Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 5: Guardians


Citerar andersson93:
343 har nyligen anställt några gamla Halo-proffs som jag antar ska hjälpa till för att få en bra multiplayer


Ja succesivt har dom gjort det. Allt började med Andy (Bravo MLG) varpå Sean (Dersky), Mason (Neighbor) och nu senast Eric (Ghostayame) även jobbar där, säkert någon till som jag missat. Återstår dock att se om dom verkligen lyckas levererar ett bra spel sett till MP denna gången.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Att Ghostayame skulle bli anställd var väl mer en tidsfråga egentligen, men det är iallafall en bra nyhet. Förhoppningsvis kommer vi få se åtminstone en bra "competitive" spellista när spelet släpps istället för att behöva vänta tre månader på att få en.
  • 0
Citerar andersson93:
343 har nyligen anställt några gamla Halo-proffs som jag antar ska hjälpa till för att få en bra multiplayer


De har anlitat ett antal olika mlg proffs så som NEIGHBOR och Bravo. De jobbar mest troligtvis med att tweaka multiplayern så att den förhoppningsvis når sin forna glans.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Marty kom tillbaka nu! Chansen att göra Halo 6 till ett musikaliskt underverk finns fortfarande.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Nu börjar det ju hända saker!

Jag antar att dom flesta har sett den tjusiga bilden (omslaget) som släpptes tidigare idag och jag funderar väldigt mycket i vem tusan den andra spartanen på omslaget är? Några idéer?

Personligen så tycker jag att rustningen, framförallt hjälmen, påminner om Sarah Palmer från Spartan Ops.

För den som har klarat ut Spartan Ops så har jag också en rimlig gissning till vad tusan hon skulle göra där.

SPOILER SPOILER SPOILER! från både Halo 4 storyn och Spartan Ops Spoiler poiler: Med tanke på att forerunners jobbade mycket med att göra om dom mekaniska/levande prometheans till människor igen, kanske den typen av teknologi (som oftast inte fungerade utan resulterade i "abominations"..) är något som master chief jagar för att laga/återuppliva Cortana. Halsey har ju den andra prylen hon fick av the librarian i slutet av Spartan Ops, och den visade ju var all kvarlämnad forerunner-teknik finns. Sarah Palmer kanske blir Master Chiefs sidekick eftersom att hon är en av de främsta spartanerna på the infinity, eller så blir hon Master Chiefs ärkerival och vill hitta Halsey för att spöa henne. Sarah verkar ju rätt less.
  • 0
Kom igen 343. Ge oss ett rejält Halo den här gången!
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Kom igen 343. Ge oss ett rejält Halo den här gången!


Jag är ganska säker på att Halo 5 blir bättre än 4an. Halo serien börjar bli gammal och vissa kallar den till och med döende. Det är verkligen upp till bevis denna gången för 343 att leverera ett mästerligt lir. De har definitivt potentialen och resurserna att lyckas och när de denna gång lyssnat mer på fansen är det bara att hålla tummarna.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Halo 5: Guardians ser jag likt många här oerhört mycket fram emot. Det lilla vi vet tycker jag verkar lovande och kom ihåg att 343 har ytterligare 1.5 år på sig att bygga spelet.
  • 0
Vi fick inte se så mycket av spelet detta E3 i December smäller det med en Beta. Det verkar inte heller som om Armor Abilities kommer återvända (inte hundra) då O'Connor skrev http://m.neogaf.com/showpost.php?p=115535727&postcount=56 på Neogaf som ett svar till en användare.

Jag tror dock vi fortfarande kommer få se något i stil med det. Ground slamen i trailern antyder åtminstone det.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Skulle tycka det vore intressant om man tog och backade tillbaka till Halo:CE och utvecklade vidare det mer öppna konceptet.

Jag älskade snortighta Halo 2, men det känns väldigt gjort. En fet The silent cartographer ö, djupa tunnlar, warthogs och så vidare. Sneglar lite åt Crysis som tog ett liknande skutt från ettan till tvåan. Rått pepprande av krutpåke på öppet fält för att sedan tvingas igenom gångar och passager för att ta sig till vissa objektiv; en bra blanding tycker jag.

Sedan vill jag gnälla lite på att man verkar vara på väg att förstöra paletten från Halo2 i remaken. Precis som förra gången. Men, det går ju att ställa tillbaka grafiken, och i slutändan är jag mest glad över att kunna lira Halo2 MP. //(Med fler än inskränkta grottmänniskor som mig dvs.),
  • 0
Jag orkar inte starta en ny tråd om Halo Master Chief collection så jag länkar det här istället då alla som är intresserade av Halo 5 antagligen har något intresse för HMCC också.

Halo: The Master Chief Collection Terminal Trailer

Det verkar nu som att Agent Locke har fått ett förnamn också. Jameson Locke.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
lite of topic nu men, Det är ju inte så mycket liv på dessa här halo-trådarna, Finns det några trogna halo spelare/"fans" kvar eller vart tar alla vägen
  • 0
För två dagar sedan släpptes det senaste numret av Halo escalation, nr 8, och vi får här reda på ett antal smaskiga avslöjanden som definitivt kommer påverka storyn i Halo 5.

Nedan följer grova spoilers. Citera inte spoilern då den inte längre kommer vara dold i ert inlägg.

