Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

Den Officiella TEKKEN 6 Tråden


det va längeen någon skrev i denna tråd ! Kom igen nu!

Hur vill ni att nästa Tekken ska va?
  • 0
Well.. inte hänt så mycket på sistone tbh.
Bob (Spelandes Lars) vann svenska WCG kvalet på Dreamhack.

Men om vi ska prata lite om nästa TEKKEN i spelserien så:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/petters_blogg.jpg
Let's Make it Happen
  • 0
Jag är lite trött på att man skapar flertals med karaktärer i varje spel. Varför inte ha kvar den gamla och förbättra dem på något sätt? Det skulle också va coolt om det fanns ett läge där man kunde skapa sina egna combos
  • 0
La precis en order på PS3 TEKKEN 6 Limited Edition utgåvan bara för att få arkadstickan.

Har TEKKEN 6 sedan tidigare så säljer nu det exemplaret av spelet som medföljer i LE utgåvan.

Köparen får även allt annat som skickas med LE utgåvan förutom arkadstickan om så önskas.
(dvs. kartong, Artbook och Spelet)

Pris: 200kr

Frakt står köparen för
Finns annars att hämta i Huskvarna/Jönköping

Referenslänkar:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=118272&o=inkfrakt
Let's Make it Happen
  • 0
Kommer det måhända komma ut någon sorts DLC till Tekken 6?
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
Kommer det måhända komma ut någon sorts DLC till Tekken 6?


Nej. Harada har sagt att T6 är klart i hans ögon och dom jobbar nu på nya projekt.
Let's Make it Happen
  • 0
Själv håller jag Tekken 6 som det bästa spelet i serien sedan Tekken 3. Vad jag har förstått är det inte många förutom mig själv som tycker så, de flesta ser Tekken 6 som ett medelspel och betydligt sämre än Tekken 5. Sjätte spelet är ju strålande och har, enligt mig, ett betydligt snabbare och skönare tempo än föregångaren.

Någon som håller med mig?
  • 0
Vet inte riktigt, jag har alltid tyckt bäst om Tekken 5, kan inte riktigt sätta fingret på vad så jag ska väl inte uttala mig. =0
  • 0
Rent "Player vs Player" messigt är TEKKEN 6 klart bästa spelet i serien hittills enligt mig.

Sen så själva portningen till konsol är rent värdelös då Namco sabbade så många saker som annars skulle varit självklara.

(1) Senario campaign mode istället för vanliga Story Mode var kanske den största missen.

(2) alla "modes" man spelar i har en liten text längst nere i rutan där det just står vilket mode man spelar, WTF liksom? inte som att jag sitter o spelar och 10min senare glömt vad jag spelar

(3) Loading tiderna är onödigt långa för ett fightingspel.

(4) Bara det att spelet inte körs i äkta 720p är ju ett stort FAIL.

(5) Saknadet av "Command Capture" i Practice Mode är det mest aggreverande i hela spelet

(6) man kan inte spara 2P knappinställningar samt man kan inte heller ställa in 2P knappar i vanliga option. utan man måste gå in i ett game o sen göra det =__=

(7) Kan inte använda egna customizes på 2P

Detta är några av sakerna bara
Let's Make it Happen
  • 0
Håller med om mycket där. =0
  • 0
Scenario Campaign är den största missen jag någonsin beskådat tror jag.

Citerar Crimson4649:
(5) Saknadet av "Command Capture" i Practice Mode är det mest aggreverande i hela spelet


Nu är jag inte säker på vad du menar, men jag stör mig milvis på avsaknaden av att kunna genomföra hela Command-listan på "löpande band".

Jag har svårt att hitta någon att riktigt maina med. Lattjar mest runt med allihopa just nu. Devil Jin är ju brutal, men känns lite väl spejsad. Baek är stabil och rätt rolig, men på tok för ytlig och tunn för att det ska kännas givande. Bryan var ju det självklara valet på Tekken 3 tillsammans med Hwoarang och Xiaoyu så dem går bort.

Lars, Raven, Bruce eller Julia ska jag gå lite djupare med har jag tänkt. Se om det ger något.
  • 0
Beställde Tekken 6 på Elgigantens rea i Söndags och fick spelet idag, när jag startar spelet så låter det inte vanligt som när en skiva skall läsas i Xboxet. Spelet startar och jag kommer till huvudmenyn, men när jag väl väljer någon form av gamemode så kommer inte laddningesskärmen fram och det är bara svart, och förblir så. Skivan är helt ny och oanvänd tidigare, inga repor eller kladd på skivan.

