Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 5: Guardians


I denna tråd diskuterar vi det utannonserade Halo spelet till Xbox One.

Några saker vi vet än så länge:
1. Den slutgiltiga titeln är ännu inte avslöjad så det är felaktig att säga att Halo 5 är utannonserat oavsett om sannolikheten är väldigt väldigt stor att så är fallet.
2. Dedikerade servrar
3. 60 frames per second (videon ovan)
4. Master Chief döljer sitt utseende med mening http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=62374146&postcou
nt=493


SPOILER
SPOILER
Spoiler:Det nämns i en prequel till Halo boken Silentium att en av antagonisterna i the "Flood Forunner war" Mendicant Bias, ligger begravd i en öken på "the Ark". Mendicant Bias är en av de mest avancerade AI'sen i Halo universumet och likt Cortana genomgick han också rampancy. Det skulle vara möjligt att Chief letar efter honom i hopp om att återställa Cortana.
SPOILER
SPOILER

Diskutera på
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
hoppas verkligen på en ny super bra kampanj! Verkar lovande
En förbättring av grafiken är ett faktum?
  • 0
Citerar williamcool:
hoppas verkligen på en ny super bra kampanj! Verkar lovande
En förbättring av grafiken är ett faktum?


Jo ärligt talat så är det verkligen kampanjen jag hoppas de förbättrar. Den i Halo 4 var på tok för kort och löjlig.

Musiken i E3 trailern är gjord av Kazuma Jinnouchi och alltså inte av Neil Davidge som gjorde musiken i Halo 4. Kazuma Jinnouchi gjorde en del av musiken i Halo 4 också.
Musiken i Halo 4 var verkligen det sämsta med hela spelet men de två tonerna som spelas i slutet av Halo Xbox One trailern (när loggan dyker upp) låter himmelskt
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Citerar williamcool:hoppas verkligen på en ny super bra kampanj! Verkar lovande
En förbättring av grafiken är ett faktum?

Jo ärligt talat så är det verkligen kampanjen jag hoppas de förbättrar. Den i Halo 4 var på tok för kort och löjlig.

Musiken i E3 trailern är gjord av Kazuma Jinnouchi och alltså inte av Neil Davidge som gjorde musiken i Halo 4. Kazuma Jinnouchi gjorde en del av musiken i Halo 4 också.
Musiken i Halo 4 var verkligen det sämsta med hela spelet men de två tonerna som spelas i slutet av Halo Xbox One trailern (när loggan dyker upp) låter himmelskt


Ja precis, det är nog dom slutsatserna som ingen kan säga emot!
  • 0
http://www.gamespot.com/news/microsoft-new-halo-for-xbox-one-i
s-legitimate-6410554
skulle faktiskt kunna betyda att det är en spinoff som visats upp. Chansen är dock väldigt väldigt väldigt väldigt liten att det inte är Halo 5 det handlar om.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Shit, jag har inte ens klarat ut Halo Reach än och inte införskaffat Halo 4. Och nu detta? Jag har legat efter i spelvärlden skitlänge, men detta spel missar jag inte. Och vad är grejen med Xbox One? Kommer man kunna spela detta spela på en Xbox 360 av den gamla tjocka modellen?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Shit, jag har inte ens klarat ut Halo Reach än och inte införskaffat Halo 4. Och nu detta? Jag har legat efter i spelvärlden skitlänge, men detta spel missar jag inte. Och vad är grejen med Xbox One? Kommer man kunna spela detta spela på en Xbox 360 av den gamla tjocka modellen?


Tror nog tyvärr att det bara går på one :/
  • 0
Citerar williamcool:
Citerar TSL Luke117 hit, jag har inte ens klarat ut Halo Reach än och inte införskaffat Halo 4. Och nu detta? Jag har legat efter i spelvärlden skitlänge, men detta spel missar jag inte. Och vad är grejen med Xbox One? Kommer man kunna spela detta spela på en Xbox 360 av den gamla tjocka modellen?

Tror nog tyvärr att det bara går på one :/

Okej, är Xbox One en färdig konsol? När kommer den?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Citerar williamcool:Citerar TSL Luke117 hit, jag har inte ens klarat ut Halo Reach än och inte införskaffat Halo 4. Och nu detta? Jag har legat efter i spelvärlden skitlänge, men detta spel missar jag inte. Och vad är grejen med Xbox One? Kommer man kunna spela detta spela på en Xbox 360 av den gamla tjocka modellen?

