Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Officiella tråden


Jag har kört fast på det sjunde uppdraget. När jag har haft sönder ett lila stort skepp så finns det inga mera skepp att använda till att skjuta ned det andre lila store skeppet.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Vad gör han på Halo?
  • 0
Citerar metroid_prime:
Vad gör han på Halo?

Han aktiverar ringen, för att en gång för alla förgöra Flood.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Jag visste egentligen allt detta men jag blir förvirrad, så på banan The Covenant så stoppar man Truth från att avfyra alla ringar. Sedan så har man Gravemind som lurar dom in i en fälla.

Ni får ursäkta har aldrig spelat tvåan så jag blir lite förvirrad ibland, ska dock köpa det på fredag.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Jag visste egentligen allt detta men jag blir förvirrad, så på banan The Covenant så stoppar man Truth från att avfyra alla ringar. Sedan så har man Gravemind som lurar dom in i en fälla.

Ni får ursäkta har aldrig spelat tvåan så jag blir lite förvirrad ibland, ska dock köpa det på fredag.

Om Truth avfyrade alla ringar skulle det påverka de ringar som fanns i våran galax, men eftersom den nya Halo-ringen är i en annan galax är det därför säkert för alla på jorden att göra detta. Jag fattar faktiskt inte hela grejen själv...
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
metroid: Kolla in Halopedia.org, en grym hemsida som har stulit (för) många timmar av min tid.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
metroid: Kolla in Halopedia.org, en grym hemsida som har stulit (för) många timmar av min tid.


Jag har gjort det många gånger, tittade lite om The Ark.

Kan du säga vad man gör på banan Halo?
  • 0
Citerar metroid_prime:
Kan du säga vad man gör på banan Halo?


Jag låter min vän Ctrl-c/Ctrl-v förklara :

Taget från Halopedia:
Halo[1] is the tenth and final campaign mission of Halo 3. In this level, the Master Chief, Arbiter and Johnson make their way towards the Control Room in order to activate the ring using the Index from Alpha Halo. However, Gravemind sends Flood Combat Forms (and later Pure Forms), carried by Flood Dispersal Pods, to try to stop them. This level is also the second mission in the Halo series to bear the name of another mission, following the second mission of the first game. Upon completing it on Normal or higher, the player unlocks the Return achievement. If the player gets 15,000 or more in the meta game, they will unlock the Reclaimer achievement.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Dör Gravemind på sista ringen eller vart är han?
  • 0
Citerar Darthinator:
Jag har kört fast på det sjunde uppdraget. När jag har haft sönder ett lila stort skepp så finns det inga mera skepp att använda till att skjuta ned det andre lila store skeppet.


Detta går bara inte. Behöver lite råd.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Citerar metroid_prime:
Dör Gravemind på sista ringen eller vart är han?


Gravemind är väl inte på ringen? Han är väl på High Charity?

Forerunners fick väl dö på honom i början, men sedan återuppstog han. Sedan var han väl på installation 05. Och dit åkte Covenant med sin stad High Charity. Sedan tog Flood över den och åkte till jorden om jag inte minns fel.
Free Agent
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar JOHN-117:
JOHN-117


Exakt. I slutet av 2an ser man Truth fly från High Charity, och efter cutscenesen (!?) ser man Gravemind på High Charity, där också Cortana är.
  • 0
Citerar Darthinator:
Jag har kört fast på det sjunde uppdraget. När jag har haft sönder ett lila stort skepp så finns det inga mera skepp att använda till att skjuta ned det andre lila store skeppet.

Jag antar att du menar biten med de två Scarabsen. Det har faktiskt aldrig hänt mig att det tagit slut på fordon att slå den andra Scaraben med, men du ska precis som förut skjuta ner benen på den för att sedan hoppa in i den... precis som du redan gjort på tidigare banor.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Citerar Darthinator:
Jag har kört fast på det sjunde uppdraget. När jag har haft sönder ett lila stort skepp så finns det inga mera skepp att använda till att skjuta ned det andre lila store skeppet.

Jag antar att du menar biten med de två Scarabsen. Det har faktiskt aldrig hänt mig att det tagit slut på fordon att slå den andra Scaraben med, men du ska precis som förut skjuta ner benen på den för att sedan hoppa in i den... precis som du redan gjort på tidigare banor.


Eller också bara ta en hornet och landa på den, skjut sönder kärnan och stick därifrån. Upprepa sedan med den andra
Jadu..........
  • 0
Citerar 360_äger:
Eller också bara ta en hornet och landa på den, skjut sönder kärnan och stick därifrån. Upprepa sedan med den andra

Han säger ju att han har slut på fordorn... så det går ju inte.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Efter jag har förstört den första scaraben så är det slut på fordon, alla soldater är döda och så har jag slut på skott i mina vapen. Så hur fasen ska jag förstöra den andra?
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Kolla om det kan ligga vapen högre upp längs berget du kom ifrån. Om du har tur kanske du till och med kan hitta ett fordon.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
man behöver inte gå in i Scaraben för att döda den, man kan döda den utifrån.
  • 0
Citerar metroid_prime:
man behöver inte gå in i Scaraben för att döda den, man kan döda den utifrån.


Men det är inte lika enkelt som om man äntrar aset.

Citerar Darthinator:
Efter jag har förstört den första scaraben så är det slut på fordon, alla soldater är döda och så har jag slut på skott i mina vapen. Så hur fasen ska jag förstöra den andra?


Hur lyckas du tömma allt?!

Loada, ta en Hornet, flyg runt och skjut allt som rör sig. Inte så svårt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Darthinator:
Efter jag har förstört den första scaraben så är det slut på fordon, alla soldater är döda och så har jag slut på skott i mina vapen. Så hur fasen ska jag förstöra den andra?

Är det ens halo- fysiskt möjligt?
Krångligt.
Gör om gör rätt, skulle jag gissa.
En underlägsen ras
  • 0
Roligt med Living Dead nu på helgen.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Roligt med Living Dead nu på helgen.


Japp!
  • 0
Kolla in mina videos på youtube! Fullt med Halo 3 stuff för er som älskar halo!

Skriv i sök rutan "VistingAxis" så kommer min profil upp.

Lägg gärna in en kommentar eller poäng
SK GAMING
  • 0
Jag gjorde om det sjunde uppdraget. Och den här gången så fanns det fordon över till mig/Master Chief och jag var mer sparsam med skott i mina vapen. Jag tog ett flygande fordon och sköt sönder benen på båda två scaraber. Och då tog jag mig in i en och sköt sönder den blåröda väggen, upprepade med den andra scaraben.

Äntligen lyckades jag komma förbi det där! Sen kom jag in i ett tempel med Arbiter, dödade några covenanter och floods. Och slutligen, så var uppdraget äntligen slutfört! Fick 40 G för det och är stolt. Vill ta en paus nu för ett tag och spela på den åttonde banan nästa gång jag spelar Halo 3.
Att vara? Eller icke vara? Det är frågan!
  • 0
Är nu uppe i 550 Xp tack vare Living Dead.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!