blaine County
-drug user
-violent outbursts and destructive rampages
-used to work with Michael
-wears plain white t-shirts
-has a tattoo that says "Cut Here" with a dotted line around his neck

Demo Introduction Mission
After switching from Michael, the camera zooms into a desert region of the map where Trevor's ramshackle trailer is. The mission starts off with him battling constipation, with him yelling "I need a fucking midwife for this thing!" He gets into his Bodhi, a large truck similar to a convertible Jeep Wrangler, and heads down the road. Blaine County, where he lives, is a desert region full of meth heads, bikers and other "special kinds" of people. He pulls into a parking lot and flips off the people standing there. The playtester then grabs a can of gas, douses the truck and then sets the gas on fire with his Zippo lighter. He stands back and admires. The fire sets a blaze to the tires, then to the chassis and then reaches the gas tank causing an explosion.

Franklin
-Mid 20s
-repo man for Armenian Luxury car dealership
-South Los Santos
-stumbles into Michael when looking for a hustle

Demo Introduction Mission
Starts off with Franklin cruising Vespucci Beach looking for a car to repo. The beach has tons of activities such as a gym. He locates the vehicle, a 9F, which is similar to an Audi R8. He gets into the car and puts the top down. As he's driving, a number of familiar businesses are present, such as Ammu-Nation.
Other Characters

Lamar
Franklin's crazy friend
Funny

Jimmy
-20 years old
-Michael's son
-Pot smoker
-Confused relationship with Michael

Amanda
-Michael's wife
-Michael is said to have been awful to her

Other missions

Trevor and Michael have the FIB on them and they are forced to perform a snatch and grab for the FIB. They meet at a helipad to pick up a helicopter supplied to them by the FIB. Trevor has agreed to the mission on the promise that his friend Brad will be freed. Michael tells Trevor "We'll talk about Brad later." Michael changes into an outfit that is suitable for rappelling a skyscraper. Then Michael and Trevor get into the chopper and fly away. The copper arrives at the IAA HQ (the CIA). Franklin is already waiting for them, perched with a sniper in a building nearby. The player then controls Michael as he rappels down the side of the IAA skyscraper. A musical score intensifies as Michael locates the target. Michael smashes through the window to rescue the target from the enhanced interrogation techniques. From here, an icon appears letting the player switch to Franklin to help snipe from afar. While the mission allows you to stay as Michael if you wanted to, the player switches to Franklin. The camera transitions to Franklin and his sniper rifle where you can help Michael pick off remaining agents. After Trevor picks up Michael and their target, a helicopter chase ensues. During this chase, you can pick who you want to be. You can be Trevor and pilot the helicopter or Michael and fire an assault rifle out the back of the helicopter or you can be Franklin and snipe the other pilots.
  • 0
Citerar Atari 2600:
En liten sammanställning:


Schysst att du la upp det
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Kommer konsolerna palla detta?
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Jag som trodde att aktiviteterna i GTAIV var det tråkigaste någonsin, så har de med yoga i femman. I övrigt verkar allt super.
  • 0
Citerar Atari 2600:
-Ammu-nations return




Citerar Atari 2600:
-Game has a big focus on heists




Citerar Atari 2600:
-No dating




Citerar Atari 2600:
bikes




Citerar Atari 2600:
-Planes




Har inte varit så värst sugen generellt sett på GTA sedan GTA IV, som jag inte riktigt föll för. Det här låter dock toppen! Hoppas att humorn är i stil med SA!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!