Tror nog tyvärr att det bara går på one :/
Okej, är Xbox One en färdig konsol? När kommer den?


Jag har inte jätte bra koll, men tror den är färdig och ska nog komma ut i november
  • 0
Tycker det är dags för 343 att ge oss lite mer info snart.

Jag fantiserar dock om att de försenar spelet till 2015 och därmed återgår till lanseringsmodellen de använde sig av mellan 2001-2007 (dvs tre år mellan varje release). Spelet skulle då få mer hype och det färdiga spelet hade varit mycket mer kvalitativt. Hoppas kan man alltid.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Tycker det är dags för 343 att ge oss lite mer info snart.

Jag fantiserar dock om att de försenar spelet till 2015 och därmed återgår till lanseringsmodellen de använde sig av mellan 2001-2007 (dvs tre år mellan varje release). Spelet skulle då få mer hype och det färdiga spelet hade varit mycket mer kvalitativt. Hoppas kan man alltid.


Ja låter som en perfekt idé. Känner på något sätt att dom bara ska göra ett "Halo" först och främst. Inte försöka slå sig in mellan CoD och Bf, det kan man göra m man gjort ett bra spel
  • 0
Citerar williamcool:
Ja låter som en perfekt idé. Känner på något sätt att dom bara ska göra ett "Halo" först och främst. Inte försöka slå sig in mellan CoD och Bf, det kan man göra m man gjort ett bra spel


För att det ska hända måste CoD förlora sin popularitet vilket förhoppningsvis inleddes med Ghost. CoD säljer dock fortfarande som smör och Halo Xbox One är antagligen så pass långt i utvecklingsfasen att influenserna från CoD kommer finnas där. Detta är givetvis bara en teori och vi får innerligt hoppas på att 343 väljer att kolla på Halo 4as löjliga användarstatistik istället för att apa efter CoD igen.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Citerar williamcool:Ja låter som en perfekt idé. Känner på något sätt att dom bara ska göra ett "Halo" först och främst. Inte försöka slå sig in mellan CoD och Bf, det kan man göra m man gjort ett bra spel

För att det ska hända måste CoD förlora sin popularitet vilket förhoppningsvis inleddes med Ghost. CoD säljer dock fortfarande som smör och Halo Xbox One är antagligen så pass långt i utvecklingsfasen att influenserna från CoD kommer finnas där. Detta är givetvis bara en teori och vi får innerligt hoppas på att 343 väljer att kolla på Halo 4as löjliga användarstatistik istället för att apa efter CoD igen.

Om 343 vill att Halo ska bli lika populärt igen måste dem bestämma sig vilka dem gör spelet till. Halo 4 var ett dåligt försök att göra ett spel som riktade sig till två helt olika sorters spelare samtidigt. Med Halo 4 försökte 343 göra ett spel som både riktade sig till Halo fansen och spelare som cod fansen. Istället blev det då så att Halo-fansen slutade spela Halo 4 för det knappt var Halo längre och nya spelare (tex cod spelare) bytte till spel som var lättare och roligare för dem (tex cod). Halo 4 failade för att 343 försökte göra både cod och Halo i samma spel men gjorde inte nått utav det särskilt bra.
  • 0
Citerar JSTRace:
Om 343 vill att Halo ska bli lika populärt igen måste dem bestämma sig vilka dem gör spelet till. Halo 4 var ett dåligt försök att göra ett spel som riktade sig till två helt olika sorters spelare samtidigt. Med Halo 4 försökte 343 göra ett spel som både riktade sig till Halo fansen och spelare som cod fansen. Istället blev det då så att Halo-fansen slutade spela Halo 4 för det knappt var Halo längre och nya spelare (tex cod spelare) bytte till spel som var lättare och roligare för dem (tex cod). Halo 4 failade för att 343 försökte göra både cod och Halo i samma spel men gjorde inte nått utav det särskilt bra.


Kort och gott, a precis
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Jag hoppas innerligt att 343i skippar hela kod-systemet och går tillbaka till hur det var med Halo 3 eller Reach, för Reach var faktiskt riktigt bra, nu när man tänker tillbaka. Jag är dock ytterst tveksam till att de verkligen gör det.

Bungie var verkligen kungar.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag hoppas innerligt att 343i skippar hela kod-systemet och går tillbaka till hur det var med Halo 3 eller Reach, för Reach var faktiskt riktigt bra, nu när man tänker tillbaka. Jag är dock ytterst tveksam till att de verkligen gör det.

Bungie var verkligen kungar.

