Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo Newbie..


  • over
  • over
Har inte varit så sugen på Halo förut men när jag såg 4an så släppte något.. om man nu vill spela 4an måste man spelat de spel som släpps innan. och så fall vilken ordning skall man spela ? och finns det nått spel man kan hoppa över ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
  • X
  • X
Det är strängt förbjudet att hoppa över något spel, förutom Halo Wars. Ordningen fungerar bra med Halo: Reach, Halo CE, Halo 2, Halo 3: ODST, Halo 3. Utöver det är det även tvång på att läsa samtliga böcker.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Alla spelen är värda en genomspelning. Även Halo Wars, som i sådana fall ska spelas först.
"There will be anoher time"
  • 0
Alltså ifall du vill förstå handlingen så behöver du egentligen enbart spela Halo: CE, Halo 2 och Halo 3 innan du börjar med Halo 4. Dock så kommer det självfallet att finnas vissa saker som du säkerligen inte kommer att förstå till fullo ändå men du kommer att förstå grunden i alla fall.

Halo: Rach utspelar sig innan Halo: CE och det är egentligen enbart ett plus.
The fuzz is here!
  • 0
Jag också sugen på lite Halo, men har aldrig varit riktigt intresserad av FPS. Är dock väldigt intresserad av Halo: ODST, ser häftigt ut och har ett grymt soundtrack. Är det en bra start?
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Halo: ODST, ser häftigt ut och har ett grymt soundtrack. Är det en bra start?


Är detta anledningen till att du vill börja med ODST så absolut, musiken sätter även stämmningen riktgit bra. Ska du följa Storyn så du förstår den så är det som gameplayer säger som gäller då.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Halo 2 bör du spela. Mest för upplevelsen.
  • 0
Finns egentligen ingen anledning att spela alla spelen om man inte är jätte intresserad utav hela univesiumet. Halo 4 börjar där Halo 3 slutar, men det har gått en viss tid och det är inte svårt att hänga med i Storylinen genom spelet. Det dröjer inte länge fören man får ett grepp om vad som är vad och vem som är vem.
  • 0
Citerar over:
Har inte varit så sugen på Halo förut men när jag såg 4an så släppte något.. om man nu vill spela 4an måste man spelat de spel som släpps innan. och så fall vilken ordning skall man spela ? och finns det nått spel man kan hoppa över ?


Du kan egentligen skippa alla och hoppa rakt på 4an. Allt det andra kan du bara läsa på snabbt på internet. Dock rekommenderar jag de tre första spelen (Halo CE, 2 och 3) då de är ohyggligt bra spel
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Spelade precis igenom Halo: Reach som jag fick begagnat av brorsan och blev frälst. Har nu tänkt skaffa dom andra spelen och köra igenom dom i rätt ordning, men behöver man spela Halo 2 eller hänger man med ordentligt ändå? Halo 2 finns ju tyvärr inte till 360:n.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Luke
Mitt första var del 4 och jag läste lite på nätet och tittade på youtube, räckte för mig. Har aldrig gillat Halo men fyran var fantastisk..
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Spelade precis igenom Halo: Reach som jag fick begagnat av brorsan och blev frälst. Har nu tänkt skaffa dom andra spelen och köra igenom dom i rätt ordning, men behöver man spela Halo 2 eller hänger man med ordentligt ändå? Halo 2 finns ju tyvärr inte till 360:n.


Halo 2=bästa spelet i serien om du frågar mig. Grym campaign med underbar musik.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Halo 2=bästa spelet i serien om du frågar mig. Grym campaign med underbar musik.


Får nog köpa det till pc isf, känns inte riktigt värt att köpa en gammal Xbox bara för ett spel. Hoppas bara att min lilla dator pallar det och att portningen inte är alltför värdelös.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
HALO 2 BÄST I TEST!
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Citerar fat Abbot:Halo 2=bästa spelet i serien om du frågar mig. Grym campaign med underbar musik.

Får nog köpa det till pc isf, känns inte riktigt värt att köpa en gammal Xbox bara för ett spel. Hoppas bara att min lilla dator pallar det och att portningen inte är alltför värdelös.


Dock är jag ganska ensam om att anse tvåan vara den bästa i serien. Bara så att du vet..
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Köpte Halo Anniversary, Halo: ODST, Halo 3 och Halo 4. Har hunnit spela igenom de två förstnämnda nu och håller för tillfället på med Halo 3. Halo-universumet har tagit mig med storm.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Köpte Halo Anniversary, Halo: ODST, Halo 3 och Halo 4. Har hunnit spela igenom de två förstnämnda nu och håller för tillfället på med Halo 3. Halo-universumet har tagit mig med storm.


Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Köpte Halo Anniversary, Halo: ODST, Halo 3 och Halo 4. Har hunnit spela igenom de två förstnämnda nu och håller för tillfället på med Halo 3. Halo-universumet har tagit mig med storm.

Så skall det låta! Tycker själv att Halo är det absolut bästa som finns.
  • 0
Citerar fat Abbot:
Citerar Vapendragaren:Citerar fat Abbot:Halo 2=bästa spelet i serien om du frågar mig. Grym campaign med underbar musik.

Får nog köpa det till pc isf, känns inte riktigt värt att köpa en gammal Xbox bara för ett spel. Hoppas bara att min lilla dator pallar det och att portningen inte är alltför värdelös.

Dock är jag ganska ensam om att anse tvåan vara den bästa i serien. Bara så att du vet..


Inte längre.

Halo 2 är förövrigt (enligt mig) det svåraste spelet på Legendary.

Tillagt 2014-05-29 11:42:
Citerar Vapendragaren:
Köpte Halo Anniversary, Halo: ODST, Halo 3 och Halo 4. Har hunnit spela igenom de två förstnämnda nu och håller för tillfället på med Halo 3. Halo-universumet har tagit mig med storm.


Det tråkiga är ju tyvärr att det är så många som inte har spelat det och tror Halo-serien inte har mycket till story, vilket förstås är väldigt väldigt inkorrekt.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Inte längre.

Halo 2 är förövrigt (enligt mig) det svåraste spelet på Legendary.

Håller med! Tycker själv även att Halo 3: ODST och Halo Reach var svåra på Legendary.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!