Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo Wars


Men snälla, man behöver inte mus och tangentbord för att köra RTS. Kolla på slaget om midgård 2 funkar jättebra på x360.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Det är skillnad på strategi & FPS. Rejäl skillnad

Th3 End, har du spelat t ex Ground Control 2 ?




Jag hatar konsol strategi. Visst, battle for midgård fuinkar okej för konsol - men det har ingen chans mot strategi spelen på pc.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Detta kan mycket väl bli det bästa RTS:et någonsin!!!!!!!!!!
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
|
|
|
\/
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Jag har spelet.

Så vad menar du med att man måste ha tangentbord och mus? Vi vet ju inte riktigt hur spelet kommer att se ut rent spelmässigt.
  • 0
Bra

Den formen skulle passa perfekt, jag hoppas Ensemble inte kör på AoE stil. Slopa basbyggande helt, satsa på strider i stora omgivningar istället - så borde det vara


Så vad menar du med att man måste ha tangentbord och mus? Vi vet ju inte riktigt hur spelet kommer att se ut rent spelmässigt.


Se ut spelar ingen roll. Det är kontroll systemet är skeptisk till och därav mitt hat mot konsoll strategi spel - anser nämligen såna värdelösa
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Tangentbord och mus underlättar självklart i RTS, men om jag känner Bungie rätt tilllåter dom in Ensemble att fucka up det här.
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
"Se ut spelar ingen roll. Det är kontroll systemet är skeptisk till och därav mitt hat mot konsoll strategi spel - anser nämligen såna värdelösa"

Jag bygger mycket snabbare på 360 verisionen än PC verisionen
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Jag bygger mycket snabbare på 360 verisionen än PC verisionen

Bra för dig, men det betyder inte att jag gillar kontrollen ändå. Men nu är det såhär att om jag verkligen ska gilla det här så ska basbyggande slopas helt
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
"Den formen skulle passa perfekt, jag hoppas Ensemble inte kör på AoE stil. Slopa basbyggande helt, satsa på strider i stora omgivningar istället - så borde det vara"

Jo som typ GC och kommande WiC. Hade passat mycket bättre faktiskt. Men vi vet inget ännu så.

Längtar som f4n annars!
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
De lär göra det lite mer konsolaktigt. Det är trots allt ingen konvertering från PC till konsol.
  • 0
Nej, vi får ta och komma ihåg att dom optimerar detta till konsol. Det kommer att bli bloody brilliant, tro mig.
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Förmodligen, men jag gillar verkligen inte Ensemble (heller ) och tycker deras spel är grovt överskattade
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Efter AoE2 blev Ensemble sämre, imo. AoE3 är bra, men är långt så bra som tvåan var.
Do you have any good old ham?
  • 0
Har fortfarande mardrömmar efter Star Wars Galactic Battlegrounds


Anyway, ska inte klaga mer utan hålla ögonen öppna för lite gameplay
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Detta kan inte misslyckas instant, om Bungie bryr sig (vilket dom gör) så kommer det knipa Starcrafts plats som bästa Sci-Fi RTS.

And that's fucking final!
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
[The_Neppset] Inte så svårt då det är ganska gammalt Ground Controle 2 har nog numera den platsen eller va hette det där andra rymd 3D RTSet? där man styrde moder skepp å "skitt"?

Har väldigt svårt att se något posetivt om dett spel (även om jag inte har sett dett spel) så känns det lite krystat och köra RTS spel som igentligen är ett FPS...

Som jag sa i nyheten så kommer nog övergången vara lika bra som tiberium wars RTS spelet till FPS .
Islam+frihet=lol
  • 0
"Har väldigt svårt att se något posetivt om dett spel (även om jag inte har sett dett spel) så känns det lite krystat och köra RTS spel som igentligen är ett FPS..."

Haha det är ju egentligen RTS.

Jag kan gärna tillåta byggelse av bunker, anti-air osv. Men så länge det börjar handla om baser. Tråkigt sen juh.

"Som jag sa i nyheten så kommer nog övergången vara lika bra som tiberium wars RTS spelet till FPS."

Haha smart att jämföra en studio som har ingen erfarenhet av FPS och med EA i spetsen med en studio som har sjukt bra erfarenhet av RTS plus med hjälp av originalstudion och Microsoft i spetsen.
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
Lord of the rings funkade bra... varför ska detta inte funka?
Chaos Commando
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Har väldigt svårt att se något posetivt om dett spel (även om jag inte har sett dett spel) så känns det lite krystat och köra RTS spel som igentligen är ett FPS...

Bevisar bara hur mycket du inte vet om spelet och inte vet om Halo
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Tror att många ogillar konsol RTS för att de oftast har varit dåliga konverteringar av PC RTS. Om man utveckalar ett spel med både PC och konsol i tanken så kan man göra att det fungerar till båda. Minns med skräck Command & Conquer till N64, såg det iofs bara på video men de såg inte ut att fungera så bra, varför, jo för att de va ett spel som va gjort för PC.
Wort, wort, wort!
  • 0
[Gazimaluke] Det har inte med att det inte bara "passar" till PC utan att det har med presitionen (stavning) för jag tyckte att det var lite bökigt när jag körde demot till lord of the ring med att vara preciss, om man skall markera en enhet eller en hel grupp. Samma fördomar hade jag om FPS till konsoll då jag tyckte att det onte pasade eftersom det var problem med precitionen, men det har jag kommit över och tycker att det är ganska skön styrning

Kunde ha antagit att man skulle få en massa mothugg från fans när jag kriteserade deras spel serie men står fortfarande fast att det kommer bli väldigt krystad upplevelse.
Islam+frihet=lol
  • 0
Ground Controle 2 har nog numera den platsen eller va hette det där andra rymd 3D RTSet? där man styrde moder skepp å "skitt"?

Ground Control , inte Controle. Det andra rymd 3D RTS:et som du syftar på är förmodligen Homeworld serien (även den underbar)
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
[instant aim] men suck felstavning varför rätta när du vet vad jag menar och tack för tipsed för det andra rymd RTS spelet aja skit samma...
Islam+frihet=lol
  • 0
Trailern är förrenderad mellansekvens, sen att spelet antagligen blir riktigt snyggt har inte me saken att göra. Bungie skriver att de fick testa spelet för ett tag sen och att det va bra och att kontrollen inte var några problem.

Och som Th3 End sa, innan Halo till Xbox fanns de egentligen inget FPS till konsol som hade gått smärtfritt att styra. De handlar om att anpassa till styrdonet och formatet inget annat.
Wort, wort, wort!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!