Jag håller med om att Reach var ett bra spel i grunden iallafall, men tyvärr förstördes det av få men enorma obalanser som bloom och AAs. Man kan verkligen se hur bra spelet hade kunnat vara när man spelar v7. Jag hoppas verkligen att 343 gör ett spel som är riktigt bra i grunden och där andra obalanser enkelt kan tas bort eller helt enkelt inte finns. 343 måste absolut titta på vad som gjorde tidigare titlar så förbannat bra och göra ett Halo spel istället för cod med Halo tema.
  • 0
Här har vi ett brev skrivet av Halos "hardcore community" till 343 där de tar upp de 5 viktigaste grejerna som behöver förbättras/ändras inför Halo Xbox One när det gäller spelmekanik.

Jag tycker verkligen de har rätt om en hel del saker och det vore grymt om 343 verkligen läste det och tog till sig.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Gillar inte att John bar en kåpa på sig i trailern. Kändes som ologisk överdramatisering. Logik har trots alltid varit en ganska självklar del av Halo (tycker jag) och därför passar det inte in.

Musiken i Halo 4 var okej. Men den var så tunn, märktes knappt och var inte märkvärdig. De borde ta tillbaka den episka köttiga musiken som Marty gjorde.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Gillar inte att John bar en kåpa på sig i trailern. Kändes som ologisk överdramatisering. Logik har trots alltid varit en ganska självklar del av Halo (tycker jag) och därför passar det inte in.


Vet inte hur logiskt det är att människor fortfarande springer omkring med vapen som skjuter kulor vid år 2550

Chiefen ska ju enligt O'Connor dölja sitt utseende genom att ha på sig kappan. Känns ju rätt idiotiskt eftersom han knatar genom öknen helt själv. Man får helt enkelt se det som ett sätt att överraska publiken på E3 när det utannonserades.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Citerar Oddesey:Gillar inte att John bar en kåpa på sig i trailern. Kändes som ologisk överdramatisering. Logik har trots alltid varit en ganska självklar del av Halo (tycker jag) och därför passar det inte in.

Vet inte hur logiskt det är att människor fortfarande springer omkring med vapen som skjuter kulor vid år 2550

Chiefen ska ju enligt O'Connor dölja sitt utseende genom att ha på sig kappan. Känns ju rätt idiotiskt eftersom han knatar genom öknen helt själv. Man får helt enkelt se det som ett sätt att överraska publiken på E3 när det utannonserades.


Vill bara inte att det ska vara ett tecken på att....343 inte riktigt har fattat grejen. Vad jag menade med logik var att hela universumet i Halo baserar sig på teknik och forskning, som läsare eller spelare får man nästan alltid en måhända fiktionell men "logisk" förklaring för varför saker är som de är, varför de fungerar osv.

Och när Chief ränner runt i öknen med en kappa (som inte har någon direkt anledning till att vara där förrutom för just överraskningsmomentet) känns det plötsligt som att de blundar för hela "logik"-grejen.

Förstår du vad jag försöker poängtera trots den dåliga förklaringen?
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Förstår du vad jag försöker poängtera trots den dåliga förklaringen?


Inte riktigt tyvärr. Har aldrig riktigt tänkt mig Halo som logiskt eller att alla saker i serien tillslut skulle förklaras logiskt.

Kanske hans rustning har gått och blivit allergisk mot ökensand
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Några saker självaste Frank O'Conner vill ha i nästa Halo, en del är menat som skämt medans det vettiga ger en gnutta hopp.

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=94015210

60 fps
Dedis
Focus on classic Halo fundamentals
Bigger setpieces (h3 Scarabs not Reach Scarabs!)
Cull all weapons except CE pistol
Grenades drop CE pistols instead of exploding
Take advantage of growing dubstep scene for weapon sounds
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Några saker självaste Frank O'Conner vill ha i nästa Halo, en del är menat som skämt medans det vettiga ger en gnutta hopp.

http://m.neogaf.com/showpost.php?p=94015210

60 fps
Dedis
Focus on classic Halo fundamentals
Bigger setpieces (h3 Scarabs not Reach Scarabs!)
Cull all weapons except CE pistol
Grenades drop CE pistols instead of exploding
Take advantage of growing dubstep scene for weapon sounds


1-2: Redan confirmed

3-4:Hoppas kan man alltid

5-6:Verkar bara som en småsur kommentar ang hur alla klagar på Halo 4

7: lol
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
343 har nyligen anställt några gamla Halo-proffs som jag antar ska hjälpa till för att få en bra multiplayer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!