Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

GR TEKKEN 6 NM


Urtrista regler vad gller kvalificeringen. Lägg istället undan mer tid och arrangera regelrätta utslagningsmatcher på plats.
Ta det tillbaka
  • 0
Varför inte köra som i Tekken 5 SM? Är det bara för detta är internationellt? Ändå sämst
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Hmm..

Det där med att man måste levla rankingen online och kvala via detta sättet är ganska dumnt tyckar jag.

För det första så är en spelares online rank inte ett bevis på hur skillad man är i tekken det minsta för en del spelare lever på lagg och kör ful taktiker som aldrig skulle fungera offline.

Varför inte bara låta folk lira offline i er lokal? eller eventuellt hyrd lokal?? jag har dock ganska okej rank redan som det är men jag avskyr att köra online pga av lagget.

Sen så tycker man att det kanske var lite dumnt att hålla detta kvalet just samma dag som den stora Tekken 6 tävlingen i Dreamhack skall hållas. De flesta erfarna spelarna kommer att dra till DH och ni kommer nog inte få dom bästa representanterna från varje stad där kvalen hålls pga av detta tyvärr..

Jag kommer troligen att dra till DH istället om datumet inte går att ändra som så många andra fastän jag verkligen vill vara med på Gamereactors tävling också så datumet borde verkligen ändras och ni borde skippa online rankandet tycker jag.

Detta är dock bara mina åsikter på det hela som många andar erfarna spelare håller nog med om.

Mvh/Victor.J
  • 0
Jag kommer att ställa upp i tävlingen vilket som men tycker att det är grymnt tråkigt att man skall köra online inför kvalet men aja

Hoppas verkligen att man får ta med sig sin stick till det kvalet i webhallens butik?
  • 0
Undrar vilken rank alla har än sålänge?

på den europeiska har jag i alla fall 11 tyysen.. tror jag. dock har jag bara spelat ett fåtal matcher.

Hur ligger resten till?
  • 0
  • KiwE
  • KiwE
Citerar piderboii:
Hur ligger resten till?


Resten lade ner och drog till Dreamhack.
  • 0
Nu kommer en liten rant här om hur det hela iallafall gick till på Göteborgsdelen. Kommunikationen mellan Webhallen och Gamereactor verkar inte ha varit så bra då de som var där och anordnade det hade förvisso lite koll men hade svårt att styra ihop hela grejen. Tydligen så var det två olika grupper som kom med, de som "kvalade" in online för gamereactor och de som hade skickat ett mail till webhallen. Jag var en av dom som mailade in till webhallen och de som var där hade ingen aning att det fanns mer än de som kvalade in på gamereactor, utan hade bara en lista med namn. Det funkade, men man kände inte riktigt att de hade koll.

Mappning av knappar var tillåtet, och istället för först till 3 ronder i 3 matcher så var det först till 2 ronder i 3 matcher . Folk påpekade detta men han som hade hand om hela grejen verkade inte förstå vad vi menade och turneringen fortsatte utan någon ändring. (vid dubbel KO som faktiskt hände räknas det som 0 vinst på båda sidorna, jag tror iaf att det var regelrätt?)

Sedan att det inte har stått så mycket om prispengar förutom just nyligen när Webhallen uppdaterade sin sida med bilder, så står det plötsligt om det. Vet inte om det har att göra med att man har fått veta att många inte kommer att orka åka till Stockholm, menmen. Att det inte stått med från början kan ha påverkat att inte många dök upp. Hälften av de första matcherna var walkovers då hälften av de anmälda dök inte upp till att börja med.

Turneringen var väldigt kul, men det känns som man inte har fått all information och sedan att GR och WH inte helt har koll på saken gör inte det bättre. Hoppas att nästa gång det händer så har de som är där koll på reglerna, och att en lite bättre tillvägagångsätt för att kvala in/anmäla sig finns tillgängligt.

Hoppas ni tar till er kritiken och gör nästa turnering (som jag hoppas blir snart) till en mycket bättre upplevelse!
  • 0
Extremnt dåligt och oansvarigt av Gamereactor och Webhallen att inte informera oss korrekt.

