LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Jag vill spela med min 6 åring :)


      Hej... min son som är 6 år älskar att spela och han är sjukt duktig också.

      Han älskar att se gamers på youtube och vill själv bli en sån Nu vill han att han och jag ska spela ihop och göra en egen kanal.
      Jag älskar själv att spela och vi kör mkt tsm. Det är dock spel som lego batman, (vi har xbox) och kung fu panda osv.

      Som hans mamma vill jag inte att han ska spela för våldsamma spel. Han tjatar på GTA men det är inget för en 6 åring direkt. Han vill spela liknande spel som de stor och tycker legospelen inte är " tillräckligt coola"

      Jag undrar nu om det finns några liknande spel som alla dessa gamers kör? typ GTA eller Halo (som vi hade förut men det är absolut för läskigt ) Fast som passar lite yngre spelare. Gärna ska man kunna vara 2 players och inte för våldsamt...

      Finns det sådana spel ?
      • 0
      Hej

      Jag kanske inte lyckas pricka ett rätt med förslagen men jag ska försöka nämna ett par stycken som du kan kolla upp som kanske kan vara något. Dessa är således förslag som kanske kan vara intressanta. Några finns på Xbox One och något på Xbox 360 vissa på båda (osäker på vilken Xbox ni har.

      Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 (Jag vet inte om detta går över gränsen för vad du ser som acceptabelt men kolla in och avgör själv) Man strider mot varandra som växter mot Zombies i en charmig tecknad spelvärld. (Finns på Xbox One, Garden Warfare 1 finns dock på Xbox 360)

      Ni har ju också Minecraft (nära lego) vilket kanske kanske inte fungerar svårt att säga

      Marvel Ultimate Alliance 1 eller 2

      Terraria ungefär som minecraft men i 2d osäker på om det är rätt genre men är nära lego

      Rayman Legends

      Castle Crashers

      Det finns såklart också animerade/tecknade/celshadade titlar som Borderlands (närmare Gta än annat på listan) som är roliga i Co-op men då är det mycket blod våld och svordomar mm om än tecknat. vilket inte uppfyller dina krav.

      Närmast Lego skulle nog ändå Minecraft och Terraria vara men de kanske ni redan har spelat. Kanske är de två och Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 värda att kika in men som sagt det är bara förslag.

      Vilken generation/version av Xbox har ni förövrigt
      Xbox (2001/2002)

      Xbox 360 (2005)

      Xbox One (2013/2014)
      Do what you can, with what you have, where you are.
      Åh Tack bästa du... nu ska vi kolla in dessa direkt!
      Tacksam även för de andra förslagen du gav, är inte jätte,jättekinkig med våld osv då tex kung fu panda innehåller en hel del sånt. så kommer även kolla in Borderlands

      Tack!

      Tillagt 2018-02-07 10:09:
      En fråga till bara, ...

      Jag har för mig att någon av mina vänner låter sina småkids spela GTA med speciella inställningar och att man kan stänga av vissa uppdrag osv...

      Nån som vet mer om det?
      • 0
      Citerar Lillalurv:
      Åh Tack bästa du... nu ska vi kolla in dessa direkt!
      Tacksam även för de andra förslagen du gav, är inte jätte,jättekinkig med våld osv då tex kung fu panda innehåller en hel del sånt. så kommer även kolla in Borderlands

      Tack!

      Tillagt 2018-02-07 10:09:
      En fråga till bara, ...

      Jag har för mig att någon av mina vänner låter sina småkids spela GTA med speciella inställningar och att man kan stänga av vissa uppdrag osv...

      Nån som vet mer om det?


      Nej inte riktigt, det finns vissa saker man kan stänga av men varken våld, språkbruk, eller liknande förändras i miljön. Du kan slå på ett läge som stänger av alla uppdrag och liknande i Gta V vilket sätter dig i sandlådeläge i princip för att härja runt. Storyn fryses vilket gör att inga nya uppdrag kommer mm. Det stänger inte av språk, våld, blod, dödande osv. Och mer spontanta saker som händer i spelvärlden som rån, polisjakter, skjutande etc. Så nej du kan inte stänga av eller kontrollera det du gärna vill undvika utan det finns kvar i någon form.
      Do what you can, with what you have, where you are.
      Hakar på Patrikseve och tipsar om Terraria och Rayman Legends, kul för alla åldrar och har oändliga återspelningsvärden!
      PEPPA SPEL
      • 0
      Okej tackar vi har kollat runt lite och ska nog hitta nåt som duger ...

      Har en teknikfråga också hoppas att den får ställas här.

      Jag har hjälpt honom att filma lite med webcamen rakt på tvn men är inte så teknisk utöver det.

      Nån som kan förklara lite snabbt bästa sättet att filma och få en inklippt bild på honom uppe i ena hörnet sådär som proffsen ???? är det redigering som gäller för det? Program? Eller vad?
      Jag behärskar premiere om det går att göra något där...

      Tillagt 2018-02-08 08:22:
      Edit; såklart är google min bästa vän... ska försöka följa nån tutorial där. Eller om nån har några särskilt bra tips för att underlättta detta teknikmysterium. Han är så peppad så måste fixa detta nu

      Men gärna ännu fler tips på spel...????
      • 0
      Brukar precis som du spela med barnen, och svårt att hitta nått passande ibland. Men Rayman spelen är suveräna för två spelare och väldigt roliga för såväl vuxen som barn. Annars körde jag och döttrarna 5 och 7 år gamla ut Diablo några gånger och även expansionen så vi har alla maxlevlade karaktärer. Inget av mina barn tog illa vid sig av Diablo trots att det är hack and slash spel utan de älskade spelet och de vill att vi ska spela det ofta trots att vi klarat det många gånger redan. Även vill jag starkt rekommendera Child of light där du och din grabb kan spela tillsammans.
      Metal is my religion, Judas is my Priest
      • 0
      Personligen så spelar jag en hel del Street Fighter 3S med min brors 8-åring, hon tycker att det är väldigt roligt!
      Förbaskat det fastnar på kroppen!
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!