Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo Wars


Jag skulle själv gilla ett system där man begränsade antal Elites, Hunters och fordon för Covenants och gör så att dom istället måste fokusera på Grunt-svärmar. Typ 100 Grunts och 10 Elites, och 2 Hunters. Människor ska väl inte ha nån form av begränsning.
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Jag fullkomligen avgudar Halo Wars teman och bildpaketet!

Sjukt läckert.
  • 0
Temat är lätt det snyggaste
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
Covenants mohända vara överlägsna mot vanliga marines eller ODSTs men jag tror att det redan finns en ganska så fin ballans mellan de olika raserna i covenant och människorna, tänk bara på hur överlägsen John (Master Chief) är jämfört med allt vad covenant slänger på honom. Om människorna nu kan använda små grupper av spartan II tror jag att matchen kan bli ganska jämn.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Ja, det är det kanske. Människorna ska ha begränsade SPARTANs, men obegränsat allt annat. Om Covenants nu ska ha Scarabs, så måste dom bara kunna ha 1 åt gången, annars är det bara att klampa in med 10 Scarabs och förstöra allt...
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
UNSC och Spartan trupperna är jämn bra med Covenant trupper på marken, det som gjort att Covenanten kunnat slå människan så hårt är det faktum att deras skepp skjuter magnetiskt guidade plasmatorpeder och bombar planeter med plasma från omloppsbana.
På marken kan tex. en spartangrupp på 10 pers matcha en arme av hundratals elites, grunts och jackals. Sen har säkert UNSC fler fordon som vi inte sett i spelen. Tex. deras bombflyg som jag tror att man ser på den bilden med raden av Spartans som finns på halowars.com. Ska bli fint att få se en hel Albatross (en större variant av Pelican som kan lasta 4 warthogs eller en Scorpion i sitt last utrymme, man ser lite av den i trailern men de finns en kraschad på Relic också) också.

Scarabs kommer säkerligen att ta tid att bygga upp och så, vilket kanske gör att det inte är så klippskt att bygga många sådan då man inte får recurser att bygga mindre och snabbare enheter. Är iaf inte orolig för att de ska bli obalanserat, tror att de vet vad de håller på med.
Wort, wort, wort!
  • 0
De där bombplaner får man ju se i en cut-scene i både Halo CE och Halo 2.
  • 0
Hoppas man kan bygga gubbar som kastar plamsa-grenades
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
The_gunners: Hoppas man inte ens kan "bygga" gubbar.
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
"De där bombplaner får man ju se i en cut-scene i både Halo CE och Halo 2."

Japp, det var Longsword de kallades va?
  • 0
Nej "bygga" skulle inte vara koolt, men kalla på förstärkning och få den influgen? det är koolt. att jag stavar koolt med k är koolt.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
GC stilen, den är överlägsen
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
[Gazimaluke]

För mig känns det som att Halo spelen är till för att spelas på Heroic, det matchar mycket med böckerna - och där är det rätt omöjligt för en Spartan att ta ner två Elites samtidigt. MC har ju problem med en enda när dem kör närstrid.
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Enda poängen med Heroic är att Grunts är för svåra då... Om man kunde hålla dom på samma nivå som på Easy, Elites som på Heroic och Hunters på Legendary och så vidare. Då skulle det vara boktroget.
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Grunts svåra på Heroic? Hur dålig är du på Halo??
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Det räcker ju att du träffar ett av skotten i huvudet när du skjuter en burst för att en grunt ska dö. Och även på Legendary kan du döda en Hunter med ett sniper skott i ryggen m.m. Det enda som i princip blir svårare är Elitesen, deras skott tar mycket mer och de är av någon anledning träffsäkrare.
  • 0
Säger som [Instant Aim], man ska ha som Ground Control, skit i basbyggandet och lägg istället all fokus på själva stridandet, det är när man får tid att tänka på sina enheter och inte byggnaderna man kan ta svåra taktiska beslut.
Det är nog dock ganska otroligt då utvecklarna är Ensemble Studios, som inte har gjort ett enda strategispel utan basbyggning.

Till en helt annan fråga, såg där uppe att Halo Wars-teman och bildpaket uppskattdes, tycker ni dock dom är värda 230 poäng eller går det bra med sköna gamla Halo 3-temat
It's a man-sized ad-hoc quantum tunnel through physical space with possible applications as a shower curtain.
  • 0
Det är värt det om man verkligen avgudar Halo-serien.


Men ärligt talat den är t.o.m snggare än Halo3 temat då jag laddade ner även den.

Halo Wars teman är helt klart den snyggaste teman jag någonsin sett.
  • 0
men halo3 ska väl komma ändå?
  • 0
Eqo

Inte alls, jag spöar allt på Legendary. Men poängen är att Grunts egentligen ska vara dom man kan blåsa ihjäl, och om man inte sätter headshot på dom tar dom faktiskt rätt mycket stryk på Heroic. Jag menade inte att dom var svåra, bara inte tillräckligt lätta!
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Om jag ska vara petig så är det boken som inte är speltrogen och inte tvärtom när det kommer till balansen mellan John och covenants.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
[Th3 End]

ja det verkar lovande.
''If you talk to the animals they will talk to you and you will know each other. If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know you will fear. What one fears, one destroys.''
  • 0
Det kommer lite nytt från spelet nästa vecka! Ska bli kul
  • 0
Nar kommer egentligen det har?
Om jag flummar som en idiot så argumenterar jag som ett geni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!