Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Någon som tycker att Rockstar borde lägga till att man kan dricka alkohol när man vill och kan gå in i så kallad "drunk mode" som de hade med saloonerna i Red Dead?
  • 0
Citerar SebbeXN:
Någon som tycker att Rockstar borde lägga till att man kan dricka alkohol när man vill och kan gå in i så kallad "drunk mode" som de hade med saloonerna i Red Dead?


Om det ska finnas kvar måste de väl göra så, med tanke på att de tydligen tar bort möjlighet att använda mobilen på samma sätt.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Örlog:
Citerar gurage:
Jag skulle nog gilla mycket action då jag inte är en rollspelsmänniska men jag respekterar Humanistens åsikt ändå.


Vet inte nån som inte gör det.

Menar du att du inte vet nån som inte gillar action eller någon som inte respekterar Humanistens åsikt?
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Är det din åsikt eller är det fakta?

Citerar Humanisten:
Är det bekräftat eller bara som du tror? Ifrågasätter dig inte utan bara undrar


Kartan blev bekräftad fake av skaparen (som förövrigt var ryss) i någon tråd på gtaforums runt nyår. Han visade upp originalbilden (utan att vara fotad från en skärm alltså) som bevis.

När det gäller den andra bilden så finns inget bekräftat egentligen, men jag tycker i alla fall att det ser ut som GTA IV och en smula photoshop, finns en del teorier om det där tror jag!

Försökte precis leta reda på tråden där kartan förklaras, men utan framgång. Istället hittade jag en annan intressant bild som också är trevlig att titta på.
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Citerar Sandbergjanzonigen:
intressant bild


Den såg minst sagt trevlig ut.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Citerar Trombley:
Citerar Sandbergjanzonigen:
intressant bild


Den såg minst sagt trevlig ut.


Ser ju trevligare ut än förra kartan (som dock visade sig vara fake).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Sandbergjanzonigen:
Försökte precis leta reda på tråden där kartan förklaras, men utan framgång. Istället hittade jag en annan intressant bild som också är trevlig att titta på.


Stort och bra, dock misstänker jag att även den är falsk. Vägarna kring landsbygden ser alldeles för raka ut och det finns i princip inga hus alls. Och tittar ni uppe till vänster på bergsvägen, vem sjutton lägger vägen som en ögla sådär? Och vem bygger en flygplats på en ö där det finns ett berg i vägen?
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar gurage:
Menar du att du inte vet nån som inte gillar action eller någon som inte respekterar Humanistens åsikt?
Citerar gurage:
Menar du att du inte vet nån som inte gillar action eller någon som inte respekterar Humanistens åsikt?


Men snälla nån...
  • 0
Blev faktiskt besviken på avsaknaden av San Fierro/Las Venturas. Visst, LS blir jättestort, men är det inte trevligare med större variation än så? Det verkar ju inte finnas något bortom landsbygden, om någon av kartorna bär en antydan till det färdiga spelets karta.
Stoffman94
  • 0
Jag blev lite besviken på trailern men längtar ändå.
Sluta.
  • 0
Citerar Örlog:
Men snälla nån...


Whatever dude. Du har undvikit att svara på det som kommer att fälla dig, borde ha förstått att vi nu har fått en ny Häxkonster.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Whatever dude. Du har undvikit att svara på det som kommer att fälla dig, borde ha förstått att vi nu har fått en ny Häxkonster.


Snälla sluta bara. Det finns inget skäl för oss att gå mer off-topic i dag. I den här tråden dryftas GTA V, inte personliga påhopp.
  • 0
Citerar stoffman94:
Blev faktiskt besviken på avsaknaden av San Fierro/Las Venturas. Visst, LS blir jättestort, men är det inte trevligare med större variation än så? Det verkar ju inte finnas något bortom landsbygden, om någon av kartorna bär en antydan till det färdiga spelets karta.


Känner samma sak. Visst, Los Santos kommer bli stort, men man kommer ändå att sakna de två andra städerna då dem, tillsammans med landsbygden, erbjöd stor miljövariation.
Det kändes alltid kul att t.ex. börja i Los Santos och sedan (antingen med bil eller flyg) ta sig till t.ex. San Fierro, vara där ett tag, och sedan ta sig till Las Venturas.

Fast sen kanske de känner att det finns risk för upprepning om de flyttar storyn först från Los Santos till någon av de andra städerna (eller landsbygden), då det var vad som hände i GTA: San Andreas.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Känner samma sak. Visst, Los Santos kommer bli stort, men man kommer ändå att sakna de två andra städerna då dem, tillsammans med landsbygden, erbjöd stor miljövariation.


Dock har väl Rockstar inte gått ut och verifierat att det blir brist på andra städer än Los Santos, den andra eller tredje trailern kanske åskådliggör en av de andra ställena.
  • 0
Citerar Örlog:
Citerar T-Boy:
Känner samma sak. Visst, Los Santos kommer bli stort, men man kommer ändå att sakna de två andra städerna då dem, tillsammans med landsbygden, erbjöd stor miljövariation.


Dock har väl Rockstar inte gått ut och verifierat att det blir brist på andra städer än Los Santos, den andra eller tredje trailern kanske åskådliggör en av de andra ställena.


Det är möjligt, men jag tycker att de borde ha visat åtminstone en till av de redan.

Men sa inte Rockstar att det inte skulle bli några fler städer än Los Santos, eller är det jag som blandat ihop det med rykten.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Men sa inte Rockstar att det inte skulle bli några fler städer än Los Santos, eller är det jag som blandat ihop det med rykten.