Vad tror ni felet kan vara? Att det har blivit fel vid tillverkningen av spelet eller att det är fel på skivan (inte ytligt på skivan alltså)?
  • 0
Införskaffade mig Tekken 6 till PS3 för ett par veckor sen, som första spel i Tekken-serien. Har själv aldrig varit ett riktigt Fighting-fan om man inte räknar Super Smash Brothers och de gångerna man spelade Soul Calibur 2 på Gamecube hos en kompis. Jag måste säga att jag gillar Tekken 6, men tycker att det känns som om man måste vara otrolig snabb med fingrarna för att kunna göra några bra combos.

Lirar själv Armor King som mest, då jag tycker att det är en väldigt skön gubbe att spela med.
Hej.
  • 0
Shoo boys! Jag e fett sugen på fighting lir till 360n därför undrar ja om det här e värt å köpa?
  • 0
Köpte Tekken 6 i somras. Limited Edition (den med tröja, artbook och skit) för 300 spänn på den lokala spelbutiken. Körde kanske 15 matcher mot två polare som var hos mig då. Sedan dess har jag inte rört spelet. Vet inte om det var för att spelet var dåligt eller om det var jag som inte föll för det helt enkelt. Har liksom inte haft någon lust att stoppa in skivan igen sedan dess.

Får väl ta och ge det en chans till inom kort. Personligen tyckte jag att man kände ganska direkt att Tekken 6 inte var i närheten av att vara lika bra som Tekken 5. Nu är jag långt ifrån en fightingexpert (verkligen långt ifrån, haha) men det var den känslan jag fick.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Shoo boys! Jag har nu köpt spelet och tycker den är bästa fighting spel som finns just nu till xbox 360. därför vill jag adda folk som lirar Tekken 6. Så adda mig gärna så vi kan spöa lite varandra
  • 0
Jösses, vilken hemsk nätkod. Lag och åter lag, as far as the eye can see.
  • 0
så man kan inte får nya personer i tekken 6 om man klara hela Scenario Campaign? va

Tillagt 2011-04-03 16:47:
kan man får bonus bossen och final bossen i tekken 6 om man vinner över dom eller ej
  • 0
Alla karaktärer är upplåsta från början.
Man får dock välja om man vill spela som NANCY i SC på en bana.
Let's Make it Happen
  • 0
ok så man får inga mer gubbe i tekken 6 än dom 40 gubbe man har på spelet va? sen hur klara man den där banan med där man står på tåget och slå fladder mössen

Tillagt 2011-04-03 22:33:
så man kan inte får final bossen och nancy med
  • 0
40 spelbara karaktärer, 41 om du räknar Kuma o Panda som två olika.

Det är inga fladdermöss eller fåglar på Nightmare train, det är demoner.

Du kan klara banan med vilken gubbe du vill.
Dock krävs lite finess och du uppmanas att ha så bra items som möjligt på dig och din medhjälpare för att göra det så lätt som möjligt.

När Devil Jin kommer så försök sparat en minigun till han, så du kan sen snabbt skjuta ut han från tåget.

Vill du ha det lite svårare kan du ta min utmaning och försöka döda 100 demoner eller fler innan du klarar Devil Jin ;)

//Crimson
Let's Make it Happen
  • 0
ok tack jag har testa med nästan alla gubba men har inte klarat banan än( vad är items för nått?
  • 0
Kan någon hjälpa mig med Tekken 6.
Spelat nu spelet ett antal månader med lite uppehåll mellan.
Jag har kört klart Kartan men såg att jag hade kvar 3 stycken.
Den ena av dom är, banan där man börjar på en jävla Tågvagn där de kommer massa freak´s med vingar!!! Spelar med LAW....Och jag Lyckas verkligen inte klara skiten...:HJÄLP mig någon.!! Hur ska jag klara av detta=????

Tillagt 2011-04-08 12:47:
En sak till....:Alla som längtar tills Street fighter vs Tekken räcker upp en hand..!!!
www.clan-sos.com
  • 0
hej hur får man Metal Sonic i sonic sega all star racing?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!