Spoiler:Efter slutet i Halo 4 så bestämmer UNSC att allmänheten inte bör känna till the Didact och påstår därför att attacken på staden på jorden utfördes av kvarblivande Covenanter.
Master Chief blir skickad till Gamma Halo (den Halo ring som man hittat the Composer på och den man stöter på på det näst sista uppdraget i Halo 4) tillsammans med sin gamla squad, blue team. De ska ta reda på varför ett vetenskapligt team, eskorterade av andra spartans, har slutat höra av sig. De anländer på Halon hittar gruppen, som avlidit, och blir sen konfronterade av en bunt Prometheans.
Efter att ha besegrat dem så hittar de strukturen där the Composer tidigare var begraven och går in i den. Längst in hittar de "the Abyss", ett skumt rum med en portal som ser ut så här .

Därefter får man veta att the Didact överlevt. Han befinner sig i en stad någonstans i universum. Han blir informerad att Blue team nått "the Abyss" och han säger att han ser fram emot att välkommna dem till hans värld


Diskutera på men använd spoilerfunktionen om det behövs
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar williamcool:
lite of topic nu men, Det är ju inte så mycket liv på dessa här halo-trådarna, Finns det några trogna halo spelare/"fans" kvar eller vart tar alla vägen



Forum delen på GR är helt enkelt död, där av så lite liv i trådarna.

Ny H2A trailer släpptes idag.

http://www.youtube.com/watch?v=AgLj-vXmrmM
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Ny H2A trailer släpptes idag.

http://www.youtube.com/watch?v=AgLj-vXmrmM


Helt otroligt hur snygg CGI de har lyckats göra. Det är nästan så att man vill köpa ett Xbone bara för dessa mellansekvenser.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Blir nog en xbox one när Mastercheif Collection släpps Lirar förövrigt dagligen Halo 4: Snipers och Legendary Slayer. Att spela utan radar och onödiga powerups är jäkligt kul Synd bara att det är så få som vill spela hardcore :p Förhoppningsvis, i och med MCC släpps kommer populariteten öka - som en gång i tiden. Är det någon fler än jag som nöter Halo 4 multiplayer?
  • 0
Citerar MrKalleOh:
Är det någon fler än jag som nöter Halo 4 multiplayer?


Hade gärna spelat mer Halo 4 online men alla mina polare slutade tyvärr (Dock inte "hardcore", vill ha taktisk information typ).

Men när Master Chief Collection kommer blir det mer onlinespelande, i typ alla spelen
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar MrKalleOh:Är det någon fler än jag som nöter Halo 4 multiplayer?

Hade gärna spelat mer Halo 4 online men alla mina polare slutade tyvärr (Dock inte "hardcore", vill ha taktisk information typ).

Men när Master Chief Collection kommer blir det mer onlinespelande, i typ alla spelen


Ajdå, jo många av mina polare har gått över till PC och kör för det mesta MMOs... Jo, som sagt grymt sugen på MCC, dels att återspela den grafiskt förbättrade kampanjen, men främst den raffinerade multiplayerkomponenten som kombinerar alla banor till en playlist. 343i har även nämnt att de som gillade Halo 2s rankingssystem kommer stortrivas i det nya. Kan bli det grymmaste mulitplayer-liret ;) Hoppas vi ses i höst då, lär troligtvis komma någon halo bundle tills dess. Tror du Xbox One kommer prissänkas till hösten eller är priset som det är nu, slutprutat?
  • 0
Citerar MrKalleOh:
Tror du Xbox One kommer prissänkas till hösten eller är priset som det är nu, slutprutat?


Beror helt på hur försäljningen kommer se ut nu under de kommande månaderna. Men jag antar att vi inte kommer se så mycket lägre pris om inte en enskild butik har en egen rea eller erbjudande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Inget med Halo 5 egentligen men skit samma.

Nu när MS sagt att Reach blir ett av gratisspele i september blir det förhoppningsvis fler spelare i mp i nån vecka.
Blir ett perfekt tillfälle att förbereda sig inför halo MC collection.

Här är lite gameplay från banan Lockout i halo 2 anniversary http://youtu.be/6ELBnbPThac
  • 0
Master Cheif lever!
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=9MR2rN198zw#t=138

Spoiler:Tagga! Jag undrar vad det är vi får se vid 1:17 i videon? Kan det vara en människa smittad/påverkad av det biologiska vapnet som mini-serien sägs handla om. Som många på Halo Waypoint pekat ut så utspelar sig antagligen delar av storyn på installation 4 eller 3 (Halon från Halo CE respektive Halon från Halo 4) då man kan se i bakgrunden att ringen är trasig. Som vi får veta i en av terminal videorna ifrån Halo CE anniversary så har ett okänt rymdskepp crashat på installation 4 som skulle kunna innehålla någon typ av organism. Detta påminner om hur Flood för första gången tog sig in i vintergatan, på ett övergivet driftande skepp.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Vi kommer att få se mer av Halo 5 under November månad (8-10) då det är Halofest.


"First look at Halo 5: Guardians. Fans will have a chance to experience the Halo 5: Guardians Multiplayer Beta before its release on Dec. 29. An exhibition match between eSports pros will provide a first glimpse at the future of Halo multiplayer gameplay."

http://news.xbox.com/2014/10/games-halo-fest-announcement?ut
m_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Vi kommer att få se mer av Halo 5 under November månad (8-10) då det är Halofest.


"First look at Halo 5: Guardians. Fans will have a chance to experience the Halo 5: Guardians Multiplayer Beta before its release on Dec. 29. An exhibition match between eSports pros will provide a first glimpse at the future of Halo multiplayer gameplay."

http://news.xbox.com/2014/10/games-halo-fest-announcement?ut
m_source=dlvr.it&utm_medium=twitter


Fy vad nice
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
https://www.youtube.com/watch?v=9MR2rN198zw#t=138


Inte nog med att serien verkar bra !
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!