Rockstar har i princip, förutom med trailern och lite allomfattande information, inte gått ut med nånting.

Bortsett från trailern, är detta det vi har att säga till om GTA V:

Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.

A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California.
  • 0
Citerar Örlog:
Developed by series creator Rockstar North, Grand Theft Auto V heads to the city of Los Santos and surrounding hills, countryside and beaches in the largest and most ambitious game Rockstar has yet created.</qoute>

Där så står det ju att spelet kommer utspela sig i Los Santos och små byar och skog runt omkring (samt stränder).

A bold new direction in open-world freedom, storytelling, mission-based gameplay and online multiplayer, Grand Theft Auto V focuses on the pursuit of the almighty dollar in a re-imagined, present day Southern California.


Södra Kalifornien kan ju betyda att de även har med San Fierro och Las Venturas då de också är del av södra Kalifornien, men med tanke på första stycket så blir man lite osäker.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Vad tror ni om det där med att man ska kunna använda sig av alldagliga objekt som vapen? Jag tycker det låter väldigt trevligt. Om det nu stämmer.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Vad tror ni om det där med att man ska kunna använda sig av alldagliga objekt som vapen? Jag tycker det låter väldigt trevligt. Om det nu stämmer.


Det fanns ju lite av det i GTA IV då man kunde ta upp och kasta t.ex. hamburgare, cigaretter och muggar på folk. Även om det inte var så bra i strid så fungerade det ju hyfsat bra utanför strid i alla fall. Så det tror jag nog är något skulle kunna bli bra i GTA V.

Sen ryktades det ju även om att man skulle få bygga egna vapen. Huruvida det ryktet är sant eller inte har det ju inte hörts något om, men hur ställer ni er till det?

Vore det kul att bygga egna vapen i GTA V, och vad tror ni man skulle kunna bygga?
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Sen ryktades det ju även om att man skulle få bygga egna vapen. Huruvida det ryktet är sant eller inte har det ju inte hörts något om, men hur ställer ni er till det?


Låter bra. Lite rollspels-element är aldrig fel.

Frågan är om de med "bygga" menar att man faktiskt får göra egna vapen, eller om man bara får förbättra de man redan har. Med typ lasersikte, större magasin osv.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar T-Boy:
Södra Kalifornien kan ju betyda att de även har med San Fierro och Las Venturas då de också är del av södra Kalifornien, men med tanke på första stycket så blir man lite osäker.


Nja, San Fierro (San Francisco) ligger i norra Kalifornien och Las Venturas (Las Vegas) ligger i Nevada.
  • 0
Citerar T-Boy:
Det fanns ju lite av det i GTA IV då man kunde ta upp och kasta t.ex. hamburgare, cigaretter och muggar på folk. Även om det inte var så bra i strid så fungerade det ju hyfsat bra utanför strid i alla fall. Så det tror jag nog är något skulle kunna bli bra i GTA V.


Jo fast det kändes ju mer som en kul gimmick än ett riktigt gameplay-moment. Det användes väl bara i ett uppdrag om jag inte mins fel.

Bull in a China-shop?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar T-Boy:
Södra Kalifornien kan ju betyda att de även har med San Fierro och Las Venturas då de också är del av södra Kalifornien, men med tanke på första stycket så blir man lite osäker.


Los Santos låg inte i Kalifornien i GTA: SA, utan där hette delstaten San Andreas. Och om vi tar de verkliga förlagorna av San Fierro och Las Venturas så ligger San Fransisco i norra kalifornien och Las Vegas i Nevada. Så dessa två andra städer kommer med största sannolikhet inte vara med.
Och med tanke på att delstaten nu heter Kalifornien och inte San Andreas så är detta alltså en reboot precis som i GTA IV.

Tillagt 2012-01-10 22:29:
Citerar Zibrith:
Nja, San Fierro (San Francisco) ligger i norra Kalifornien och Las Venturas (Las Vegas) ligger i Nevada.


Damn you!! Du hann före
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar T-Boy:
Södra Kalifornien kan ju betyda att de även har med San Fierro och Las Venturas då de också är del av södra Kalifornien, men med tanke på första stycket så blir man lite osäker.


Los Santos låg inte i Kalifornien i GTA: SA, utan där hette delstaten San Andreas. Och om vi tar de verkliga förlagorna av San Fierro och Las Venturas så ligger San Fransisco i norra kalifornien och Las Vegas i Nevada. Så dessa två andra städer kommer med största sannolikhet inte vara med.
Och med tanke på att delstaten nu heter Kalifornien och inte San Andreas så är detta alltså en reboot precis som i GTA IV.

Tillagt 2012-01-10 22:29:
Citerar Zibrith:
Nja, San Fierro (San Francisco) ligger i norra Kalifornien och Las Venturas (Las Vegas) ligger i Nevada.


Damn you!! Du hann före


My bad!

Tänkte inte heller på att det numera kallas Kalifornien och inte San Andreas. Det är ju dock ett och samma område (San Andreas var ju mer eller mindre GTA-seriens motsvarighet till Kalifornien, om än en mindre version).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Har Rockstar sagt att staten heter California i GTA V och inte San Andreas? För jag tänkte på att bilarnas registreringsskyltar fortfarande har texten San Andreas. http://www.gtawh.com/images/gta5/cop_plate.jpg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!