Jo det där med att pröjsa ur egen fick ca 700 kr fram och tillbaks till stockholm från gbg och att man inte fick spela stick på tävlingen?? gjorde att jag drog mig ur det hela dagen innan. Fan heller att man sitter och spelar online i flera veckor som jag gjorde innan patchen kommit ut bara för att sen få enbart spela pad och få betala 700 kr ur egen ficka(om man vinner kvalet) vilket är jävla mycket om man inte har ett jobb/pluggar och liknande. Riktigt jävla dåligt att man inte ens fick veta detta.. Jag är grymnt besviken på hur denna tävlingens upplägg..

Jag har tävlat länge inom tekken och de flesta känner till mig som spelare inom tekken sverige och jag hade tänkt ställa upp på denna tävlingen och jag hade vunnit kvalet garanterat i göteborg men struntade i det pga av dessa dåliga regler och inkorrekt information fy fan

Vad roligt att Gamereactors representater från göteborg är totalt okända spelare som troligen ej är något bra. Ursäkta min pesimism och kanske dryga inställning men vill du bevisa motsatsen så piskar jag dig/er vilken dag som helst i göteborg på tekken 6 (bring it!)

Lycka till framöver! med att annorda seriösa fight tävlingar..

Ta denna kritik och lär er från den Gamereactor och gör inte samma misstag igen.
  • 0
Man fick spela stick på tävlingen där, vill bara peka ut det. Majoriteten spelade dock med pad.

Låt inte småsaker stå i vägen, hade du varit såpass bra hade du väl kunnat spela med pad iaf ;)
Skryt lagom när du inte ens var där ;)
  • 0
Citerar tunkard:
Man fick spela stick på tävlingen där, vill bara peka ut det. Majoriteten spelade dock med pad.

Låt inte småsaker stå i vägen, hade du varit såpass bra hade du väl kunnat spela med pad iaf ;)
Skryt lagom när du inte ens var där ;)
Jag vägrar att köra pad mest pga av wavedashing och ewgfs.. för jag lirar mishimas och har devil jin som main och när man bara wavedashat med stick i ca ett halvår vill man inte börja lira med pad i ens några timmar.. nej precis ni spelade pad..säkert skit hög nivå.. såg att de flesta av era lirade asuka det säger allt..

Lägg till mig på psn:Lordshinigami

Eller spela mot mig irl så kan du få se min dreamhack summer 2008 trofe också undertiden du återhämntar dig från storpisket du kommer att få ;) du kommer ta tillbaks vartenda ord..kompis bring it! jag älskar att bli utmanad av random spelare..

Puss och kram!
  • 0
Nu kommer vi lite ifrån ämnet, tycker inte du? Utmaningar och skryt är irrelevanta här, här ska GR och WH kritiseras!

Men som sagt, man fick välja mellan pad och stick. Och det fanns endast en Asukaspelare där. Bra att uttala dig om saker när du inte ens var där.

Ses kanske på nästa tävling om du nu inte känner dig för högfärdig för att vistas bland alla lägre varelser.

Puss och kram!
  • 0
Du har rätt om en sak i alla fall Tunkard och det är att detta har inte ens med Tävlingen att göra så vi droppar denna diskussionen som är offtopic.

Sant jag var inte där men jag läste det som stod på webhallens sida om dom 4 från dom olika kvalen orka gå in på det där temat igen..

Anyways jag är inte så dryg som jag kanske framstår just nu på denna tråd irl egentligen jag älskar att lira tekken mot nya spelare oavsett om dom kör pad eller stick så att jag skulle dissa spelare pga av dom kör pad irl är ett missförstånd en av mina polare lirar med pad riktigt bra och jag nervärderar inte honom.

Jag är mest arg och bitter över GameReactors och Webhallens kassa tävling bara och när man vet att man hade möjligheten att ställa upp endå och inte det pga av missinformation blev jag lite onödigt gnällig kanske..men som sagt ord är bara ord och jag tänker låta mina skills visa vad jag går för på tävlingar som kommer att komma framöver istället för att hävda mig här..lol

Men aja säg till om du känner för att spela irl någon gång brukar åka då och då och spela med tempus ludus föreningen som ligger i meeths i stan med min kompis Mescon(om han orkar lämna soffan hemma)

Adda på psn som sagt om ni vill lira med mig för övrigt ni på communityt
  • 0
Fick ett samtal från GR Danmark tidigare idag. Får se om jag orkar ta mig in imorgon
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!