Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo: Officiella tråden


Har beställt Halo Legends, lär väl komma nästa vecka. Lite spänd på att se vad det är, även om manga inte är en personlig favorit.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Halo Legends är rätt trevligt faktiskt, även då jag aldrig gillat stilen. Stör mig lite på karaktärernas kroppspråk och lite sånt som är typiskt animé, annars är det ganska bra.
"Gentlemen, we just seized an airfield. That was pretty fucking ninja!" - Brad "Iceman" Colbert
  • 0
Äntligen har jag efter mycket slit öppnat upp Sveriges nya Halo-community. Jag har gjort mitt bäst för att göra sidan anpassad efter vad Halo-fans kan tänkas vilja ha.
Idéen med en Halo-community för att samla svenska Halo-fans har funnits sen HaloSweden gick i graven för några år sen. HaloSweden hade sin storhetstid innan Halo 2 släpptes, vi lyckades få över 5000 inlägg i forumet på några månader.

Med Installation00 har jag tänkt om, sidan är gjord för att folk ska vilja vara där. Dela med sig av sina bilder, videos och för att delta i turneringar och såklart diskussioner om allt som rör Halo från Master Chiefs möjliga återkomst till vilket MLG-lag man finner bäst.

Installation00.com är min gåva till svenska Halo-fans. Hoppas ni gillar sidan.


Jag vill återigen uppmuntra alla att skicka in videoklipp från Halo 3 på skillade eller bara roliga kills. Spara klippet i din File Share och gå in på Bungie.net där du hittar klippet och kan länka det till mig via PM. Målet är en svensk topp 10-video för Installation 00 som öppnar imorgon 00.01. Video kommer dock inte allt ligga uppe just då med tanke på att jag just nu bara har ett klipp.
Wort, wort, wort!
  • 0
Jag får inget registrerings mail när jag registrearar mig, vad gör jag då?
Moderator på Halosverige.se, hemmet för tävlingsinriktat halospelande. Gammal H3 spelare med 11e plats i EGL Liverpool som största merit.
  • 0
Citerar HuRrRiCaNe:
Jag får inget registrerings mail när jag registrearar mig, vad gör jag då?

Samma här...
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar thetraceur:
Bästa Halo recensionen hitils i mitt tycke: http://www.gamereactor.se/medlemsrecensioner/11143/#comment
s


Förutom att du särskriver och inte kan stava till hittills så var din recension inte en recension, och ditt inlägg var onödigt, fjantigt och smått provocerande med tanke på att i princip allt folk som hänger i den här tråden älskar spelet. Försvinn, ditt troll.

Har för övrigt just beställt boken The Cole Protocol, igen. Den jag har sedan tidigare var större än alla de andra pocketböckerna, så jag var tvungen att köpa en i rätt storlek.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Halo äger. Har bara Halo ODST men det är jättebra.

Tillagt 2010-02-17 17:46:
Citerar metroid_prime:
Länge sedan man körde H3, ska börja köra mycket när jag har nått 70 i MW2!


Nice! Modern warfare 2 is tha best!

Tillagt 2010-02-17 17:47:
The knife master
  • 0
har du bara Halo 3 odst och tycker att serien äger ?
Isåfall har du mycket trevligt material i hemläxa

Fast du kan ju ha menat multiplayer modet förstås
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Hur fungerar egentligen ranksystemet i halo? Gjorde en gratis månad profil och körde nästan 40 rankade teamslayer matcher med några kompisar. Vann alla utom en och kom bara upp i 19 i skill/rank . Gick till och med ner 2 steg i skill fast vi vann med 35 poäng

Ska tilläggas att jag började med 0 exp
  • 0
Ligger på rank 45 i Waypoint, stiger stadigt. Blir nog lite svårt att nå 50 då jag inte spelar Halo Wars över Live, men annars så är jag ganska så nära. 164/184 achievements i spelen.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Min favorit spelserie.
Jag har hela trilogin. Och alla dem spelen är helt fantastiska.
Fast jag har inte Halo 3 ODST, men det kanske blir ett köp när priset på det sjunker.
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Helvetes jävla bredband!

Hade typ en av mina bästa matcher någonsin (Living Dead) så betrayade jag 2 gånger bara för att när jag spawnade så var det rött sikte och jag dödade dem, så blev jag kickad
Helvetes jävla ¤"#"¤ Ungar som inte fattar att det inte var meningen.



Varför får man inte dubbelt xp i doubel xp weekend längre? Jag får bara en xp.

Tillagt 2010-02-20 19:03:
Citerar torbli79:
Har för övrigt just beställt boken The Cole Protocol, igen. Den jag har sedan tidigare var större än alla de andra pocketböckerna, så jag var tvungen att köpa en i rätt storlek.
Citerar torbli79:
Har för övrigt just beställt boken The Cole Protocol, igen. Den jag har sedan tidigare var större än alla de andra pocketböckerna, så jag var tvungen att köpa en i rätt storlek.


