Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Officiella tråden


Forerunner skulle enligt ryktet vara arbetsnamnet på spelet och det betyder att det inte behöver heta så när det släpps. Ryktet säger också att man antagligen kommer spela som spartans i slagen mot Covenanten innan slaget vid Reach, alltså innan Halo: Combat Evolved. Att man skulle kunna spela 4 spelars co-op skulle ju stämma bra med att det då fanns en hel del spartans att tillgå.
Detta skulle vara den period som innefattas i första boken, Halo: The fall of Reach. Och eftersom alla Spartanernas strider mot Covenanten står med så finns det nog en del frihet att skapa olika banor. Möjligtvis skulle de kunna bli ett mer taktiskt spel eftersom Spartan soldaterna inte fick sina MJOLNIR Mark V battle armors förren rätt sent in i projektet.

Jag har själv spekulerat i de mesta som har med Halo att göra, de blir ju så när man gör en sida som halosweden.com
Ska man riktigt föstå allt så gäller det att lyssna på vad som sägs i spelet, läsa de 3 böckerna samt lyssna på ilovebees storyn.

PS. Nedräkningen på ilovebees.com räknar ner till år 2552 då Halo:CE och Halo 2 utspelar sig. Men jag får det till 2553 vilket inte kan stämma.
Fast nu orkar jag inte ge mig in i att förklara vad ilovebees handlade om.
Wort, wort, wort!
  • 0
"Men annras så tror jag också att "Halo 3 blir som Halo 2"

Tror inte jag. Den här gången (för första gången) så har bungie inget tidskrav på sig och behöver inte prioritera bort vissa grejer. Om 36 gigs ryktet kommer stämma så tror jag spelet kan bli rätt brett.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Ja de ryktades om att nåt spel på MS Game Studios skulle gå på 3 skivor ja.

Här är en länk till sidan där man kan ladda ner storyn som kom fram av ilovebees:
http://www.ilovebees.com/hum ptydumpty.html

btw så va de rätt mkt folk som va med å skapade ilovebees: http://www.ilovebees.com/MIA .html
Wort, wort, wort!
  • 0
Kanske kampanjen i Halo 3 blir så att man får spela som MC i nutid och fortsätta där Halo 2 slutade, och i vartannat uppdrag eller något så tänker han tillbaka till Reach-tiden och därför får man spela dom delarna, ungefär som i böckerna när han tänker tillbaka på den gammla goda tiden.
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
Men vad tror ni om att MC kanske dör i slutet av Halo 3?
Har tänkt på detta innan men kommer inte på en bra anledning till att döda MC, kanske Cortana får sätta livet till eller Johnson.
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
Jag tror inte HALO 3 kommer att bli som HALO 2 för dom har ingen tidsgräns och dom har ju den nya generationens hårdvara att arbeta med. Och att nån skulle dö i HALO 3 skulle vara bra för det skulle kunna driva fram storyn ännu mera.
BMW Racing
  • 0
Det jag hoppas mest på är att man ska få köra som MC och man ska vara vid enormt stora slagfält och man ska sammarbeta med elitsen och gruntsen och så ska man slåss mot brutes & jackals & hunters och alla dom andra fienderna som kommer att finnas med
BMW Racing
  • 0
Och det skulle inte sitta helt fel med ett stort co-op läge. Och man får ju inte glömma multi-player för det kommer nog vara spelets starka sida
BMW Racing
  • 0
Gazimaluke:
Hehe, shit.
Fan kommer ihåg hur mycket vi snackade om Halo 2, på forumet, innan det skulle släppas.
När du skulle skaffa info om scarab.

"Tror inte jag. Den här gången (för första gången) så har bungie inget tidskrav på sig och behöver inte prioritera bort vissa grejer. Om 36 gigs ryktet kommer stämma så tror jag spelet kan bli rätt brett."

Nej alltså jag menar inte att Halo 3 spelet i sig kommer att vara likadant som tvåan.
Det jag menar är allt runtomkring det.
Det är därför som jag också säger att vi, igen, lägger allt för stora förväntningar på spelet.
Alltså jag säger igen, vi hade exakt samma diskussioner innan Halo 2 skulle släppas.
Jag lovar er att Halo 3 kommer att äga så jäkla mycket men att det fortfarande kommer att vara samma visa.
Många kommer att bli besvikna på grund av deras allt för höga förväntningar.
The fuzz is here!
  • 0
[gameplayer] Där sa du något vettigt som du brukar göra
BMW Racing
  • 0
hehe tackar, JUIZEF.
Ser för övrigt att du är ny här.
Så välkommen till GR, hoppas att du trivs
The fuzz is here!
  • 0
Lite nytt angående Halo 3

http://xbox360.ign.com/artic les/697/697526p1.html
http://xbox360.ign.com/artic les/697/697526p2.html

Info

On Halo 3:
Peter: We haven't made any announcements regarding the Halo franchise. So Bungie is busy, they're an industrious bunch, and I think certainly this year, 2006, we might give you a peek at what Bungie is working on. I'm not going to give you any specific days, times or events. Halo is one of those games that will drive sales. Right along with Gears of War, Crackdown, Mass Effect and Too Human. CliffyB will be there at E3 to show off Gears of War and you'll be able to get your hands on a controller and play Gears of War. Gears of War is coming out sometime this year.

Halo 3 Picture

http://xbox360media.ign.com/ xbox360/image/article/697/69 7 526/gdc-06-peter-moore-talks - halo-e3-and-ps3-200603210704 2 3298.jpg

Väldigt skön bild.

Xbox Live Gamertag : " Lockdown SWE " | PSN: Lockware7
  • 0
Den där bilden är från e3 2003, Halo 2 demostrationen.
  • 0
Okej. Stog i sidan under bilden
"Conceptual image of Halo 3".
Xbox Live Gamertag : " Lockdown SWE " | PSN: Lockware7
  • 0
Det är den inte,tro mig,eftersom den bilden finns även med på Halo 2 Guide Boken första sidan.
  • 0
Okey
Xbox Live Gamertag : " Lockdown SWE " | PSN: Lockware7
  • 0
mm, mst vara "falsk-2 eftersom GR tg bort den från nyheterna efter en stund.... Men det var en snygg bild
|| HaVe FuN & EnJoY LiFe ||
  • 0
hehe OMG
A million light reflections pass over me
  • 0
hehe, soft fan
|| HaVe FuN & EnJoY LiFe ||
  • 0
Som jag sa förut,den där är inte en conecpt art av Halo 3.
  • 0
skoj att även GR gör misstag ibland
I reject your reality and substitute my own :)
  • 0
Jag vill se bilder på Halo 3!!
The Halo nerd
  • 0
Haha vänta till E3, kanske så får man se något om Halo 3 där.
Xbox Live Gamertag : " Lockdown SWE " | PSN: Lockware7
  • 0
Kanske? Vi kommer att få se en hel del om "bungies nästa projekt" under e3 mässan i år.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!