Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Finns det nordiska Halo-e-sportsspelare?


Hej jag undrar varför det inte finns några nordiska halo mcc/halo 5 esport lag som tävlar internationellt. England och USA har ju lag när det gäller halo och många andra spel även på pc delen. Jag hade en e-sport ide som jag lade upp den 5 september i den här forumet vilket är relaterat till det jag undrar över.
  • 0
Inte för att vara sån, men tror tyvärr inte det finns så många här som är intresserad av detta
  • 0
okej det är synd för att jag vill tävla tex utomlands i halo 5 world championship tex och jag försöker själv starta ett lag/joina ett om och jag påpekar om någon skulle vara intresserad men baserat på vad du säger wiliam så är det synd för att det hade varit nice om jag och andra hade blivit den första svenska halo laget tex som kunnat tävla internationellt
  • 0
Det har funnits svenska lag som tävlat utomlands i halo. Intresset har sjukit sen 3an men med Halo Guardians kan det nog öka igen. Jag själv åkte till Liverpool och var med i den sista Halo 3 tävlingen med ett helsvenskt lag. Gå med i Halo Sverige på facebook så lär du träffa fler likasinnade än här
Moderator på Halosverige.se, hemmet för tävlingsinriktat halospelande. Gammal H3 spelare med 11e plats i EGL Liverpool som största merit.
  • 0
"Det har funnits svenska lag som tävlat utomlands i halo. Intresset har sjukit sen 3an men med Halo Guardians kan det nog öka igen. Jag själv åkte till Liverpool och var med i den sista Halo 3 tävlingen med ett helsvenskt lag. Gå med i Halo Sverige på facebook så lär du träffa fler likasinnade än här"

Ok jag blir medlem eller skriver ett inlägg där.Om du känner några kompisar som spelar halo 5 och kan tänka sig starta halo 5 e-sport lag för att tex börja tävla lokalt be dem läsa detta inlägg och höra av sig till halo 5 gruppen på facebok som heter. Halo 5 Sweden Unit Alpha där jag gjort ett ldetta inlägg nedan.: Hej allihopa.Jag kom tillbaks precis från Arena Online i malmö där de sa att de kan stödja mig) DVS i mitt försök att jag söker svenska halo 5 spelare för att starta lokala halo 5 e-sport lag och om ni kan försöka hjälpa mig med detta så hade jag varit tacksam.Om du själv är en halo 5 spelare och kan tänka dig starta ett halo 5 e-sport lag och/eller känner andra svenska halo 5 spelare som själv kan tänka sig starta ett lokalt lag,hänvisa dem till det här forumet, be dem bli medlem om de vill det och be dem kommentera på detta inlägg efter de läst det om de är intresserade av att skapa halo 5 esport lag.

Jag vill påpeka att Arena Online som är ett PC-LAN cafe) där de har haft och har turneringar för LOL,DOTA 2,CS GO)sa att de kunde tänka sig stödja mitt försök ekonomiskt och tex börja ha halo 5 turneringar med prispott också skulle det bli intresse för folk att starta och till och med kanske sponsra. Så snart ni kan göra detta ju bättre är det Jag kommer skriva detta på reddit, på team beyond,Gamereactor också.

Om någon själv här är medlem på reddit tex gå in på ett forum på halo 5 guardians, skriv ett inlägg att du är medlem i en svensk halo 5 grupp där en medlem som är svensk söker svenska halo 5 spelare som kan tänka sig starta halo 5 e-sport lag.Jag gör nog ett eget inlägg om detta på reddit men om du gör ett berätta för mig så snart du kan.Hoppas vi lyckas!
  • 0
Det har gått några månader, men jag går i tankar om att faktiskt börja lira Halo 5 på seriös nivå! Shooters är trots allt min "forte" och jag vill gärna testa mina gränser. Har dessvärre inget One dock, men runt senvåren/sommaren så förmodligen...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!