Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 5: Guardians


Citerar properskillz:
Citerar Spel_nörd:Föresten, ni får mer än gärna lägga till mig på Xbox Live. Lokritz heter jag där.

Du kommer alltid heta Trolleri, varesig du vil det eller inte ;)
Ibland ångrar jag att jag bytte namn
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Citerar properskillz:Citerar Spel_nörd:Föresten, ni får mer än gärna lägga till mig på Xbox Live. Lokritz heter jag där.

Du kommer alltid heta Trolleri, varesig du vil det eller inte ;) Ibland ångrar jag att jag bytte namn


Jag ångrar det varje dag. Man ser att Lokritz loggar in, så tänker man "Vem fan är lokritz? Jag har inte addat nån ny...."
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Jag tar också och köper Halo 5 i veckan. Har inte varit aktiv här på forumet på ett par år nu, men tänkte att jag får posta här så att jag kan uppdatera min vänlista på xbox live lite, då de flesta där är från Halo 2-tiden och har slutat spela vid det här laget.

Adda mig gärna på live om någon behöver en extra spelare att köra co-op eller mp med.

GT: Schnuffi
Någon som spelat det? Vad tycker ni?
Mustig som fan
  • 0
Citerar iceblood:
Beror på om en 40årig gubbe som nyss hittat halo, snart klarat halva fjärde kampanjen duger? Har fru och 2 barn. Dock kan jag bli förbannad på mig själv då det gå dåligt

Har inte kört så mycket halo mp än. Har dock kört väldigt mycket mp i bf4! Gillar bf mest men halo är ett skönt sidospår.

Gt iceblood75


Har addat dig.
  • 0
Någon mer än jag som tycker att det grafiska inte är direkt häpnadsväckande? Vissa delar av Halo 4 hade ju bättre grafik.

Tillagt 2015-10-27 15:24:
Citerar Mustaren:
Någon som spelat det? Vad tycker ni?


Får lite samma känsla som jag fick av Metal Gear Solid 5. Mycket känns framstressat.
"There will be anoher time"
  • 0
Citerar Spel_nörd:
Någon mer än jag som tycker att det grafiska inte är direkt häpnadsväckande? Vissa delar av Halo 4 hade ju bättre grafik.


Så kände jag under E3 när de visade upp gameplay från spelet. Det såg ju inte bättre ut än Halo 4. Får se vad jag tycker ikväll när det är dags för mig att se det med egna ögon och uppleva det med egen kontroll.
Entering zero gravity
Citerar GhostofCain:
Så kände jag under E3 när de visade upp gameplay från spelet. Det såg ju inte bättre ut än Halo 4.


Det är snyggare men det märks att det är djupt rotat i Halo 4-motorn och gjort för optimering mer än att försöka blasta frän grafik (som Ubisoft försökte med Unity typ). Knappast fult men det skriker inte helt next gen.

MEN! Bra framerate.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Sådär, då var jag klar med kampanjen. Måste säga att jag jag hade förväntat mig något mer. Märks tydligt att 343i offrat väldigt mycket grafiskt för att kunna hålla 60fps. Tror även mycket av utvecklingstiden gått till att hitta balansen i det spelbara.

Till Halo 6 så bör de kunna fokusera mer på story och grafik då alla andra bitar trillat på plats nu.
"There will be anoher time"
  • 0
Multiplayern är iaf 10/10
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Precis alla mina vänner har en ps4 och inget fel är det förutom att jag är heeeelt ensam med min xbox och mitt favorit spel, Halo 5. Därför söker jag lite trevliga xbox live vänner som gillar lira Halo. Båda story mode och multiplayer. Lägg till mig ifall ni vill lira, skulle uppskattas.

Är bra men inte bäst :p om ni undrar över mina skilzz

Gamertag; Dinokon
  • 0
En lidn lidn hundt i knäet näer man spiler äe icke at reckomendeeh!
"There will be anoher time"
Det er myge bettre med den lille kise katø
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Riktigt tråkigt att en del större buggar kvarstår i Halo 5 multin, liksom MCC.. Som att retrieving data sker allt för ofta och helt räknar bort matchen man precis kört. Även varit folk som tappat alla sina stats osv.
Hade varit kul annars.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Behöver lite folk att spela multiplayer med när det går an, så tveka inte att lägga till mig på XBL. Multiplayern är så mycket roligare när man spelar med lite folk.

Gamertag: Crunt95
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Citerar Crunt:
Behöver lite folk att spela multiplayer med när det går an, så tveka inte att lägga till mig på XBL. Multiplayern är så mycket roligare när man spelar med lite folk.

Gamertag: Crunt95


Sitter i samma båt.

Gamertag Guldfesken
  • 0
Satt och sökte på mig själv. Råkade snubbla över ett gammalt klipp som nån tydligen hade ute på youtube.

https://youtu.be/xN7lYHh8r00

Kändes lite nostalgiskt. Nästan så man saknar reach ibland. Fast satan va grymt h5 kommer bli när vi får tillgång till forge.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
Hej gott folk!

Jag är en halo veteran som inte varit aktiv på live på väldigt länge.

Vänner som spelar halo 5 är det brist på så jag tänkte att jag skulle adda er som skrivit upp era GTs. Så om någon kallad "Inukage87" addar er så vet ni vad det handlar om. XD

GT: Inukage87

Hade!
  • 0
Maen skae akte sai foer de däre fueleröör. Den aer rouski som faen!
"There will be anoher time"
  • 0
hej

Tillagt 2015-11-12 14:37:
söker lite mer folk att spela halo 5 med så lägg gärna till mig. spelar allt möjligt i det. GT:mixmasterjw
  • 0
Bilka controll scheman lirar ni med?

Kör nu på default men vill kör bumper jumper. Bara ett problem att sprint är på A.
  • 0
Citerar williamcool:
Bilka controll scheman lirar ni med?

Kör nu på default men vill kör bumper jumper. Bara ett problem att sprint är på A.


Det är värt att byta till bumper jumper. Tar nån timme att vänja sig, men man tjänar på det.

Tycker dock att det är fruktansvärt efterblivet att man inte kan mappa om stabilizern från A, vilket kontrollschema man än kör på. Förstår inte varför man skulle vilja sväva i luften om man ändå inte kan sikta samtidigt.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Citerar williamcool:Bilka controll scheman lirar ni med?

Kör nu på default men vill kör bumper jumper. Bara ett problem att sprint är på A.

Det är värt att byta till bumper jumper. Tar nån timme att vänja sig, men man tjänar på det.


Okej, ja det får bli att spela färdigt kampanjen med bumper jumper
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!