Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Officiella tråden


Man kan ju spränga sig igenom till andra sidan på Skogs Pitt v2.1 Men man kanske inte får riktigt den tiden när man väl kör en match sen, men man skulle kunna ta snipern och sen komma till andra sidan och sen snipra från den sidan. Fast då kanske man kommer räkna det som fusk så den kille/tjejen som gör det kommer troligen inte vidare till final allafall.
  • 0
Citerar Hampuzz:
Ibland känns det som att jag är den enda 360 ägaren som inte har Halo 3..
Borde jag skaffa?? Troligtvis...


Beror på om du kan lira själv eller splitscreen/online.
  • 0
Citerar Biffo:
Jag undrar hur man gör olika spelsätt och sånt. Typ att man kan fixa så att man springer snabbare och sånt. Är det på forge man gör det, och i så fall vart?

Man typ väljer spelsätt och därefter klickar på "X" så kan man ställa in allt möjligt.

Okej, ni diskuterar turneringen ser jag. Det vore riktigt kul om det blev av. Men vad fasen står FFA för?
  • 0
  • Roo
  • Roo
Citerar Geccod:
FFA

Free For All
Sköntåse.
  • 0
  • Penn
  • Penn
http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=1329
4


Karta över Ghost Town.

http://sports.espn.go.com/broadband/video/videopage?videoId=32
53039&categoryId=3208334&n8pe6c=3

Top 10 Snipes, hosted by ESPN.

Finns dock folk som är myyyycket bättre. Tycker att min kompis Killtacular med Hammaren borde vara med.
  • 0
Citerar Penn:
Karta över Ghost Town.


Många bra vapen på banan
Free Agent
  • 0
Citerar Penn:
http://sports.espn.go.com/broadband/video/videopage?videoId=32
53039&categoryId=3208334&n8pe6c=3
Top 10 Snipes, hosted by ESPN.

Finns dock folk som är myyyycket bättre. Tycker att min kompis Killtacular med Hammaren borde vara med.


Nja, det beror väl lite på vad du menar med bättre, vad jag vet så är anledningen till att klippet finns på espn att espn har ett samarbete med MLG. Att klippet då sedan fokuserar på mlgspelare är väl inte så konstigt?
Sen beror det väl lite på vem det är man snipar/etc i ett klipp, eftersom alla spelare i klippen är mer eller mindre kända mlgspelare så har det nog högre status att göra en overkill emot dem än att göra det emot någon "guest" i BTB.

MLGspelare klassas (i alla fall av sig själva/USA) som de bästa i världen på Halo (1/2) mm, vilket också är en av anledningen till att espn samarbetar med dem. men om du vill ha ett klipp visat där så kan du ju alltid skapa ett konto på deras hemsida och lägga upp filmer i deras gameroom( vad jag vet så kan i princip alla klipp som läggs upp i deras gameroom komma med i deras Top Ten), du får nog dock vara beredd på ganska nedsättande kommentarer om inte dina klipp faller massan i smaken.

Lite OT kanske, men men.
"Right now I think the Halo bowling lineup will be myself, Lunch, Roy and Fearitself and we're still deciding on our team name. I'm thinking either Walshy and the Much Inferior Halo Bowlers or Sorry Mason." - Walshy
  • 0
Frågan är ju om alla kommer tycka det är så roligt att köra MLG-regler. Okej om amerikanarna med miljonkontrakt vill ha det perfekt balanserat, men ifall vi ändå inte har några priser så är det ju viktigare att alla har roligt än att det används MLG-regler.

Själv vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till det. Sedan vet jag inte ens om jag kan vara med. Men se i alla fall till att alla ha klart för sig vilka regler som gäller och inte hoppar ur turneringen när de kommit så långt att de helt överraskade spawnar med BR och svär över att de inte hittar sitt favoritvapen.


