Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar Humanisten:
Men vem ska jag bråka med nu?


Vadå? Är häxkonster borta?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Vadå? Är häxkonster borta?


Ingen avatar och "no such user" = bannad.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Ingen avatar och "no such user" = bannad.


Haha, oväntat.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Haha, oväntat.


Jag är faktiskt förvånad. Visst, han var trollig, korkad, jobbig och liknande saker... Men jag har sett värre forumiter som kryper runt på forumet som fortfarande finns kvar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag är faktiskt förvånad. Visst, han var trollig, korkad, jobbig och liknande saker... Men jag har sett värre forumiter som kryper runt på forumet som fortfarande finns kvar.


Det han har skrivit i den här tråden är väl kanske inte tillräckligt för att bli bannad, nej. Han måste ha gjort något värre någon annanstans.

Har för mig att han trollade någons blogg ganska rejält, men jag är inte helt säker.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
En tyst minut?
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
En tyst minut?


Visst.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Är Hexan bannad?
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
Citerar gurage:
En tyst minut?



Skrivit kvart i sex på morgonen?!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Citerar gurage:
En tyst minut?



Skrivit kvart i sex på morgonen?!


Kunde inte sova...
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Då kanske vi kan återvända till trådens tänkta ämne.
Grand Theft Auto V.

Blir dock lite svårt när det inte har kommit nya rykten och ingenting heller har bekräftats.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
jag drog en sådan där inforunda på GTA:V, hittar ingenting nytt, men bara att börja tagga nya året?
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
Citerar cocacola3696:
jag drog en sådan där inforunda på GTA:V, hittar ingenting nytt, men bara att börja tagga nya året?


Kan tänka mig att vi får kommer att få lite information sisådär efter nyår.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Vad tycker ni om att ha alternativa slut?
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Vad tycker ni om att ha alternativa slut?


Worked in GTA IV så det borde ju gå i GTA V, i alla fall enligt mig.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ja, men det ändrades inte så mycket. Tänk om det berodde på hur du valt tidigare i spelet om din karaktär dör och du får spela som huvudkaraktärens bror. Typ såna stora förändringar.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Ja, men det ändrades inte så mycket. Tänk om det berodde på hur du valt tidigare i spelet om din karaktär dör och du får spela som huvudkaraktärens bror. Typ såna stora förändringar.


Alltså, huvudsaken är att det makes sense. Att bara ha det för sakens skull ger ju inte mycket. De alternativa sluten i GTA IV kanske kändes relativt vettiga men framförallt hjälpte till att låta oss tala om vem Niko är som karaktär och hur vi vill se honom, men samtidigt visar det att det finns konsekvenser i ens handlingar.

Samtidigt så var twisten i Red Dead var också logisk i sig. (förklarar det närmare om du behagar)
Så att ha med alternativa slut av det slaget är helt okej bara det passar storyn och tonen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Samtidigt så var twisten i Red Dead var också logisk i sig. (förklarar det närmare om du behagar)
Så att ha med alternativa slut av det slaget är helt okej bara det passar storyn och tonen.


Missuppfattar jag dig, eller fanns det alternativa slut i RDR?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Missuppfattar jag dig, eller fanns det alternativa slut i RDR?


nejnej, du missuppfattade mig
Men det var en storytwist med i slutet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
nejnej, du missuppfattade mig
Men det var en storytwist med i slutet.


Aha! Gillade slutet i RDR. Det enda problemet var att Spoiler:man fick spela som Jack efter det. Mer irriterande huvudkaraktär har jag nog aldrig stött på.
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Tystnaden som uppstår i denna tråden när Rockstar utannonserar Man hunt 3.
Ett spel i typisk GTA-stil, fast råare, och frostbite 2.

Jag skulle handla det direkt.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Citerar Carize:
Tystnaden som uppstår i denna tråden när Rockstar utannonserar Man hunt 3.
Ett spel i typisk GTA-stil, fast råare, och frostbite 2.

Jag skulle handla det direkt.


Det skulle inte jag, för det skulle betyda att jag var i en alternativ helvetesdimension eller fångad i en dröm (Inception). Så om detta händer... FLY och låt inte de utomjordiska demonerna som ser ut som Leonardo Dicaprio ta dig!!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Samtidigt så var twisten i Red Dead var också logisk i sig. (förklarar det närmare om du behagar)
Så att ha med alternativa slut av det slaget är helt okej bara det passar storyn och tonen.


Ja Red Deads slut chockade mig ganska rejält.. Men Spoiler: jag önskar att man hade haft chans till närmre kontakt med Jack, jag kände ju honom knappt när jag tog kontroll över honom. Kanske kunde man ha fått träffa dom innan man blev tvungen att leta Dutch o Co.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Citerar gurage:
Citerar Humanisten:
Samtidigt så var twisten i Red Dead var också logisk i sig. (förklarar det närmare om du behagar)
Så att ha med alternativa slut av det slaget är helt okej bara det passar storyn och tonen.


Ja Red Deads slut chockade mig ganska rejält.. Men Spoiler: jag önskar att man hade haft chans till närmre kontakt med Jack, jag kände ju honom knappt när jag tog kontroll över honom. Kanske kunde man ha fått träffa dom innan man blev tvungen att leta Dutch o Co.


Träffa och umgås med dem fick man ju göra innan Spoiler:man tog över rollen som Jack. Men håller med om att man kanske skulle fått lära känna honom lite mer innan. Fast det kanske är det som är meningen. Med John så visste man ju innan vem var (eller lärde sig på vägen), medan man med Jack (som fortfarande är ung) kan bete sig lite som man vill och vara vem man vill. För det mesta i alla fall.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Du är faktiskt på rätt spår där T-Boy (enligt mig) Spoiler:efter att John Marston fått tillbaka sin gård och sin familj så finns är den tiden vi är med dessa på grund av två saker troligen.
Första gången så satt jag och funderade varför tills det slog mig i huvudet med en skyffel. Inte bara så var stunden med familjen till för att visa "detta är vad du kämpat för under alla dessa timmar, detta är vad John Marston vill ha". Han vill inte vara en rånare längrehan vill inte mörda eller något av det som finns kvar att göra när man klarat spelet. Det höjer John som karaktär och visar att det vi gör faktiskt är värt något istället för att bara få familjen i slutet och sedan eftertexter. Det gör också John Marstons fall så mycket tyngre.

Jack var under tiden vi fick möta honom den vi fick se som vår "trolldeg". Vi fick veta att han var bitter mot sin far, men ändå ville försonas med honom. Vi fick se att han ville vara bildad och äventyrlig, men samtidigt var han dumdristig och kunde genomföra våldshandlingar. Efter sin fars och några år senare sin mors död så är vi själva fria att tolka hur John Marstons öde till slut slipade Jack. Om vi mördar människor och rånar folk hör vi honom säga saker som "This is what my father taught me" eller liknande saker, att han är en reflektion av sin fars försummande och liv, eller så kan han vara den goda, simpla människa som John delvis försökte vara.


Det är så jag tolkade den sista delen av RDR och twisten där
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!