Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo Wars


Ryktet stämmer. det kommer att komma två nya spel som berör "halovers" förutom H3. Följande är hämtat ifrån Bungie.net

För trailern se nedan:
http://www.halowars.com/trai ler.html

"Hella Halo Bombshells at X06

Brian and Frankie are here in Barcelona at X06 for what we’ve hinted several times would be a Halo 3 no-show. But we also dropped a hint or two that something would be happening, and that’s certainly true. By now you may have read elsewhere that two new Halo game projects have been announced – the Halo Wars real time strategy game from Ensemble and the as-yet unrevealed Halo project to be made in partnership with Lord of the Rings and King Kong director, Peter Jackson. Both projects are for Xbox 360.

Deep breath now. Peter Jackson and Fran Walsh, who we’re also working with on the Halo movie, have formed Wingnut Interactive, a video game studio that will capitalize on Peter and Fran’s creative vision, while using the expertise, infrastructure and experience of Microsoft Game Studios and Bungie Studios to get the show on the road."

För bilder etc kolla in Bungie.Net
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Haha, först med att skapa en tråd om det va? ^^
The cake is a lie!
  • 0
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Så coolt!! Men jag skäms för att jag inte är ledsen för no-Halo3
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Trailen får mig att svimma.

*Svimmar
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
Coolt med ett Halo strategi spel
  • 0
Den där trailern är fantastiskt och speciellt i 720p!
  • 0
Har trailer kommit upp på live?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Happiness! Bliss! Glee!!!

Fan va bra!
  • 0
Vad tror ni om HW? Kommer det att vara något att hänga i julgranen? Först är jag skeptisk till ett Halo RTS och sedan att det inte är Bungie som står för utvecklingen även om Ensemble inte är några nybörjare på RTS direkt.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Halo skulle ju vara ett RTS från början om jag inte minns fel...
Det kan bli grymt, Ensemble Studios har ju gjort AoE för tusan

Men jag är lite skeptisk till Konsol RTS:er.
  • 0
Det kommer en helt ny serie som utspelar sig i "Haloverse" förutom Halo Wars, vilket är rätt nice.
Å nu får jag väl ta å acceptera att jag ska spela ett RTS i framtiden, vilket är en av de genrer jag är kass på.
Wort, wort, wort!
  • 0
IIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!! !!!!! Halo och Halo 2 är de två bästa spen i världen, och juag vill se Halo Wars, men mitt internett är stört så en del sidor funkar inte, bland annat HALOWARS:COM!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!! SNÄLLA!!!!! KAN NITE NÅGON LÄGGA UPP TRAILERN PÅ YOTUBE (den funkar) ELLER NÅT!!! VILL SE!!!!! NU!!!!!!!!!!!!!!
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
Solid, det stämmer men om jag ska vara uppriktig så såg inte Halo direkt roligt ut som RTS då, därför är jag lite orolig, men samtidigt som det kan bli ett fiasko kan det mycket väl bli ett mästerverk. Oavsett vad resultatet blir kommer det att vara spännande att följa utvecklingen av HW.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Eqo
Nu när E3 visat att RTS funkar på 360n så är jag inte alls skeptisk. Helt underbart!
Gears of War 10/10 - O Daniel Craig, Where Art Thou? xD
  • 0
Snälla! Någon?!
Att vara pessemist är bra - Antingen går allt precis som du säger eller så blir du glatt överaskad.
  • 0
OOOHH MHAI GAWD!!11!!!!1!!




ZOMFG LOLOLOLOLOLOLL OMG!!!111 WTF

Vet inte vad jag ska säga... Glädjerus!
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
omg!!! Jäklar nu måste man köpa 360!
  • 0
Trailern sa ju inte mycket. Det sa vilken genre spelet tillhör, hela skiten var ju förrenderad.
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Nej inga spel på xbox 360 som visas på trailers är inte förrenderad
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Belmont

Är det inte tillräckligt att veta att killarna bakom Age of Empires ska göra Halo RTS? Det kan inte misslyckas, Halo är perfekt för RTS, och Ensemble är grymt bra utvecklare.
Nuets omöjlighet är morgondagens mirakel, sades i Oskuldstråden. Men likt fan hände inget idag.
  • 0
Är det inte tillräckligt att veta att killarna bakom Age of Empires ska göra Halo RTS?


Massor, jag anser att den studion är otroligt överskattad !

Hmm, jag gillar faktiskt inte iden och om det här ska bli lyckat så måste spelet ha stöd för tangentbord & mus.


Jag borde bli euforisk, jag älskar Halo serien och hade pissat i sängen om det kom nyheter om 3:an och strategi är min absoluta favoritgenre. Varför är jag inte glad över det här på något sätt ?
Är det för att jag hatar konsol- strategi eller för att Ensemble och deras AoE serie är otroligt överskattad?



Hade blivit riktigt glad om t ex Massive hade fått äran att göra ett sånt här spel, men AoE har haft fel speltyps sätt för såna här spel.
Ground Control stilen hade varit über
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Nej,det måste det inte alls.

Kolla på Halo CE, många var skeptiska när ett FPS spel som Halo skulle släppas till konsol och dessutom som milstolpe. De var ju det p.g.a. att man skulle använda kontrollen och inte mus.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!