Citerar ryuugan:
MLGspelare klassas (i alla fall av sig själva/USA) som de bästa i världen på Halo (1/2) mm, vilket också är en av anledningen till att espn samarbetar med dem.


Tror i och för sig det handlar mer om att MLG (och Gamebattles som de äger) är störst vad gäller klanspel så därför finns det mest pengar att tjäna där.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Tirion:
Frågan är ju om alla kommer tycka det är så roligt att köra MLG-regler. Okej om amerikanarna med miljonkontrakt vill ha det perfekt balanserat, men ifall vi ändå inte har några priser så är det ju viktigare att alla har roligt än att det används MLG-regler.

Själv vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till det. Sedan vet jag inte ens om jag kan vara med. Men se i alla fall till att alla ha klart för sig vilka regler som gäller och inte hoppar ur turneringen när de kommit så långt att de helt överraskade spawnar med BR och svär över att de inte hittar sitt favoritvapen.


Citerar ryuugan:MLGspelare klassas (i alla fall av sig själva/USA) som de bästa i världen på Halo (1/2) mm, vilket också är en av anledningen till att espn samarbetar med dem.

Tror i och för sig det handlar mer om att MLG (och Gamebattles som de äger) är störst vad gäller klanspel så därför finns det mest pengar att tjäna där.



Jo, meningen med mitt inlägg var inte alls att tala för MLG(och liknande), utan snarare som ett svar på varför inte klipp som det han jag tidigare citerade fanns med i listan.
Men att de är störst är ju som du säger just pga. att de har störst community för klaner mm. Men sen får man ju inte glömma att anledningen till att de har det är just för att de är amerikaner:
"The American Dream" är ju inget annat än att man ska kunna tjäna pengar på allt och alla, självklart kommer spelare som konstant tävlar om pengar och prestige att träna mer och eventuellt få status som bäst i världen, då så mycket står på spel så vill de såklart ha det så fair(se br-start/tillåtna vapen) som möjligt.

Jag kan dock inte säga att jag inte håller med dem i fråga om startvapen, att starta med en ar på i princip valfri bana och sedan möta någon på medeldistans med en br/carbine etc. är knappast en figth som man kan vänta sig att gå vinnande ur(notera att förutsättningen är att ni såg varandra samtidigt/har likvärdig skill). Sen kan man ju argumentera i tid och evighet om det inte är ens eget fel att man hamnat i underläge i fråga om vapen.
Sen finns ju även det faktum att 99,9% av spelarna online plockar upp en br så fort de ser en, sedan inte ens tänker på ar:n.

I grund och botten är jag dock inte heller någon som tar spelet på dödligt allvar, jag föredrar faktiskt CTF på någon större bana över nästan allt annat.

Slutar här då inlägget börjar bli löjligt utdraget.
"Right now I think the Halo bowling lineup will be myself, Lunch, Roy and Fearitself and we're still deciding on our team name. I'm thinking either Walshy and the Much Inferior Halo Bowlers or Sorry Mason." - Walshy
  • 0
Citerar ryuugan:
I grund och botten är jag dock inte heller någon som tar spelet på dödligt allvar, jag föredrar faktiskt CTF på någon större bana över nästan allt annat.


CTF på Valhalla är bland det roligaste
Free Agent
  • 0
ryuugan - Det första jag skrev var egentligen mest ett tips till själva turneringen, för det är många som verkligen gillar att spela Halo som Bungie har tänkt att det ska spelas.

Och det sista jag skrev var egentligen kritik till till all form av e-sport.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Jag skulle kunna tänka mig att vara med i en GR turnering men då vill jag ha MLG regler. anledningen är simpel, det är bara för att man då spelar på exakt lika vilkor. Om man spelar med AR blir det mycket enkelt Spawn killing om den andre har en BR och en sniper. Då kan han med snipern stå på medium dist och knäppa dig så fort du spawnar utan att du med din AR kan göra någon skada. Men om man har en BR kan man skjuta tillbaka.

