Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo Wars


38 tror jag, men har vänner bland dem top 15 i världen. de ligger på 44-45 ungefär.
Halo Wars Skill level 42 1v1: 41 2v2 PT: 42 3v3 PT: 43
  • 0
Jag vann två matcher i fyllan i natt. Jävlar vad dåliga folk är ändå.
  • 0
Mysigt spel.

Har inte testat online ännu, det finns väl några folk som fortfarande lirar det online? Nybörjare förhoppningsvis...
  • 0
Dubbelpost;

Är det någon här som är riktigt duktig på strategispel och kan tala om för mig hur i helvete jag ska klara uppdraget "Arcadia"? Uppdraget där man ska evakuera civila till de tre skeppen.
  • 0
Citerar Th3 End:
Dubbelpost;

Är det någon här som är riktigt duktig på strategispel och kan tala om för mig hur i helvete jag ska klara uppdraget "Arcadia"? Uppdraget där man ska evakuera civila till de tre skeppen.


Vilken svårighetsgrad spelar du på?

Har klarat den på Legendary och det var lite krångligt. Men skaffa en del warthogs som du placerar vid varje skepp. Om det blir kris vid något skepp så skickar du dit några warthogs o.s.v.

Har för mig att det inte var så krångligt.
Jadu..........
  • 0
Jag har klarat halva spelet på Legendary. Var dock längesedan jag spela. Måste klara det också (på legendary, redan klarat normal).
Free Agent
  • 0
Äh, klarade Arcadia uppdraget på Easy. Vill någon klara spelet på Legendary och hitta samtliga skulls/black box via co-op? Det går väl?

JOHN-117?
  • 0
Citerar Th3 End:
Äh, klarade Arcadia uppdraget på Easy. Vill någon klara spelet på Legendary och hitta samtliga skulls/black box via co-op? Det går väl?

JOHN-117?


Jag klarar det gärna på Legendary. Jag har alla skulls så det blir lite lättare då.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag har alla skulls så det blir lite lättare då.


Vad menar du? Lättare att hitta? Låser jag upp de om jag spelar med någon som har alla skulls?
  • 0
Citerar Th3 End:
Vad menar du? Lättare att hitta? Låser jag upp de om jag spelar med någon som har alla skulls?

Nä, men precis som i Halo 3 är det valfritt vilka skulls man sätter på. Till skillnad från Halo 3 gör en del Skulls dock spelet betydligt lättare, som 50% mer hälsa till dina egna trupper osv.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Th3 End:
Vad menar du? Lättare att hitta? Låser jag upp de om jag spelar med någon som har alla skulls?


Jo, du låser ju ändå upp skullsen om du hittar dem. Men jag kan aktivera mina skulls så att Legendary blir lättare.
  • 0
Ang. första uppdraget, det finns ju ett alternativ mål som man kan utföra vilket är att eliminera 100 grunts, men jag har bara lyckats meja ner 97 pers. Har försökt ett otal gånger, men får samma resultat.

Åkte fram och tillbaka utan att hitta några grunts. Kan det vara så att flygräderna i slutet av uppdraget är orsaken? Att de kan har dödat tre grunts och därför räknades inte in?

Då måste man f4n vara snabb.
  • 0
Th3 End vi kan lira lite, tack vare dig som jag köpte Halo wars faktist! När du sa på live feed att man kunde köpa det för 199 kr på game, så tack! =P

BombaClaw@xbox live
  • 0
Då har jag klarat Halo Wars. Inte världens längsta kampanj kanske, men skirmish och Live kan nog ge en hel del speltid. Klart godkänt som RTS på konsol, trots att jag avskyr genren.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar torbli79:
Då har jag klarat Halo Wars. Inte världens längsta kampanj kanske


Vad tycker du då?

Citerar torbli79:
men skirmish och Live kan nog ge en hel del speltid.


Själv har jag spenderat närmare 200 timmar på multiplayer..
  • 0
Citerar Felx:
Vad tycker du då?


Jag ogillar all RTS, och spelmässigt tycker jag inte spelet är direkt unikt. Anledningen till att jag köpte det var för att Th3 End tipsade om CE för 199 :-, så jag köpte det mest för samlarvärdet. Har inte haft direkt kul, har inte haft tråkigt. Mediokert.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag gillar RTS, men då på PC. Dock funkade det riktigt bra på konsol. Riktigt underhållande och bra spel i övrigt.

Knappade förresten in koden för "Honor Guard Wraith", men hur får man den i spelet? Skulle ju finnas bland "Skulls" där man kunde aktivera den, men den fanns inte där.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar torbli79:
Jag ogillar all RTS, och spelmässigt tycker jag inte spelet är direkt unikt. Anledningen till att jag köpte det var för att Th3 End tipsade om CE för 199 :-, så jag köpte det mest för samlarvärdet. Har inte haft direkt kul, har inte haft tråkigt. Mediokert.


Storymässigt då?
  • 0
Citerar Felx:
Storymässigt då?


Intressant, helt klart. Hade redan sett alla videos innan jag köpte spelet, men helt klart intressant. Har ju läst sex av Halo-böckerna som finns, så visst tycker jag det är kul. Skulle aldrig köpt det för fullpris, och om en två kommer så väntar jag på ett erbjudande som detta.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar torbli79:
Hade redan sett alla videos innan jag köpte spelet


Erkänn, filmen "Monsters" när dom slåss mot The Arbiter och Elitesen är bara för coool!
  • 0
Citerar Felx:
Erkänn, filmen "Monsters" när dom slåss mot The Arbiter och Elitesen är bara för coool!


Verkligen, men den känns inte så trovärdig utifrån det man läst i böckerna. Men visst är det coolt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar torbli79:
Verkligen, men den känns inte så trovärdig utifrån det man läst i böckerna. Men visst är det coolt.


Nej precis, i böckerna är ju Elitesen nästan jämnbra med Spartanerna.
  • 0
Citerar Felx:
Nej precis, i böckerna är ju Elitesen nästan jämnbra med Spartanerna.


Precis, och att graciöst döda dem med SMG och volter och konster hej vilt känns inte troligt. Men coolt gjort, utan tvekan. Det jag ser fram mest emot i ett eventuellt Halo Wars 2 vore i sådant fall storyn.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Felx
  • Felx
Hoppas vi får se ett Halo Wars 2 inom något år.
  • 0
Citerar Felx:
Hoppas vi får se ett Halo Wars 2 inom något år.


Jepp!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!