Tyckte inte så mycket om Cole Protocole, för tråkig handling, förstår inte vad som är så collt med Keys. Jo altså, han är ju en genial taktiker och så men finns det något tråkigare än att läsa om "rymdstrider"?
  • 0
Citerar Baxter:
Tyckte inte så mycket om Cole Protocole, för tråkig handling, förstår inte vad som är så collt med Keys. Jo altså, han är ju en genial taktiker och så men finns det något tråkigare än att läsa om "rymdstrider"?


Inte bästa boken kanske, men helt klart läsvärd.

Såg just klart hela Halo Legends. Över förväntan måste jag säga, kändes inte alltför "japanskt" ändå. Värt pengarna i alla fall, och ett fint tillskott till samlingen. Origins I och Origins II var väldigt intressanta, och The Package var grymt cool och fick det att kännas som om det var taget från ett spel. Homecoming var helt okej, men kändes inte riktigt rätt på något vis. Prototype var intressant då man bara följde Marines, även om själva storyn kanske inte var någon höjdare. The Babysitter skildrade verkligen hur man uppfattat relationen mellan ODST:s och Spartans, och att just Spartans faktiskt inte är oövervinnliga. Odd One Out trodde jag på förhand inte att jag skulle gilla, men där fick jag allt. Komiskt, helt enkelt, föga förvånande.

Bäst av dem alla var dock The Duel, utan tvekan. Sangheili är verkligen Halo-universumets coolaste invånare, och hur de tänker och agerar får mig att tänka på samurajer lite grand. Om du bara ska se en av Halo Legends-filmerna, låt det då vara The Duel. Oerhört bra gjord.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Finns det någon snäll person som skulle kunna göra så att mina Halo 3-Clips på Bungie.net går att ladda ner på datan? Man måste ha Bungie Pro tror jag. Det skulle vara jävligt snällt gjort.
https://twitter.com/#!/Alolo91 - http://www.youtube.com/Alolo1991
  • 0
Citerar Alolo91:
Finns det någon snäll person som skulle kunna göra så att mina Halo 3-Clips på Bungie.net går att ladda ner på datan? Man måste ha Bungie Pro tror jag. Det skulle vara jävligt snällt gjort.


Är du medveten om att det kostar Render Minutes? Jag har bara fem till övers, och jag vill nog spara dem med tanke på att en film kostar just fem poäng om man vill ladda ner i HD. Men du kan ju alltid hoppas.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Tja alla helo Pros. Jag har ett litet problem med halo när jag ska spela co-op. När det blir splitscreen så blir bilden inte över hela skärmen. det blir en svart ram på höger och vänster sida av bilden. Om någon kan hjälpa mig så skulle jag bli vädigt glad.
  • 0
Det går inte göra ngt åt det.
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar Alolo91:Finns det någon snäll person som skulle kunna göra så att mina Halo 3-Clips på Bungie.net går att ladda ner på datan? Man måste ha Bungie Pro tror jag. Det skulle vara jävligt snällt gjort.

Är du medveten om att det kostar Render Minutes? Jag har bara fem till övers, och jag vill nog spara dem med tanke på att en film kostar just fem poäng om man vill ladda ner i HD. Men du kan ju alltid hoppas.


Jaha, det visste jag inte. Kostar det mindre om skiter i HD? Aja får hoppas som du säger
https://twitter.com/#!/Alolo91 - http://www.youtube.com/Alolo1991
  • 0
Citerar SayrroW18:
Tja alla helo Pros. Jag har ett litet problem med halo när jag ska spela co-op. När det blir splitscreen så blir bilden inte över hela skärmen. det blir en svart ram på höger och vänster sida av bilden. Om någon kan hjälpa mig så skulle jag bli vädigt glad.


Det ska vara så, om man hade dragit ut bilden mer hade allting sett konstigt ut.
  • 0
Citerar Alolo91:
Jaha, det visste jag inte. Kostar det mindre om skiter i HD? Aja får hoppas som du säger


Kostar en poäng om man väljer det sämre alternativet, men det är inte jättedåligt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Kostar en poäng om man väljer det sämre alternativet, men det är inte jättedåligt.


Ok, Tack för svaret
https://twitter.com/#!/Alolo91 - http://www.youtube.com/Alolo1991
  • 0
Citerar Baxter:
Citerar SayrroW18:
Tja alla helo Pros. Jag har ett litet problem med halo när jag ska spela co-op. När det blir splitscreen så blir bilden inte över hela skärmen. det blir en svart ram på höger och vänster sida av bilden. Om någon kan hjälpa mig så skulle jag bli vädigt glad.


Det ska vara så, om man hade dragit ut bilden mer hade allting sett konstigt ut.


Om det är så då kan ju inte halo 3 eller odst stödja widescreen
  • 0
Citerar SayrroW18:
Om det är så då kan ju inte halo 3 eller odst stödja widescreen


Nej det gör de inte. (Ännu ett skäl till att de måste ha en ny motor).
  • 0
Behöver hjälp med Halo 3. Nyss skaffat live och aktiverat det och allt funkar som det ska. Men när jag ska spelöa halo står det i"nformation could not be retrived from the halo 3 server" Testat att starta om xboxet, dra ur sladden, göra rent skivan och allt, men inget funkar. Hjälp!?
kädR
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!