Det blir jämnare och man lämmnas mer till sina skill på att sikta än att äga genom vapenkontroll.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Håller helt med. När man kör med Bungies spelsätt så spelar det mkt roll om man får tag på shotgun, sniper eller BR på ett avgörande ställe på banan. I MLG FFA så är det mer så att alla har en chans i.o.m att man startar med BR och det finns färre powerweapons med mindre skott (iaf i FFA) vilket gör att man inte har så mkt övertag iaf.

Det blir mer skills eftersom att ett vapen inte avgör matchen helt och hållet.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Pulp
Vad fan är MLG?
If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
  • 0
Om man ska spela seriöst så är väl MLG-regler det bästa alternativet annars kör man ju på det gamla vanliga Halo-tradition style.



Citerar Geten:
I MLG FFA så är det mer så att alla har en chans i.o.m att man startar med BR och det finns färre powerweapons med mindre skott (iaf i FFA) vilket gör att man inte har så mkt övertag iaf.


i see your point.
  • 0
MLG står för Major League Gaming och det är dem som har tagit tag i tävlingsspeladet i Halo CE, Halo2 och nu Halo3. Dem har stora Lan-tävingar i USA där det finns en hel tävlingsvärld med proffs med miljondollars-kontrakt osv. Dem visar tävlingarna Live på deras hemsida www.mlgpro.com. Dem har inte dragit igång tävlingarna i Halo 3 än utan dem första börjar 11-13 april sen så åker dem runt i USA i 5 tävlingar där vinnarna vinner stora pengar.
Det var dem som gjorde gemensamma tävlingsregler för Halo
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Pulp
Citerar Geten:
där det finns en hel tävlingsvärld med proffs med miljondollars-kontrakt

Woooooooow.... Snacka om nördar.
If you want knowledge, go get yourself a scientist - Ich bin ein pöjkspoling!
  • 0
Citerar Tirion:
ryuugan - Det första jag skrev var egentligen mest ett tips till själva turneringen, för det är många som verkligen gillar att spela Halo som Bungie har tänkt att det ska spelas.



Citerar Tirion:
Frågan är ju om alla kommer tycka det är så roligt att köra MLG-regler. Okej om amerikanarna med miljonkontrakt vill ha det perfekt balanserat, men ifall vi ändå inte har några priser så är det ju viktigare att alla har roligt än att det används MLG-regler.

Men se i alla fall till att alla ha klart för sig vilka regler som gäller och inte hoppar ur turneringen när de kommit så långt att de helt överraskade spawnar med BR och svär över att de inte hittar sitt favoritvapen.


Fan det känns som att du tog orden ur min mun Tirion.

Det känns som att det bara är du, Geten, som vill spela MLG.
Hur ska vi kunna spela MLG när man ser en kommentar som:

Citerar Pulp:
Vad fan är MLG?


Låt mig sedan inte ens börja prata om hur fruktansvärt tråkigt det är med MLG regler.


Vi spelar istället vanliga regler som alla känner till och är bekvämma med . Det enda vi kan ändra på är att man börjar med BR istället för AR.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Det känns som att det bara är du, Geten, som vill spela MLG.


Då har du tydligen inte läst dem senaste inläggen i tråden.

Citerar gameplayer:
Låt mig sedan inte ens börja prata om hur fruktansvärt tråkigt det är med MLG regler.


Haha, lol. Ja det är ju verkligen tråkigt när det är balanserat. Jag tycker inte det är roligt att bli skjuten av någon som sitter och kampar med shotgun i ett hörn gång på gång men om du tycker det är kul så varsågod. Sen hur kan man säga att man tycker det är tråkigt när man knappt ens spelat det. Jag är nästan helt säker på att du inte kört alla MLG banor 4v4 men om du vill uttala dig om saker du inte vet något om så varsågod. Det är ju grymt skillat.

