Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Officiella tråden


Citerar HuRrRiCaNe:
Jag var inte med i Halo 2


Heretic! Blasphemy! Traitor!

Har det skapats ett eget spelsätt för de nya Mythic-banorna?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
ODST kampanjläget är sååååå mycket bättre än Halo 3! Ett mycket stämningsfullt kampanjläge i ett Halo spel har jag inte fått uppleva sedan Halo Combat Evolved.
  • 0
Efter att ha spelat med Aaandy så vore det skoj att samla ihop fler spelare och kanske lira tillsammans någon gång. Adda mitt gamertag ---> Taxty så kan vi kanske vara fler GR personer som kan lira tillsammans!
Mitt disco för pirater!
  • 0
Kom hem för en timme sedan med spelet, testade en halvtimmes campaign och sen en halvtimme multiplayer...

Nu angående banorna! Citadel var över förväntan, riktigt grym bana. Fick testa CTF BR på den och tror MLG verkligen kan göra något av den faktiskt, hoppas de använder den bara.. Sen Herectic, aldrig spelat H2 så vet inte alls hur Midship var men Herectic var faktiskt ungefär som jag väntade mig. Slayer BR blev det och känns som ett bättre alternativ än Amplified som Slayer. Vet inte hur andra spelsätt fungerar men skulle gärna lira Slayer på den.

Inte lirat Longshore ännu och bryr mig inte så mycket om den heller.. Hur som, I like the new maps! Nu får MLG allt ta och använda sig utav dem...!
Wooho!
  • 0
Köpte det igår och kom och spelade några timmar och kan bara säga...fy fan vad bra det är, känns kul att Bungie gjort något som är halo men ändå inte känns så halo, vilket bevisar att dom faktiskt kan göra andra spel också. ( vilket dom gjort men det var ju ett tag sen )
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Köpte det igår och kom och spelade några timmar och kan bara säga...fy fan vad bra det är, känns kul att Bungie gjort något som är halo men ändå inte känns så halo, vilket bevisar att dom faktiskt kan göra andra spel också. ( vilket dom gjort men det var ju ett tag sen )


Förmodar att du syftar på ODST? Spelet har en egen tråd.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Th3 End:
ODST kampanjläget är sååååå mycket bättre än Halo 3!




Citerar Gomer_pyle:
Älskar ODST! Detta spelet är vad Halo 3 borde ha varit på singleplayer sidan. Inga fjantiga Cortana moments


Jag blev oerhört besviken på att man knappt fick umgås med Cortana i Halo 3. Att det bara var en fjuttig bana på ringen var surt också.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar nilazz:Köpte det igår och kom och spelade några timmar och kan bara säga...fy fan vad bra det är, känns kul att Bungie gjort något som är halo men ändå inte känns så halo, vilket bevisar att dom faktiskt kan göra andra spel också. ( vilket dom gjort men det var ju ett tag sen )

Förmodar att du syftar på ODST? Spelet har en egen tråd.


oooj....trodde jag var i den
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citadel tyckte jag var en riktigt bra MLG bana faktiskt med enkel design och allt.
Heretic ser ut som en omgjord foundry bana som redan finns i MLG vet inte vad den heter. Longshore var också sjukt bra med 16 pers. Bara BR och inte många fordon blev skit kul.
  • 0
Repeterar en fråga och ställer en ny:

1. Har de tre nya banorna fått en egen kategori i matchmaking, som det blev med första halvan Mythic?

2. Finns det sniper på Longshore ( )?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
. Finns det sniper på Longshore ?

JA det finns sniper på Longshore och JA det finns en playist för de nya mapsen!
Moderator på Halosverige.se, hemmet för tävlingsinriktat halospelande. Gammal H3 spelare med 11e plats i EGL Liverpool som största merit.
  • 0
Citerar HuRrRiCaNe:
JA det finns sniper på Longshore och JA det finns en playist för de nya mapsen!


Sweet! Tack för snabbt svar.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar metroid_prime:
Heretic ser ut som en omgjord foundry bana som redan finns i MLG vet inte vad den heter.


Det är en omgjord bana, men inte foundry! Det är en remake på en av de bättre banorna i Halo 2! Midship
  • 0
Citerar althor:
Det är en omgjord bana, men inte foundry! Det är en remake på en av de bättre banorna i Halo 2! Midship

Han syftar på Onslaught.. Tanken bakom den banan var även att göra en Midship remake! Eller var det Amplified?
Wooho!
  • 0
Citerar Shipaa:
Citerar althor et är en omgjord bana, men inte foundry! Det är en remake på en av de bättre banorna i Halo 2! Midship
Han syftar på Onslaught.. Tanken bakom den banan var även att göra en Midship remake! Eller var det Amplified?


Tycker iof att Lockdown är mest lik Heretic(Midship).
Gillar iaf Citadel skarpt, o ja heretic är bara grym helt enkelt!
adda XbL Filling om du vill lira
  • 0
Citerar iAmpt0r:
Tycker iof att Lockdown är mest lik Heretic(Midship).

Jag ser likheter med Herectic i alla tre Foundry banorna, därmed kan alla tre bytas ut mot Herectic ^^ Iofs gillar jag Onslaught och Lockdown...
Wooho!
  • 0
Den som det oftast brukar bli CTF på tycker jag är rätt så bra. Den som brukar ha Oddball är helt okej och den för TS är också rätt så bra.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Den som det oftast brukar bli CTF på tycker jag är rätt så bra. Den som brukar ha Oddball är helt okej och den för TS är också rätt så bra.

Den som det "brukar" bli CTF på är Onslaught och den blir det ALLTID CTF på. Samma med den som du säger att det brukar bli oddbll på. Den heter Lockdown och det blir alltid oddball på den.=)
Moderator på Halosverige.se, hemmet för tävlingsinriktat halospelande. Gammal H3 spelare med 11e plats i EGL Liverpool som största merit.
  • 0
Och TS banan heter Amplified.
Free Agent
  • 0
Känns ganska meningslöst att ha Recon nu.
Alla kommer ju garanterat att ha den, Hayabusa v.2
Awesomeness would ensue.
  • 0
Citerar DunderKlumpen:
Känns ganska meningslöst att ha Recon nu.
Alla kommer ju garanterat att ha den, Hayabusa v.2


Jupp. Jag kör på med min Rogue som jag gjort i två år. Bästa hjälmen i min mening.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar DunderKlumpen:
Känns ganska meningslöst att ha Recon nu.
Alla kommer ju garanterat att ha den, Hayabusa v.2


alla som orkar gör vidmaster
In the game 2 play it
  • 0
Citerar IinuX:
alla som orkar gör vidmaster


Precis. De är inte så värst svåra.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Så jävla skönt det känns att spela med en ny och fräsch kontroll.
  • 0
Gick upp till 38 i MLG på 2 matcher. Men jag hade ju lite segrar sen innan.
Free Agent
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!