Tycker bara det är tråkigt att nästan alla svenska tävlingar ska vara noobtävlingar.
Fragtales montage nästa fredag!
  • 0
Jag håller med dig Geten, det är synd att ingen i Sverige ser möjligheterna att öppna en seriös e-sport liga för oss konsol spelare utan att vi som spelar lite mer seriöst måste lira på gamebattles.com and that's it i stort sett.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Geten:
Det kan ju vara lite kul att ha en tävling bara för att det är kul också? Utan dina proffsregler osv.. Varför inte lägga in lite tur och otur när det ändå inte är på blodigt allvar utan något som ska vara kul. Sen tror jag säkert att folk kan komma överns om att inte campa hela tiden osv.

Har tyvärr inte tid att vara med och spela men det hade ju varit skoj..
http://soundcloud.com/august-jakobsson
  • 0
Asså gud Geten det finns så mycket jag vill skriva till dig om MLG och vanliga regler när jag läser dina inlägg.

Seriöst jag försöker inte vara dryg mot dig eller något men det känns som att du bara tänker på dig själv.

Jag menar hur chysst blir det att spela MLG när det tydligen finns folk i den här tråden som inte ens vet vad MLG är för något. Det finns ju tydligen folk här inne som inte ens vet vad FFA är ffs.

Sedan att du gång på gång pratar om hur MLG är balanserat. Vad är det som inte är balanserat med vanliga regler. Så vitt jag förstår så har alla samma förutsättningar och samma regler. Det är väl inte så att jag startar med sniper och shotgun medan du bara startar med en pistol. Det är nog du som snarare är en cry baby. Samma situation som med Halo 2 där alla bitchade om hur det är orättvist med svärdet. Alla har lika stor chans att ta svärdet och alla andra vapen på banan.

Sedan om du är så fruktansvärt dålig att du inte kan försvara dig mot en kille med shotgun då är det inte spelet som är obalanserat utan det är du som helt enkelt är dålig.

Att det tydligen finns någon/några här inne förutom dig som faktiskt vill spela MLG spelar heller ingen roll då den största majoriteten vill spela vanliga regler med vanliga banor.

Att jag sedan tycker att MLG är grovt tråkigt är inget nytt heller. Som jag redan skrivit innan så vill jag spela Halo. Inte Halo minus nästan allt som finns med i spelet.




Så nu kommer jag med ett förslag här:


Jag tycker att vi kör så som vi redan skivit. 4 eller 5 grupper, beroende på hur många som är med. Att varje grupp spelar FFA.

Ifall det blir 4 med 5 personer i varje grupp. 20 spelare med andra ord, tror inte att det blir fler. Då tycker jag att 2 st går vidare från varje grupp. Då blir det 8 prsoner kvar. Dom kan man då dela in i 2 grupper där 1 person från varje grupp går vidare och dom två möts i en 1on1 final.

När det gäller vapen och banor så tycker jag att vi behåller alla vanliga regler. Det enda vi kan ändra på är att vi börjar med BR istället för AR.
The fuzz is here!
  • 0
Öhh... nu var det väl tal om en turnering för forumet som består av väldigt olika spelare? Inte att starta en seriös ladder för konsolspelare?

Ingen skulle vara gladare än jag ifall det däremot gick att styra upp en seriös sajt som enbart fokuserar på Sverige eller egentligen hela Europa. Det har ju gjort en del sådana försök, men det har ju inte gåt alltför lysnade för typ Paniczoom som ändå var en gedigen satsning från början. Men allt det är ju en helt annan diskussion och hur seriösa den här turneringen får ju den som styr upp den själv bestämma. Men med fördel kan man ju lyssna på majoriteten av forumiterna.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Många klagar på MLG reglerna men inte många av er vet ju vad det är. Reglerna är i stor korthet att man börjar med en BR och att man sedan speinger 10% snabbare. Man skadar också 10% mer vilket leder till snabbare matcher.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
  • 0
Jag är dum och korkad, så vi kör en vanlig Halo-match.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!